Stuki w silniku Mazda 3 I BK

08 Kwi 2020, 21:42

Mam problem z pojawiającą się kontrolką silnika spowodowaną czujnikiem spalania stukowego. Na początku myślałem, że to błąd czujnika. Warsztat (wiadomo jeden z tych z lepsza opinią) stwierdził że rozciągnięty łańcuch rozrządu i wymiana, dodatkowo poszły jakieś filtry, coś z zawieszenia i wymiana olejów i płynów. Samochód śmigał itp. lampka zgasła, jednak po około 3 dniach znowu zaczęła się palić, potem gasnąć itd., a dzisiaj po południu (po ponad tygodniu od naprawy) zacząłem słyszeć stukanie (choć rano jeszcze lampka się nie paliła a silnik chodził na 5+). Jeśli stukanie zachodzi to słychać zwłaszcza przy zapłonie i odpalonym silniku bez gazu. Raz jest wszystko okej, raz się pali tylko lampka, a raz lampka + odgłosy. Normalnie jak w totolotku. Tym bardziej ciężko z tym jechać znowu do warsztatu bo akurat gdy jest czas silnik działa sprawnie i cały weekend potrafi ładnie mruczeć by nagle w jakiś dzień były stuki. Odczuwalnie trochę gorzej też zaciąga przy gazowaniu z włączoną lampką. :no:
Mazda 3 1 generacji 1.6 benzyna
Marcin362
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Kwi 2020, 23:20

Jaki miałeś dokładnie błąd?
czujnik który podejrzewał warsztat został wymieniony?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Kwi 2020, 23:45

Błąd P0328, właśnie myślałem że to może być po prostu wina samego czujnika bądź okablowania z racji tego że lampka raz się pojawia raz znika, ale rzeczywiście te stuki czasami ostatnio słychać jak opisałem więc coś chyba wykrywa.

Czujnika nie wymieniono, stwierdzili, że stuki są od rozciągniętego łańcucha rozrządu no i lampka już się nie paliła więc stwierdzono sukces. Z nią to ruletka, może być tak że cały weekend zero oznak, a potem nagle się zapala, czasem nawet w trakcie jazdy, potem znowu kilka jazd nie daje oznak i tak w kółko. Myślałem nawet że te ostatnio pojawiające się stuki przy tej lampce są z winy samej elektroniki która zmienia parametry spalania, choć to bez sensu żeby reakcja czujnika spalania stukowego powodowała stuki. Żeby chociaż te oznaki były ciągłe, ale ta losowość symptomów jest zastanawiająca.
Marcin362
Obserwowany
 
Posty: 2

10 Kwi 2020, 17:53

Każde stuki dochodzące z komory silnika nic dobrego nie wróżą poza..kłopotami.Pisząc o dochodzących stukach warto byś opisał je dokładnie.Jaki to jest dźwięk,skąd dochodzi,kiedy się pojawia,kiedy znika.Silnik ciepły,zimny-? itd.Powodów dla których je słyszysz jest kilka.Od banalnych,po bardziej złożonych i kosztownych.Wspominasz o łańcuchu.Łańcuch to raczej "dzwoni" a nie stuka,puka.Pukają panewki,popychacze,wałek rozrządu.Ciśnienie oleju i jego stan sprawdzałeś-?
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dobry akumulator prosto z półki
    Nie zawsze to co stoi na sklepowej półce jest tym czym naprawdę powinno być. Akumulator jest na tyle specyficznym produktem, iż wraz z upływem czasu może utracić część swoich właściwości. Niestety, dość często zdarza ...