Stuki, szarpanie przy hamowaniu

09 Sty 2015, 16:57

Panowie mam problem nie wiem czy to skrzynia czy coś innego postaram się dokładnie opisać i może ktoś pomoże
Samochód to audi a4 quattro S tronic

A wiec:

ostatnio miałem wymieniana mechatronike i teraz mam kolejny problem, otóż jak bardzo delikatnie wyhamowywuje do zera już przy bardzo powolnej jeździe to na samym końcu pojawia się tzw kangurek (jakby takie dwa tupniecia czuć je na pedale hamulca i fotelu ) i słychać stuknięcie, najbardziej to czuć na zimnym silniku po rozgrzaniu czuć to trochę słabiej a gdy hamuje stanowczo mocno to jest spokój, tylko po chwili jakby coś się załączalo i idzie stuknięcie, jedno i drugie nie pojawia się za każdym razem tylko co któreś hamowanie jest to mega irytujące i nie wiem co to może być przebieg auta 75 tys nie dzieje to się zawsze te stuknięcie czuć pod pedałem hamulca jak się dobrze wstrzeli to aż coś podskakuje
Spotkał się ktoś z Was z takim czym i umie mi pomoc

BardZo proszę o pomoc
Slabb
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi a4 B8
Silnik: 2.0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

09 Sty 2015, 21:10

A skąd ten dzwięk dobiega - z przodu czy z tyłu? Na myśl mi przychodzi ABS, skoro to związane jest z hamowaniem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2015, 22:13

Z przodu słychać i czuje na pedale hamulca, to się dzieje jak samochód już się praktycznie samoczynnie toczy tzw wyhamowywanie do zera.
Slabb
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi a4 B8
Silnik: 2.0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

09 Sty 2015, 22:16

A więc tak jak pisałem - podejrzewam pompę ABS-u. Nie wiem, czy czasami to włąśnie ABS się nie włącza. Ale ty powinieneś to wyczuć, bo wiesz jakie są objawy przy właczaniu się ABS-u w twoim aucie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2015, 22:32

Tez o tym myślałem ale raczej nie, teraz w zimne dni bardziej to czuć a po rozgrzaniu zmniejsza się jak dobrze się trafi to przy otwartej szybie słychać jakies stuknięcia, napewno to wydobywa się to z przodu pod maska na dole, pewnie skończy się wyjęciem skrzyni, sprzęgła, koło dwumasowe albo jakieś łożysko :/ koszta straszne dlatego napisałem bo może ktoś coś takiego miał i wskaże ale cisza ogólnie :/
Slabb
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi a4 B8
Silnik: 2.0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2015, 13:59

Dwumasa raczej to nie jest, bo miałbyś szarpania i stukania podczas ruszania, podczas pracy silnika na wolnych obrotach, a do tego stukanie podczas włączania i wyłaczania silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wskazania sondy lambda za katalizatorem
    Przy sprawnym katalizatorze sonda za nim na postoju pokazuje mi niskie wartości ok. 0.1V podczas jazdy są to wysokie odczyty ok 0.8V (oba wykresy w miare płaskie)czy tak powinno być? Jeśli tak to niech ktoś wyjaśni dlaczego ...

11 Sty 2015, 15:01

A co to za skrzynia :?:
Ale ja też bym obstawiał ABS,albo kontrolę trakcji(tym bardziej,że czujesz to na pedale hamulca,a nie sprzęgła).Sygnalizacja kontroli trakcji nie zapala się :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2015, 16:13

Nie zapala się nic, jest jeszcze coś takiego ze po zatrzymaniu czuć i słychać jakieś stuknięcie pod silnikiem takie jakby tupnięcie i myśle ze to jest powód bo gdy samochód już się toczy ale działają napędy idzie wtedy te walnięcie i jak się dobrze wstrzeli to wtedy pojawia się ten tzw kangurek jakby chaczylo coś ale o co z tym chodzi to nie wiem.....

Zatrzymuje się po chwili tupnięcie i i obroty ciut spadają tak jakby coś się zalaczalo po zatrzymaniu na zimny czuć dużo bardziej
Slabb
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi a4 B8
Silnik: 2.0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

11 Sty 2015, 16:28

No może to być też skrzynia, tym bardziej, że masz automat. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby podjechać albo do serwisu albo do dobrego mechanika, tkóry zdiagnozuje problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2015, 16:38

Tez myśle ze to skrzynia szukam w Google ale nie mogę znaleźć podobnego przypadku bo serwis sam nie wie co to jest dla nich najlepiej wszystko powymieniać na wtorek jestem umówiony i przewiozę gościa jak zimny silnik jest żeby zobaczył ze nie wymyślam sobie
Slabb
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Audi a4 B8
Silnik: 2.0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010