STOP, STOP, STOP.. to kiedy jechać ??

13 Paź 2013, 07:13

Ostatnio głośno jest o Poroninie.. I problemie komunikacyjnego węzła gordyjskiego.. :?
Wygląda sobie skrzyżowanie tak .. :ok:
http://goo.gl/maps/ru9LB
STOP na STOPie, STOPem pogania.. Ciekawe, czy każdy szofer na każdym STOPie się zatrzymuje..
I czemu nie jest linia P-4 pomalowana do końca ?? Można jeździć jak się komu podoba.. Organizacja tego skrzyżowania pozostawia wiele do życzenia..
A jadąc od Krakowa .. STOP przed przejazdem .. Po co ?? Skoro jest strzeżony to w/g mnie nie musi być tego STOPu..
http://goo.gl/maps/hMPzv

Jak myslicie ?? Co byście poprawili zanim nie zbudują nowego ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

13 Paź 2013, 10:32

silvo44 napisał(a):STOP na STOPie, STOPem pogania.. Ciekawe, czy każdy szofer na każdym STOPie się zatrzymuje..

Nie przesadzajmy - STOP-ów jest tam chyba tyle ile być powinno, a nawet jednego brakuje, bym powiedział - jadąc od Zakopca i skręcając w prawo na Bukowinę STOP-u nie ma. A być powinien. Jest tych STOP-ów tyle, ponieważ 1) jest przejazd kolejowy, 2) jest droga z pierwszeństwem przejazdu ( Zakopianka ). Z tegho co słyszałem/czytałem? postanowiono tych zapór na przejeździe kolejowym nie zamykać, ponieważ robiły się tam wielkie korki jak były one zamykane - samochody skręcające na Bukowinę przy zamkniętych zaporach blokowały ruch w kierunku Zakopca. Miał być tam przejazd niestrzeżony, nie wiem jak jest obecnie. Docelowo to skrzyżowanie ma być przebudowane - ma być tunel, podziemne rondo, kładka dla pieszych i z tego co wiem, to nawet właściciele gruntów zgodzili się na ich sprzedaż pod zabudowę nowego skrzyżowania.
silvo44 napisał(a):I czemu nie jest linia P-4 pomalowana do końca ??

W którym miejscu dokładnie. Na mapie nie dopatrzyłem się takiego miejsca?
silvo44 napisał(a):Można jeździć jak się komu podoba..

Dlaczego tak myślisz? Jak dla mnie jest tam wszystko ok, oprócz brakującego jednego STOP-u.
silvo44 napisał(a):A jadąc od Krakowa .. STOP przed przejazdem .. Po co ?? Skoro jest strzeżony to w/g mnie nie musi być tego STOPu..

Właśnie tak jak pisałem wcześniej - wg pomysłu miał to być przejazd niestrzeżony. Tyle tylko, że chyba są to przygotówki, bo znaki wskazują, że nadal, póki co, jest to przejazd strzeżony. Chyba, że rozwiązanie takie jest po to, że zapory są zamykane np. w nocy, jak ruch jest mały, a jak ruch jest duży, w dzień, zapory nie są opuszczane i jest tylko sygnał dżwiękowy i świetlny informujący o tym, że nadjeżdża pociąg. I dlatego stoją te znaki STOP-u
silvo44 napisał(a):]Jak myslicie ?? Co byście poprawili zanim nie zbudują nowego ??

Tam za bardzo już nic się nie da zmienić - pomysł z tym niestrzeżonym przejazdem jest chyba najlepszy - zapory były opuszczane zawsze na kilka minut zanim nadjechał pociąg. Korek w tym czasie zawsze był masakrryczny. Jak zapór nie będa opuszczać, korek zmniejszy się i to o wiele, ponieważ samochody skręcające do Bukowiny beda blokować ruch tylko przez kilkanaście, kilkadziesiat sekund ( czas przejazdu pociągu ). Dobrym rozwiązaniem byłoby tez wprowadzenie na czas do i czas remontu dodatkowych pasów do skrętu w prwo i do skrętu w lewo. Tyle tylko, że musiałyby być odpowiednio długie, a to od strony Zakopca uniemożliwia z kolei most - pamiętasz jak długo go remontowali? A tu musieliby wybudować nowy dla jednego pasa. A to raczej nie przejdzie. No i koszty budowy takich pasów, zmiana organizacji ruchu itd. Pomysł może dobry, ale nie do zrealizowania w Polsce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Paź 2013, 09:57

MotoAlbercik napisał(a): STOP-ów jest tam chyba tyle ile być powinno

Sądzę, że wcale nie powinny stać - przejazd jest strzeżony, więc bez sensu, a wyjeżdżając na "zakopiankę" wystarczy A-7..
MotoAlbercik napisał(a):W którym miejscu dokładnie

[link wygasł]
MotoAlbercik napisał(a):silvo44 napisał(a):
Można jeździć jak się komu podoba..

Dlaczego tak myślisz? Jak dla mnie jest tam wszystko ok

Dlaczego ?? bo czy pojedziesz przed wyspą w lewo, czy wokół tej wysepki to obojętne.. a tak nie powinno być.. To samo jest jadąc od Krakowa - skręcasz w lewo przed czy za ??
Zakazów postawionych nie ma, więc..
http://goo.gl/maps/y5UqJ
Linia P-4 mówi że można jeździć w obu kierunkach po tym odcinku - w/g mnie chyba organizator ruchu w tym miejscu dał du..y.
MotoAlbercik napisał(a):miał to być przejazd niestrzeżony

Zdjęcia są sprzed roku - może ktoś potwierdzi jak jest obecnie..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

14 Paź 2013, 21:31

Jest tak, że na tym skrzyżowaniu każdy intuicyjnie jeździ tak, że jadąc od Bukowiny na Zakopane skręca w lewo przed wysepką. A jadąc od Krakowa i skręcając na Bukowinę skręca w lewo też przed wysepką, a nie za nią. Piszę, "intuicyjnie", ponieważ jezdnia na skręcie z Bukowiny na Kraków jest w zakręcie w lewo, a z kolei od Zakopanego na Bukowinę też jezdnia jest w zakręcie w prawo. Dlatego każdy tak jeździ, bo intuicja mu podpowiada, że tak nalezy jechac. No i ta linia przerywana ( zaznaczona przez ciebie ) - jest właśnie po to, że samochody mogły skręcać w lewo przed wysepką.
Ale na tym skrzyżówaniu tak czy inaczej jest namieszane - wg przepisów tak jak pisałeś jadąc od Bukowiny skręcajać na Zakopane w lewo można skręcić i przed i za wysepką - żaden znak ani żaden przepis tego nie zabrania. Tak samo jadąc od Krakowa też można skręcać w lewo zarówno przed jak i za wysepką.
Skrzyżowanie powinno być przerobione w ten sposób, że w lewo skręca się normalnie za wysepką. I z jednej i z drugiej strony.
Teraz jeszcze pytanie odnośnie pierwszeństwa - jadąc od Krakowa, skręcając w lewo na Bukowin ę przed wysepką, prtzejeżdżamy tory i...mamy pierwszeństwo przed pojazdami z prawej czy mamy im ustąpić? I dlaczego tak a nie inaczej? Znak STOP-u odnosi się do przejazdu.
A z kolei jadąc od Bukowiny na Zakopane kto ma pierwszeństwo - pojazd skręcający w lewo przed wysepką, czy ten co nadjeżdża z naprzeciwka, a który jechał od Krakowa i skręcił w lewo na Bukowinę?
Fakt, żę jest tam namieszane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Paź 2013, 10:32

MotoAlbercik napisał(a):jadąc od Krakowa, skręcając w lewo na Bukowinę przed wysepką, przejeżdżamy tory i...mamy pierwszeństwo przed pojazdami z prawej czy mamy im ustąpić? I dlaczego tak a nie inaczej?

No niestety pierwszeństwa nie mamy - tutaj już żadne znaki nie obowiązują, czyli zasada prawej ręki - nadjeżdżającego z prawej trzeba przepuścić.. Ale ciekawsze jest czy ci jadący od Bukowiny na Zakopane przepuszczają tych "skręcających od Krakowa" .. A powinni..
MotoAlbercik napisał(a):jest tam namieszane.

no jest..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie modele i wersje oferują japońskie marki?
    Toyota GR Supra i Lexus LC to dobrze znane auta z Japonii. Toyota i Lexus proponują jednak nie tylko bezkompromisowe auta dla fanów adrenaliny, ale też usportowione wersje popularnych modeli. Zaglądamy do oferty obu ...
    Samochodem na narty - o czym trzeba pamiętać?
    Rozpoczął się okres ferii zimowych, a tym samym rodzinnych wyjazdów na narty. Jeżeli taka podróż ma odbyć się samochodem, warto zastanowić się nad sposobem przetransportowania nart, a także przygotować się do ...