Stilo JTD ciśnienie paliwa

12 Cze 2010, 08:38

Ogólnie mam ciągle powracający problem z ciśnieniem paliwa według mechanika. Pierwszy raz wystąpił problem zaświecił żółty symbol silnika, komunikat Engine fault i tryb awaryjny tak że można było jechac tylko była ograniczona moc. Po zgaszeniu silnika w baku było słychac bardzo mocne bulgotanie ON. Podpięcie pod kompa i wyszedł błąd niewłaściwego ciśnienia paliwa na szynie. Skasowanie i dwa tygodnie spokoju. Później sytuacja się powtórzyła tylko auto tym razem zgasło i dało się uruchomic dopiero po kilku minutach. Kilometr jazdy znowu zgasło chwila postoju zapaliło i tak 3 razy i dojechałem do domu. Mechanik - ten sam błąd, kasowanie i stwierdził że jest to wina zakrętki (korka) wlewu paliwa i kazał jeździc bez korka. Wyrzuciłem całe wnętrze korka tak że miał wolny przelot i go założyłem. Znowu się powtórzyła sytuacja po dwóch tygodniach, błąd zgasło auto, bulgotanie. Po dwóch godzinach próba zapalenia i nic. Drugie podejście i auto pali i wszystkie błędy z deski zniknęły samodzielnie, przejechałem 5km do domu zgasiłem ale już zaczęło lekko bulgotac w baku. Zawsze gdy pojawiał się błąd auto miało już pełną optymalną temperaturę silnika. Czym cieplejsze auto tym mocniejsze bulgotanie w baku. Pytanie od czego zacząc bo mechanicy mają kiepskie podejście do tego samochodu.


Proszę o więcej informacji.
Mam dokładnie takie same objawy problemu.
Stilo JTD 1.9 2004 - 35000 przebieg.

Na początku pojawił się błąd z tą zółtą kontrolką ale mogłem odpalić samochód z tym że gaz praktycznie nie reagował i nie zwiększały się obroty silnika. W ASO "naprawili" problem ale powrócił po kilku miesiącach w nieco innej postaci.

Tym razem, pojawił się bład z wyżej wymienioną kontrolką ale samochód już nie odpalił. Co może być przyczyną tej awarii? Ile może kosztować naprawa?

Mechanik zaproponował wymianę regulatora ciśnienia paliwa na wtrysku ~1500zł.

To z cytaty z forum elktroda.pl. Proszę o więcej informacji w tej sprawie!
Qualculus
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Lodz

19 Lip 2010, 12:05

Skopiowales moj post z inneg forum :grin: udalo mi sie zwalczyc ten problem pytanie tylko czy faktycznie bedzie juz spokoj no ale... mechanicy chciali mi wymieniac rozne elementy i tez slyszalem rozne wysokie ceny. Pytanie czy po podpieciu do kompa ten blad to jest za niskie cisnienie paliwa?? Tak bylo u mnie, auto czasami gaslo czasami nie albo podczas jazdy go przymulilo na chwile i przechodzilo tylko blad zostawal. To ze bulgocze to jest za malo paliwa podawane do silnika i nie ma co juz wracac powrotem to pcha powietrze i stad bulgotanie jakbys wlozyl rurke do szklanki z woda i dmuchal. Wkurzylem sie dorobilem specjalny klucz i wyciagnalem pompe paliwa z baku. I wielkei zdziwnienie jak wyplukalem z niej doslowanie cala garsc opilek plastykowych przy czym dwa najwieksze mialy 1x1cm. Rozebralem ja w mak wyczyscilem wymylem podlaczylem na chwile do akumulatora i dzialala. Wyglada na to ze opilki byly zasysane do siteczka i go poprostu zapelnialy i pompa nie dala rady uciagnac paliwa. Jka wlanczalem zaplon to jak bylo cicho to bylo slychac jak pompa ciezko pompowala i caly czas zwalniala. Teraz zobacze czy bedzie spokoj jak nie to bede szukal dalej a mialem jeszcze inne pomysly.
jou123
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Krosno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...
    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...