SUV do 25 000 4x4 pomóżcie wybrać.

16 Gru 2014, 19:53

mike1735 napisał(a):czy to nie jest przypadkiem jakieś zrebrandowane Mitsubishi? :o

to było auto oparte na technice Mitsu jak większość aut Hyundaia z tamtych czasów. Podobnie z moim accentem :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Gru 2014, 21:48

To może Ci przybliże x-traila :D
Nie będę pisał o wygodzie bo to sprawa subiektywna. Diesle raczej bym odpuscił ponieważ nie ma w nich oszczędności ten słabszy nie jedzie i sporo pali a ten mocniejszy lubi odmówić posłuszeństwa. Oczywiście ten słabszy też ma wszystkie wynalazki dieslowe które mogą się popsuć.
Benzyna 2,0 i 2,5 są japońskie z tym że w obu przypadkach nie zmieścisz się ze spalaniem o którym wcześniej pisałeś chyba że będziesz stosował eco driving.
Napęd jest nowoczesny co sprawia ze auto jest oszczędniejsze ale też w razie usterki możesz mieć spory problem żeby ktoś ogarną awarię... ceny w ASO przyprawiają o zawrót głowy a do tego jakość usług pozostawia dużo do życzenia szczególnie przy mniej popularnych modelach.
Mój kolega kiedyś sprowadził x-traila z uszkodzonym sterowaniem napędami to przez kilka miesięcy nikt nie mógł sobie z tym poradzić. Oczywiście to nie oznacza ze napęd jest kiepski bo są tez na rynkach JP o wiele mocniejsze wersje tego auta no ale awaria może się przytrafić.

P.S.

Kiedyś bardzo mocno się interesowałem motorownia z x-traila (sr20vet) i z tego co pamiętam wersja 2,5 miała jakąś wadę związaną z braniem oleju i to podobno poważny temat.
Ostatnio edytowany przez szybki, 16 Gru 2014, 21:57, edytowano w sumie 1 raz
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Gru 2014, 21:56

Czyli mam rozumieć że najrozsądniejszym wyborem byłby Hyundai tucson 2.0 crdi 114 km?
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak

14 Mar 2015, 17:26

Witam. Odświeżam temat ponieważ zwiększył mi się budżet do około 27 000 zł i zdecydowałem się na Hyundaia Tucsona 2.0 Diesla 140km. Niedługo znajomy będzie jechał do Niemiec oglądać dwa auta. Czy mogę liczyć na jakieś opinie co do aukcji? Oto linki: [link do mobile.de wygasł] oraz [link do mobile.de wygasł]
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak

14 Mar 2015, 17:47

Czarny wg mnie wzbudza więcej zaufania. Ten pierwszy ma umyty silnik i wielkie koła, które mogą powodować wytłuczenie zawiasu ale z drugiej strony nie jeździł po polskich drogach.
Silnik 140KM jest trochę droższy w serwisie od wersji 112KM
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 17:55

A możesz powiedzieć jakiego rodzaju są to różnice w cenie serwisu takiego silnika? Wiem że ten 140 konny jest nowszy i ma turbinę inną ale czy to są kolosalne różnice w cenie serwisu?
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...

14 Mar 2015, 18:20

Turbo jest dwa razy droższe i jeśli się nie mylę ma seryjnie montowany filtr DPF, który jest drogi jako nowy więc z reguły kończy się jego wywaleniem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 18:31

I mam ch...a dylemat czy zaryzykować z tym mocniejszym silnikiem czy nie, bo tak jak mówisz turbo drogie. Tylko że nic odpowiedniego ze 114 konnym się nie chce trafić.
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak

14 Mar 2015, 18:33

Na szczęście turbo można zregenerować za 700-800zł, a filtr zaślepić w dobrym warsztacie aby błędów nie było. Grunt to sprawdzić napęd 4x4, bo dużo ludzi nie umie go używać (blokują na asfalcie) i zajeżdżają go bardzo szybko.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 18:45

No to zadam głupie pytanie. Jak sprawdzić napęd przy normalnych oględzinach auta?
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak

14 Mar 2015, 18:49

Wzrokowo czy się z niego nie leje, czy przeguby są całe. Słuchem czy nie dochodzą jakieś niepokojące stuki i zgrzyty. W czasie jazdy jak będzie możliwość na śliskiej nawierzchni sprawdź czy się dołączają tylne koła przy stracie przyczepności przez przednie ale wiadomo nie upalaj na suchym z piskiem, bo sprzedający będzie niezadowolony. W przypadku zablokowania przyciskiem LOCK napędu 4x4 powinna być sygnalizacja na wskaźnikach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 18:58

Wiem że zdjęcia nie są świetnej jakości ale tak wzrokowo który wydaje się "nie bity"? Co sądzisz o przebiegach itp?
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak

14 Mar 2015, 19:03

Mam wrażenie, że grafitowy dostał w tył (inny odcień plastików od zderzaka i tylnej klapy od karoserii). W dodatku ten wymyty silnik jakby coś było do ukrycia.
Czarny wygląda dla mnie całkiem ok.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Mar 2015, 19:06

Hmm to też to zauważyłem w tym szarym. Może to kwestia światła ale też mi się tak wydawało. A co sądzisz o przebiegach? Realne? jak na auto 8 letnie?
McSpeed
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: brak
Silnik: brak

14 Mar 2015, 19:09

przebiegi są normalne, a nawet powiem, że całkiem niskie jak na diesle w takim roczniku ale stan wnętrza widoczny na zdjęciach raczej sugeruje właśnie takie przebiegi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010