To może Ci przybliże x-traila
Nie będę pisał o wygodzie bo to sprawa subiektywna. Diesle raczej bym odpuscił ponieważ nie ma w nich oszczędności ten słabszy nie jedzie i sporo pali a ten mocniejszy lubi odmówić posłuszeństwa. Oczywiście ten słabszy też ma wszystkie wynalazki dieslowe które mogą się popsuć.
Benzyna 2,0 i 2,5 są japońskie z tym że w obu przypadkach nie zmieścisz się ze spalaniem o którym wcześniej pisałeś chyba że będziesz stosował eco driving.
Napęd jest nowoczesny co sprawia ze auto jest oszczędniejsze ale też w razie usterki możesz mieć spory problem żeby ktoś ogarną awarię... ceny w ASO przyprawiają o zawrót głowy a do tego jakość usług pozostawia dużo do życzenia szczególnie przy mniej popularnych modelach.
Mój kolega kiedyś sprowadził x-traila z uszkodzonym sterowaniem napędami to przez kilka miesięcy nikt nie mógł sobie z tym poradzić. Oczywiście to nie oznacza ze napęd jest kiepski bo są tez na rynkach JP o wiele mocniejsze wersje tego auta no ale awaria może się przytrafić.
P.S.
Kiedyś bardzo mocno się interesowałem motorownia z x-traila (sr20vet) i z tego co pamiętam wersja 2,5 miała jakąś wadę związaną z braniem oleju i to podobno poważny temat.