Suzuki Samurai 1.3- obsługa skrzyni biegów

16 Kwi 2008, 17:11

Serdecznie witam wszystkich:)
Od niedawna jestem posiadaczem samurai'a z 91 r,to moje pierwsze autko terenowe i mam pytanie dot.obsługi skrzyni biegów przełączającej napędy.Jestem laikiem w tej kwestii...kiedy przełączać,co to jest 4h,4l itp.Szukałem w sieci info na ten temat i nic nie znalazlem.Prosiłbym forumowiczów o jakies linki ew.o wyjasnienie tej kwestii:)
Dodam jeszcze iż auto ma być użytkowane amatorsko w lekkim terenie.
Ż góry dziękuję z pomoc Pozdrawiam
Suzuki Samurai 1.3 1991
jarekp111
Nowicjusz

Miejscowość: lubelskie

16 Kwi 2008, 17:34

Witam.
Na początek sprawa sprzęgiełek przednich piast.
Przekręcenie ich na "lock" powoduje zapięcie kół do mostu.
Pozycja "free" oznacza brak połączenia mostu z kołami.
Nawet jeśli włączysz w kabinie napęd na 4 koła, a sprzęgiełka będą rozpięte to przód nie będzie miał napędu - most będzie pracował bo jego właśnie włącza się z kabiny ale bez spięcia do niego kół, napęd z przodu nie będzie działał.

Oznaczenia na dźwigni reduktora:
2H - jazda z napędem na tylnią oś - używamy na co dzień do jazdy po asfaltach, szutrach itp, czyli tam gdzie jest dobra przyczepność.
4H - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia szosowe - używamy do jazdy w terenie o słabej przyczepności, błoto, śnieg.
4L - jazda z napędem na 4 koła, przełożenia terenowe - używamy w ciężkim terenie, głębokie błoto, śnieg, woda, strome podjazdy i zjazdy.
N - pozycja neutralna skrzyni, w tej pozycji można wbijać biegi, a samochód będzie stał w miejscu. służy do pracy wyciągarki mechanicznej (trzeba ją mieć) lub sprawdzenia stanu technicznego skrzyni.

Pamiętać należy, że w przypadku pozycji 4H i 4L, napęd na 4 koła będzie działał tylko przy załączonych sprzęgiełkach (lock).

W przypadku sprzęgiełek na "free" i włączonego 4H lub 4L przedni most będzie się kręcił ale koła nie będą ciągnąć bo nie są spięte z mostem.

8)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 20