Super paliwo i super padł mi silnik .

03 Lis 2016, 20:37

Witam , czy ktos nie miał takiego przypadku ze nowe super czyszczące paliwo na znanej zielonej stacji załatwiło komus silnik . U mnie wygląda na to ze wyczyściło pompę wysokiego ciśnienia a opiłki z pomy załatwiły resztę . pomyślcie ludziska możne jest tego więcej jak by co czekam na chętnych .pozdrawiam marcin
marcin
marcinosss_78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: karpiska

03 Lis 2016, 22:09

Hej, tak sie składa, że pracuję na BP i mogę Tobie powiedzieć jak wygląda procedura w takim wypadku. Powiedzmy, że jedziesz na stację i składasz pisemnie skargę na paliwo. Kierownik przyjmuje takie zgłoszenie, które idzie do centrali. Od razu mówię, że nie ma sensu przynosić ze sobą jakichkolwiek próbek w słoikach czy butelkach bo personel ma zakaz przyjmowania takich rzeczy. Badaniem składu paliwa zajmuje się specjalny zespół chemików przysłany przez centralę i bada nie paliwo, które masz w baku (bo tak na prawdę możesz tam mieć wszystko, zmieszane paliwo z innego cpnu, osad z nieczyszczonego baku, środki czyszczące wtryski, antyżele do diesla etc.) Tylko bada paliwo z dystrybutora z którego tankowałeś i tankowanie musisz mieć udokumentowane np paragonem, fakturą lub jeśli było to niedawno np w ciągu miesiąca to nagranie z monitoringu stacji. Jeżeli okaże się, że na przykład w składzie paliwa znajduje się woda lub paliwa uległy zmieszaniu przy dostawie bądź jest cokolwiek nie tak z paliwem to prawdopodobnie skończy się to odszkodowaniem z tytułu poniesionych strat. Piszę "prawdopodobnie" ponieważ nigdy się nie spotkałem w praktyce z taką skargą. Na szkoleniach ciągle słyszymy, że podczas prac nad nowymi paliwami wykorzystano wiele samochodów, które przejechały setki tysięcy kilometrów non stop na tym paliwie i paliwo nie szkodzi a wręcz oczyszcza silnik. Ale nie przeczę, że Tobie mogło zaszkodzić.

Wielu mechaników odradza stosowanie różnego rodzaju "oczyszczaczy" w starszych silnikach, które po wypłukaniu nagaru rozszczelniają się i tracą kompresję.

Powiedz jeszcze jaki masz samochód i jaki silnik. Może to wcale nie wina paliwa? Mój brat miał Forda Mondeo Mk3 i miał dokładnie to samo. Pompa wysokiego ciśnienia się zatarła, opiłki metalu dostały się do układu i auto stoi. Okazało się, że jego wersji silnikowej jest to błąd fabryczny i te pompy takie wadliwe po prostu są.
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lis 2016, 04:38

Jakie auto,jaki silnik?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lis 2016, 16:37

hmmm silnik 1.9 JTD fiat . 230 tys przejechane . generalnie wszystko robiłem na czas a filtr paliwa wymieniam co rok jak padło był nowy . tankowałem zawsze na jednej stacji i tylko ultimata bo służbowym przejechałem 200 tys i nigdy mnie nie zawiodło . ogólnie uważam bp za zajebiste paliwo ale z ta moja pompa to dziwne . może to być przypadek ale ciekaw jestem jak to działa u innych . dodam ze służbówka śmiga ok . pewnie gdyby nie koszty dawno bym zapomniał a tak rozkminiam .
pozdrowionka MN
marcin
marcinosss_78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: karpiska

04 Lis 2016, 20:17

No wiadomo, taka naprawa to nie w kij dmuchał, troche trzeba wyłożyć.

Złożenie takiej skargi nic Cię nie kosztuje, więc możesz spróbować. Fajnie gdybyś do takiego wniosku dołączył jakiś papierek od mechanika, który zdiagnozował, że usterka mogła wystąpić na skutek wadliwego paliwa co chyba nie będzie trudne bo w 1.9 JTD masz pompowtryski. Możliwe, że wtedy szybciej to wszystko się odbędzie.
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Lis 2016, 04:23

JTD to common rail
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lis 2016, 21:45

rzeczywiście, sorki mój bład.
dudek600
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra G/Audi A4 B5
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Lis 2016, 20:45

Ja myślę, że to nie wina paliwa. Poprostu pompa paliwa padła i tyle. Nie wiem, czy masz tam pompę niskiego ciśnienia, ale to może być jej wina. Wystarczy, że ciśnienie będzie za słabe i pompa rusza na sucho. Raz, drugi i trzeci i kiedyś musiała pierdyknąc ta od wysokiego ciśnienia. Oczywiście to tylko moje domysły.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000