Subaru Outback - Gorący silnik

08 Maj 2022, 16:06

Witam wszystkich pomocnych. Piszę tutaj, bo nigdzie indziej nie mogę znaleźć odpowiedzi na trapiący mnie problem. W okolicach Listopada zauważyłem że silnik mi się podejrzanie nagrzewa, to znaczy jest mega gorąco pod maską. Mechanik wymienił mi termostat i pompę wody, i stwierdził że powinno być ok. Ale nie jest, przy czym dodam że sam zrobiłem płukankę chłodnicy, wymieniłem płyn na fabryczny, i oczywiście odpowietrzyłem układ. Ale dalej widzę te same objawy. Wszystko zaczęło się od kiedy zacząłem brać fuchy jako kurier, co wymaga innej niż normalna jazdy. Mianowicie częste, krótkie odcinki i postoje 1-2 minuty, najczęściej bez gaszenia silnika. I teraz nie wiem już czy ten to normalne przy takim trybie jazdy i czy sobie wkręcam, czy jednak nie powinno tak być. Proszę o podpowiedzi co mogę posprawdzać? Temperatura bloku? Ale jaka powinna być? Dodam że ogrzewanie działa normalnie, a wiatraki się załączają (trochę jakby późno, ale nie wiem znowu czy to nie normalne). Przy włączeniu klimy oba wiatraki ruszają od razu. Przy jeździe ja autostradzie problem znika, bo jest przepływ powietrza przez chłodnicę. Cholewka, nie mam innego auta, o Subaru nie wspominając, żeby sobie porównać, a może miałem tak od zawsze, tylko nie zwróciłem uwagi?
SzybkiCzasem
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 08 Maj 2022, 16:07

    Aha. Kupiłem też czujnik OBD2 , i aplikacja pokazuje mi wahania temperatury tak mniej więcej od 85 do 98 stopni (raz widziałem nawet 102°C).
    SzybkiCzasem
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    08 Maj 2022, 19:56

    SzybkiCzasem napisał(a):pokazuje mi wahania temperatury tak mniej więcej od 85 do 98 stopni (raz widziałem nawet 102°C)
    całkowicie wszystko jest w normie.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16515
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    08 Maj 2022, 20:02

    No ale jednak gorący blok trochę niepokoi. Są jakieś wartości ile powinien mieć żeby było "w normie"?
    SzybkiCzasem
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    09 Maj 2022, 06:52

    Skoro temp płynu utrzymuje się w granicach normy to i blok będzie miał podobna temp wkoncu płyn głównie w nim cyrkuluje.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16515
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak kierowcy mogą zabezpieczyć się przed wirusem?
      Zagrożenie koronawirusem sprawia, że chętniej przesiadamy się do samochodów, unikając skupisk ludzi np. w komunikacji miejskiej. Własny samochód to teraz faktycznie najbezpieczniejszy środek transportu, pod ...