Witam. W nowozakupionym signum rok 2007-maj, silnik diesel, pojemność 1,9, 110kW - mam problem.
Nie działa prawie cała elektronika w prawych przednich drzwiach. Tj. I. Nie działa centralny zamek - tzn. zamykając kluczykiem samochód zamykają się wszystkie drzwi prócz PP Jeśli ręcznie wcisnę zamek w tych drzwiach to brak reakcji pozostałych drzwi. II. Nie działa sterowanie prawym lusterkiem - od strony kierowcy jest sterowanie, działa tylko lusterko lewe. III. Nie można sterować szybą elektryczną od strony pasażera - o dziwo można sterować prawą szybą za pomocą przycisków w drzwiach kierowcy (to jedyne elektryczna część, która w drzwiach pasażera działa)
Rozebrałem tapicerkę i okazało się: 1. Przewody od włącznika elektrycznych szyb - w ogóle nie podłączony, odcięte kable. Kabelków z wiązki jest cztery zaś w przełączniku sterowania szybami - pięć. Tylko trzy kolory się zgadzają. Po podłączeniu tych przewodów dalej brak reakcji. 2. Przewód do siłownika zamka nie był w ogóle podłączony (wypięta kostka) - wpiąłem ją w gniazdo siłownika - ale dalej nie działa centralny. 3. Moduł elektroniczny w drzwiach pasażera widać, że był wymieniany bo: w ogóle nie przykręcony, poza tym opisany flamastrem "vectra C"
Moje pytania: a) Czy oryginalny przełącznik do otwierania szyb ma cztery przyciski? (patrz zdjęcie)
bo u mnie jest przełącznik pojedyńczy. Tzn. posiada tylko przyciski A i B. Nie ma w ogóle przycisków (centralny zamek i otwieranie bagażnika C i D )
b) Jaki symbol powinien mieć oryginalny moduł ( na allegro jest kilka, nie wiem który jest odpowiedni: JR, JQ, KP czy może KL) c) ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej signum? d) może ktoś zna rozwiązanie na powyższe problemy?
Ja na razie stawiam, na uszkodzony bądź niepoprawnie dobrany moduł w prawych przednich drzwiach.
Szyby elektryczne - musisz wiedzieć jak działa przełącznik tych szyb - przewodów musi być 5. Jak poznasz zasadę działania przełącznika, to z łatwością sprawdzisz zarówno sam przełącznik jak i którego przewodu brakuje oraz jak sprawdzić same przewody, czy są ok. - 2 przewody to od silniczka, jeden to plus, a dwa to masa. Trzeba też sprawdzić, czy są one podłączone w panelu centralnym - tam też mogą być usięte. Co do centralnego - trzeba sprawdzić, czy na obu przewodach jest masa i czy w momencie otwierania/zamykania pojawia się na jednym z nich plus.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Przewodów musi być pięć, tak jak napisał kolega wyżej, przełącznik masz dobry, modół drzwi pasażera trzeba wprogramować do auta, posługując się pinem samochodu, ( i modułu , żeby go zresetować) poza tym, myślę, że masz zmienione drzwi pasażera z wersji angielskiej , lub z wersji z przed liftu. tam masz właśnie ten przełącznik, który jest na zdjęciu i mniej przewodów... No ale wszystko jest do zrobienia:) Jeśli będą pytania - zapraszam
System odzyskiwania energii kinetycznej - KERS Firma Volvo Car Group zakończyła obszerne testy drogowe systemu odzyskiwania energii kinetycznej – KERS. Rdzeniem tego rozwiązania jest koło zamachowe z włókna węglowego. KERS jest lekki, wydajny, obniża spalanie, ...
Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6 Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.