SUV/Crossover do 45 tyś.

30 Sty 2016, 13:50

Witam wszystkich :)
Tak jak w temacie od kilku miesięcy rozglądam się za nowym samochodem, zdecydowałem się na SUVa. Teraz proszę was o pomoc w wyborze najlepszej opcji bo powiem szczerze że im więcej szukam i czytam różnych artykułów to tym bardziej jestem niezdecydowany. Zaznaczam że zależy mi żeby auto było możliwie jak najtańsze w eksploatacji i bezawaryjne, rodzaj silnika też nie ma raczej znaczenia chociaż obawiam się diesla bo wiadomo ile się słyszy o kosztach napraw. Dodam że autko nie musi posiadać napędu 4X4. Będzie głównie użytkowane poza miastem (w mieście raz na miesiąc) na odcinkach 5-20 km, dłuższe trasy kilka razy do roku. Myślę że rocznie nie zrobię nim więcej niż 10 tys. :) Obecnie zastanawiam się głównie nad:
- Nissan Qashqai
- Ford Kuga
- Mitsubishi ASX
Jakieś inne propozycje? Z góry dziękuje za pomoc. :D
davids877
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

30 Sty 2016, 16:05

Honda CR-V benzyna 2.0. Bezawaryjnie powinno się udac.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sty 2016, 16:11

SUV bez napędu 4x4 jest głupim wyborem, bo płacisz tylko za modę wtedy. Kupujesz ciaśniejsze auto, które się gorzej prowadzi i jest droższe w utrzymaniu. Jak wysoka pozycja jest jedną z niewielu zalet i jest rozpatrywana to lepiej szukać tańszego i obszerniejszego VANa
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Sty 2016, 18:28

tylko jaki van w tej cenie nie wyglada jak samochod ojca z 7 dzieci? :D crossovery oprocz wysokiej pozycji maja tez zalete ze dobrze tlumia ten syf na naszych drogach i nikt nas nie oslepia :ok:
Ostatnio edytowany przez misso, 30 Sty 2016, 18:30, edytowano w sumie 1 raz
misso
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 18 01 1992
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

30 Sty 2016, 18:30

Czy ja wiem - np S-Max to ciekawy wybór ewentualnie szukanie czegoś mniejszego
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2016, 12:38

S-max to znacznie większa budka niz te Suvy co kolega wybrał. Jak nie ma potrzeby uderzać w większe auto to niech kupi co mu się podoba.
CR-V ma te plus, ze jest suvem, a w srodku ma tyle miejsca co minivan.
Jest jeszcze jedna opcja typowo komfortowa Lexus RX300 od 03r :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Subaru Forester
    Średniej wielkości Forester został przetestowany przez Consumer Reports w wersji z mocniejszym, 2,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 184 KM, uzyskując średni wynik 28 mpg, 20 mpg w mieście i 38 mpg na szybkiej trasie. ...

31 Sty 2016, 12:42

misso napisał(a):crossovery oprocz wysokiej pozycji maja tez zalete ze dobrze tlumia ten syf na naszych drogach i nikt nas nie oslepia :ok:

Wysoka pozycja jest w vanie
Tłumienie nierówności jest słabe, bo zawszenie jest sztywne z powodu wysokiego środka ciężkości ;) Zwykłe auto jest bardziej komfortowe.
Zalety to tylko 4x4 i prześwit, które większości użytkownikom się nie przydaje i zostaje kwestia wyglądu i mody
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2016, 12:58

Przecież zwykłe SUVy nie mają lepszego zawieszenia niż kompakty. Jeździłem Qashaiem - jest zadziwiająco twardy, a w dodatku egzemplarze przed liftem mają problemy z trwałością zawieszenia.

SUVy to największe oszustwo koncernów motoryzacyjnych. Ja nie uznaję nic poza SUVami segmentu D/E (Range Rover, Jeep), gdzie koszty utrzymania i spalanie schodzą na dalszy plan.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002