Stuki przy szybkim i lekkim kręceniu kierownicą na boki

09 Sty 2024, 14:39

Witam

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
1. na postoju przy szybkim kręceniu kierownicą na boki ciche stuki, ledwie słyszalne
2. przy jeździe, szczególnie 10-20 km/h na równej prostej szosie przy szybkim (dynamicznym) kręceniu kierownicą na boki (nawet o 45stopni od prawej do lewej - najbardziej wtedy słyszalne) głośne/głośniejsze stuki
3. brak stuków na nierównościach / dołkach (jechanie na wprost bez skręcania kierownicą)
4. brak drgań, przeskoków, luzów odczuwalnych na kierownicy
5. stuki słyszalne raczej nie z okolic kół, a gdzieś z okolic kierownicy, środka auta (pod maską)
6. dodatkowo ostatnio po trochę szybszym wjechaniu na próg zwalniający (słabo wyprofilowany) na wprost bez kręcenia kierownicą słyszalny mocny głośny stuk (walnięcie)

Ostatnio wymienione w dwóch przednich kołach sprężyny, mocowania sprężyn, łączniki stabilizatora. Problem ze stukami przy skręcaniu kierownicą nadal został.

Z góry dziękuję za pomoc.

Opel Astra H
Ferenc
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 10 Sty 2024, 09:19

    Jedna z opcji to wyrobione gumy mocujące drążek stabilizatora do ramy.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4928
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Kwi 2024, 21:50

    Problem rozwiązany. Luzy na maglownicy.
    Ferenc
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      [2018] Audi A6 C8
      Jedno z najbardziej uwielbianych aut Polaków w nowej odsłonie. Jak to w Audi mamy rozwój stylistyki, a nie zmianę. Mi się podoba.
      Audi quattro - historia napędu
      Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...