

Nowy Golf, który jesienią będzie dostępny w całej Europie, w Paryżu zostanie po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności. Z większym wnętrzem (dodatkowa przestrzeń na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak seryjny hamulec multikolizyjny i system proaktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) oraz zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainent, nowy Golf z pewnością będzie kontynuował pełną sukcesów historię swoich poprzedników.

Nowe oszczędne silniki, na przykład silnik benzynowy o mocy 140 KM z funkcją odłączania cylindrów i spalaniem 4,8 l/100 km (121 g/km CO2) są nawet o 23 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzedniej generacji. Optymalizacje na tym poziomie nie są w nowym Golfie niczym wyjątkowym, lecz regułą: podstawowe modele w wersji benzynowej (TSI) spalają 4,9 l/100 km (115 g/km CO2), a w wersji wysokoprężnej (TDI) – tylko 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).
W studyjnym Golfie BlueMotion kolejnej generacji Volkswagen prezentuje kompleksowe, a jednocześnie osiągalne cenowo technologie pozwalające zaoszczędzić paliwo. Przyszły Golf BlueMotion robi wrażenie średnim spalaniem 3,2 l/100 km, co odpowiada wartości CO2 85 g/km. Wariant seryjny dostępny będzie na rynku latem 2013 roku.

Dowodem na to, że także sportowe samochody mogą być oszczędne, jest prototyp nowego Golfa GTI. Zużycie paliwa przez siódmą generację tego sportowego klasyka, wynoszące 6,0 l/100 km, to kolejny rekord w tej klasie samochodów. Średnie spalanie rozwijającego moc 162 kW/220 KM Golfa GTI zostało zredukowane w porównaniu z poprzednikiem o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Samochód do 100 km na godzinę rozpędza się w czasie 6,6 sekundy.
POLECAMY Nowy Volkswagen Golf na Paryskim Salonie Samochodowym
źródło: Volkswagen