Stuki ze skrzyni biegów przy wciśniętym sprzęgle - Renault Clio

01 Sie 2019, 16:25

Renault Clio 2004, 1.2 16v


Witam mam pewien problem od ok tygodnia. A więc ok 3 tyś kilometrów temu miałem wymieniane całe sprzęgło bo stare po prostu padło. Wszystko było ok do tego momentu. Sprzęgło bierze i odsprzęgla płynnie, żadnego szarpania przy zmianie biegów nic.. ale.

Gdy wciskam sprzęgło do końca nagle z okolic skrzyni biegów/sprzęgła dochodzą takie rytmiczne stuki , "tik, tik,tik" takie szybkie.

Zauwazyłem to na postoju gdy wrzucałem bieg na luz, stuki znikają gdy nawet trochę puszczę sprzęgło, podczas jazdy tego nie słychać. Zawsze zauważam to na postoju.

Czasami jest tak że jak docisne sprzęgło do końca to jest tylko jeden stuk, gdy zrobię to ponownie to znów pojedyncze puk, a czasami cała "orkestra" stuków czyli takie rownomierne stukanie.

Pytanie czy gość mi zj*** sprzęgło? Wróciłem z tym do niego, to mi geniusz wkręcił że mało oleju w skrzyni biegów, dolał i żadnych zmian, od początku wiedziałem że to nie to.

Na internecie czytałem że to jakieś łożyska czy coś, za wiele na autach się nie znam takze każda porada mile widziana.

Pozdro
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14

01 Sie 2019, 20:45

łożysko było by słychać jakbyś puścił sprzęgło a poza tym powinno być wymienione razem ze sprzęgłem, może poprostu docisku nie dokręcił bidok :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sie 2019, 22:09

Czyli teraz musi sprzęgło na nowo rozbierać by się do tego docisku dostać? Zaraz będzie ściemę walił że to nie to :mrgreen:

Chyba że to jakiś najtańszy sort był i te sprzęgło przyszło bez tego łożyska. Mowa o łożysku zwalniającym sprzęgło?
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14

01 Sie 2019, 22:30

Mowa o łożysku oporowym, daje ono odwrotne objawy do Twoich, gdy wciskasz sprzęgło to łożysko jest dociśnięte więc wtedy właśnie wszelkie dzwięki ustają a u Ciebie jest odwrotnie. Sprobój jeszcze zgasić i ospaić auto na wciśniętym sprzęgle i tak samo na wysprzęglonym i zobacz czy jest jakaś różnica
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Sie 2019, 23:02

Właśnie gdy 1 raz zapalam auto rano tego w ogóle nie słychać. Dopiero jak się przejadę, nie raz to jak wcisnę zrobi raz/dwa stuki i przestaje a czasami właśnie naparza równomiernie. Potem jak stuka równomiernia bez przerwy, puszczę sprzęgło i znów wcisnę do podłogi to tylko raz/dwa puknie i cisza.

Byle to ten docisk tylko był, no zobaczymy co powie tym razem ten mój mechanildo.
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14