Stuki w silniku 2.3 V5 VW GOLF IV

08 Mar 2009, 12:35

Witam,
od blisko roku jestem posiadaczem Golfa z silnikiem 2.3 v5. Od pewnego czasu z silnika po zdjęciu nogi z gazu tj. wchodzeniu na wolne obroty dochodzi dźwięk podobny mniej więcej do rozsypanego łożyska. Jest to umiejscowione stojąc przed maską na środku silnika zaraz przed przednią szybą. Piszę trochę po swojemu bo jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę. W lipcu wymieniałem napinacz łańcucha rozrządu i dźwięk był bardzo podobny do tego teraz. Ale czy możliwe żeby znów był to napinacz, po przejechaniu około 5 tyś kilometrów. Jeśli nie to co to może być?
Z góry dzięki za odpowiedzi
sisqo149
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Myślenice
  • 08 Mar 2009, 18:43

    Napinacz wymieniłeś ale o samym łańcuchu nic nie piszesz ,jeśli masz dostęp do łańcucha po zdjęciu korka wlewu oleju ,to sprawdż palcem luzy łańcucha na kole zębatym,dopuszczalne są niewielkie ,delikatne luzy boczne ale tylko ledwo wyczuwalne,jeśli stwierdzisz,że luzy są zbyt duże to najprawdopodobniej te odgłosy to wina samego łańcucha rozrządu,jeśli w tym silniku rzeczywiście jest łańcuch a nie pasek.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    08 Mar 2009, 19:19

    W tym silniku na pewno jest łańcuch. Przed wspomnianą wymianą napiczacza dzwoniłem do serwisu VW pytając o ceny łańcucha, odpowiedziano mi że tej części się raczej nie wymienia, że powinna działać dożywotnio, a już na pewno nie po 150tys km przebiegu, bo taki przebieg auto posiada. Już sam nie wiem, to chyba zbyt szybko na zużycie napinacza
    sisqo149
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Myślenice

    08 Mar 2009, 21:53

    Nie zawsze łańcuszki wytrzymują dożywotnio,np w niektorych modelach Nissana(micra)łańcuszki potrafiły pekać już przy przebiegach rzedu 80 kkm,masz gwarancje,że twój samochód ma tylko 150kkm przebiegu?No chyba,że masz go od nowości!Zużyty lańcuszek potrafi oddawac specyficzne odgłosy tak jakbys dzwonił czyms,to taki specyficznie metaliczny dzwięk.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    08 Mar 2009, 21:58

    Sprawdz jeszcze sam rozrząd a dokładnie układ zaworowy skoro piszesz o stukach,tam tez może leżec przyczyna stukania metalicznego.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Essex Super Six 1927 rok
      Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami w Warszawie w branży taksówkarskiej! Pojazd ...
      Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris
      Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio ...