A. Wydajność (spalanie):
1. W momencie zapalenia się rezerwy zapisujemy ilość km na liczniku, dojeżdżamy na stacje zapisujemy ilość kilometrów przejechanych na rezerwie. Zalewamy autko zwykłym ON, do pełna do pierwszego odbicia pistoletu, zerujemy licznik kilometrów
2. Śmigamy tylko po mieście, do momentu zapalenia się rezerwy, obliczamy spalanie na 100km licząc dystans przejechany od tankowania + odległość przejechana na rezerwie po zapaleniu się rezerwy.
3. Zapisujemy ilość kilometrów przy zapaleniu się rezerwy, dojeżdżamy na stację, zapisujemy ilość km przejechanych na rezerwie, zerujemy licznik km. Wyjeżdżamy cale paliwo w cyklu za miastem. W momencie zapalenia się rezerwy, zapisujemy ilość km przejechanych od zatankowania. Obliczamy spalanie na 100km z uwzględnienie km które wcześniej przejechaliśmy na rezerwie.
Tak więc mamy spalanie w mieście i poza miastem na zwykłym ON.
4. Tankujemy Diesel GOLD za np. 30zł wyjeżdżamy cale paliwo aż do dość głębokiej rezerwy.
5. Tankujemy znowu za parenaście złotych tak aby zgasła rezerwa,
6. Wykonujemy wszystko tak samo jak w przypadku zwykłego ON.
Mając wyniki możemy policzyć przybliżone różnice spalania ropy.
WAŻNE:
- nie pominąć przy liczbie km przejechanych od tankowania do zapalenia się rezerwy liczby km przejechanych na rezerwie od momentu zapalenia do momentu zatankowania.
- musi być jeden i ten sam kierowca
- nie podniecać się po zatankowaniu Diesel GOLD nowym paliwem i nie dusić, wyniki będą niemiarodajne - przez cały test jeździć podobnym stylem aby zniwelować do minimum wpływ czynników zewnętrznych na spalanie
- test najlepiej wykonywać nocą by zniwelować wpływ czynników zewnętrznych jak np. korki
-dbać o stałe ciśnienie w ogumieniu, najlepiej sprawdzać je codziennie lub co drugi dzień gdyż ma to duży wpływ na spalanie.
Obliczenia:
Litry paliwa zużyte/((km przejechane+km przejechane na rezerwie)/100)
Jeśli ktoś jeździ codziennie rano do pracy, zawsze tą samą drogą, zawsze o tej samej godzinie, zawsze w tych samych warunkach (korki itd.) i w drugą stronę tak samo to to będzie bardzo miarodajny wynik ze względu na wyuczenie trasy, mechaniczne zachowanie na światłach, drodze, zakrętach.
Edit: przy założeniu że lampka rezerwy zapala się zawsze przy tej samej ilości paliwa w baku..
[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 16:05 ]
D.
Podjechać na rozgrzanym silniku na stację obsługi pojazdów i tam zmierzyć skład spalin oraz ich zadymienie.
Na głębokiej rezerwie zatankować do pełna Diesel GOLD przejechać 200-300km i podjechać na tą samą SO i zmierzyć skład spalin oraz zadymienie.
[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 16:12 ]
C.
Rozbieramy silnik na części pierwsze, najlepiej w 2 takich samych samochodach przy takim samym przebiegu.
Wszystko czyścimy, montujemy. Jeździmy przez 50-100tys. km w podobnych warunkach jedno auto na zwykłym ON a drugie na Diesel GOLD.
Uwagi:
- Oba auta zalewany takimi samymi olejami. Wymieniamy go w każdym z aut przy takim samym przebiegu.
Test:
Sprawdzenie zabrudzenia oleju prawdopodobnie będzie mało miarodajne ponieważ olej z jednego i drugiego silnika będzie czarny. (no chyba ze zalejemy silniki kiepskim olejem..) tak więc najlepiej rozebrać silniki na części pierwsze i porównać czystość. Ze szczególnym naciskiem na stan wtryskiwaczy ponieważ: "Z badań przeprowadzonych przez Statoil wynika, że nowe paliwo DieselGold chroni układ wtryskowy przed powstawaniem osadów"
[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 16:15 ]
B.
Jedziemy teraz na hamowanie i hamujemy silnik, najlepiej na hamowni silnikowej.
Zalewamy auto Dieslem GOLD, śmigamy przez 200-300km na tym oleju napędowym i jedziemy znowu na tą samą hamownię.
W skrócie: hamownia prawdę Ci powie