Sterownik zamka, szyb, lusterka, przełącznik - Opel Signum

17 Kwi 2014, 18:39

Witam.
W nowozakupionym signum rok 2007-maj, silnik diesel, pojemność 1,9, 110kW - mam problem.

Nie działa prawie cała elektronika w prawych przednich drzwiach. Tj.
I. Nie działa centralny zamek - tzn. zamykając kluczykiem samochód zamykają się wszystkie drzwi prócz PP
Jeśli ręcznie wcisnę zamek w tych drzwiach to brak reakcji pozostałych drzwi.
II. Nie działa sterowanie prawym lusterkiem - od strony kierowcy jest sterowanie, działa tylko lusterko lewe.
III. Nie można sterować szybą elektryczną od strony pasażera - o dziwo można sterować prawą szybą za pomocą przycisków w drzwiach kierowcy (to jedyne elektryczna część, która w drzwiach pasażera działa)

Rozebrałem tapicerkę i okazało się:
1. Przewody od włącznika elektrycznych szyb - w ogóle nie podłączony, odcięte kable.
Kabelków z wiązki jest cztery zaś w przełączniku sterowania szybami - pięć. Tylko trzy kolory się zgadzają. Po podłączeniu tych przewodów dalej brak reakcji.
2. Przewód do siłownika zamka nie był w ogóle podłączony (wypięta kostka) - wpiąłem ją w gniazdo siłownika - ale dalej nie działa centralny.
3. Moduł elektroniczny w drzwiach pasażera widać, że był wymieniany bo: w ogóle nie przykręcony, poza tym opisany flamastrem "vectra C"

Moje pytania:
a) Czy oryginalny przełącznik do otwierania szyb ma cztery przyciski? (patrz zdjęcie)
Zdjęcie

bo u mnie jest przełącznik pojedyńczy. Tzn. posiada tylko przyciski A i B. Nie ma w ogóle przycisków (centralny zamek i otwieranie bagażnika C i D )

b) Jaki symbol powinien mieć oryginalny moduł ( na allegro jest kilka, nie wiem który jest odpowiedni: JR, JQ, KP czy może KL)
c) ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej signum?
d) może ktoś zna rozwiązanie na powyższe problemy?

Ja na razie stawiam, na uszkodzony bądź niepoprawnie dobrany moduł w prawych przednich drzwiach.
zygmuntt
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 26 06 1974
Auto: Opel Signum
Silnik: 1,9
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

20 Kwi 2014, 15:41

Szyby elektryczne - musisz wiedzieć jak działa przełącznik tych szyb - przewodów musi być 5. Jak poznasz zasadę działania przełącznika, to z łatwością sprawdzisz zarówno sam przełącznik jak i którego przewodu brakuje oraz jak sprawdzić same przewody, czy są ok. - 2 przewody to od silniczka, jeden to plus, a dwa to masa. Trzeba też sprawdzić, czy są one podłączone w panelu centralnym - tam też mogą być usięte.
Co do centralnego - trzeba sprawdzić, czy na obu przewodach jest masa i czy w momencie otwierania/zamykania pojawia się na jednym z nich plus.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 22:22

Przewodów musi być pięć, tak jak napisał kolega wyżej, przełącznik masz dobry, modół drzwi pasażera trzeba wprogramować do auta, posługując się pinem samochodu, ( i modułu , żeby go zresetować) poza tym, myślę, że masz zmienione drzwi pasażera z wersji angielskiej , lub z wersji z przed liftu. tam masz właśnie ten przełącznik, który jest na zdjęciu i mniej przewodów... No ale wszystko jest do zrobienia:) Jeśli będą pytania - zapraszam
marserwis
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 06 1996
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: OPEL VECTRA V6 CDTI
Silnik: 3,0 CDTI 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MORPHOZ - łączność i sztuczna inteligencja
    Na kierowcę i pasażerów Renault MORPHOZ czeka komfortowe i przestronne wnętrze LIVINGSPACE, przypominające prawdziwy salon. Siedząc wygodnie, każdy w swoim fotelu, kierowca i pasażerowie są dopieszczani przez sztuczną ...