SUZUKI SAMURAI - opony

17 Gru 2010, 21:43

Witam,
Szukam opon wielosezonowych do mojego SAMURAI - mam standardowe felgi te "z kółkami" Jaki rozmiar opon mogę założyć? Co proponujecie?
ST_samurai
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: TYCHY

18 Gru 2010, 08:23

Troche tutaj było już o oponach do Samuraia. Co rozumeisz prze pojęcie "wielosezonowe" :?: Chodzi Tobie o wielosezonowe czyli lato/zima czy wielosezonowe czyli asfalt/teren 50/50? Jak to drugie to BF Goodrich All-Terrain lub General Grabber AT2 ewentualnie GoodYear Wrangler MT/R . Każda felga w Samuraiu fabryczna oczywiście ma 5.5" (cala) szerokości obojętnie czy to starszy trójkąt czy nowsze kółko. Na taką felgę wsadzisz max oponę 235/75R15 lub 30x9.5R15 I wszystko zależy też od bieżnika, mi Fedima Extrem Evo 30x9.5R15 przycierała o resory przy max skręcie, natomiast General Grabber AT, BF Goodrich Mud-Terrain w tym samym rozmiarze nie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2010, 12:30

AT-ki są dla lanserów lub jako drugie kapcie (na zimę). samuraj i inne terenówki na MT-kach jedynie dobrze wyglądają :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Gru 2010, 12:36

W sumie racja ale jak auto użytkowane na codzień to ja bym brał AT jak tylko w teren to dobrego MTka
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2010, 13:33

Karson napisał(a): jako drugie kapcie (na zimę)
na zime to są zimówki albo się MTków nie zdejmuje :mrgreen:
fedima na niskich ciśnieniach robi o wiele lepiej w zimie niż BFG AT :wink:
zresztą BFG jest chyba najgorszą oponą na zimę (z racji największej swej zalety- twarda nie ścierająca się mieszanka) to już lepiej Kl 78, a jak kogoś stać to coopery :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Gru 2010, 20:10

co się pultasz? :mrgreen: nie pisałem nic o BFG tylko ogólnie o AT :mrgreen:

nie szkoda Ci fedimy na mróz? klocki Ci się połamią :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept X6 2007
    BMW Concept X6 ten przedprodukcyjny samochód koncepcyjny jest pierwszym na świecie autem typu SAC (Sports Activity Coupé). Koncept prezentuje wizję BMW scalającą cechy modeli BMW X z atrybutami typowymi dla ...

18 Gru 2010, 20:53

Karson napisał(a):AT-ki są dla lanserów lub jako drugie kapcie

Oj tam, oj tam. :wink: Mnie na ten przykład nie stać na trzy komplety opon albo dwa lub trzy samochody. A gdyby nawet to miałbym zmieniać gumy za każdym razem gdy jadę na ryby albo mam ochotę pokulać się trochę po błocie?
AT-ki są dla mnie dobrym rozwiązaniem i nie ze względu na lans tylko na użytkowe właściwości. Są dobrym kompromisem między szosówką a MT-kiem.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Gru 2010, 21:18

Aj tam, na MTku też byś spokojnie pojechaał wszędzie, tylko trzeba siętrochę na asfalt przestawić... ja tam jeżdżę na Kaimanach i po zaspach i po leśnym kawałku asfaltu który z ubitym śniegiem jest jak lodowisko i po szosie i daje rade sobie spokojnie. Najfajniej jest jak śnieg spadnie...Patrol jest jedynym autem który stoi na parkingu pod robotą, reszta kombinuje po sklepach i innych wynalazkach :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2010, 21:22

Styrany to moję jedyne autko i jednak znacznie więcej jeżdzę po asfalcie niż w terenie. Myślałem już o MT-kach ale jak narazie AT-ki w zupełności mi wystarczają. Ale jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

19 Gru 2010, 21:26

Ciężko coś wybrać - a ja chciałbym jeździć po asfalcie, trochę po lesie i w zimę z pługiem. Jestem ciekawy czy ta BFGood..... LONG TRAIL T/A by się nadawała?
ST_samurai
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: TYCHY

19 Gru 2010, 21:39

Chyba niebardzo. To raczej guma do suv-a.

[ Dodano: 19 Grudzień 2010, 21:41 ]
Nie myl tylko T/A z AT :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Gru 2010, 07:29

Ale Long Trail'e są tylko T/A nie ma AT... Takie koła to możesz założyć do Granda który tylko po asfalcie jeździ. Ale skoro masz do takich rzeczy Samuraia to dlaczego wybrałeś takie toporne auto, skoro przy odśnieżaniu poradzi sobie wygodniejsza Vitara, Pajero itp :?:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2010, 10:46

Wybrałem samurai - bo bardzo lubię ten samochód - prosta budowa - prosta obsługa. Ale to nie temat tego wątku
ST_samurai
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: TYCHY

20 Gru 2010, 13:19

Większość terenwówek z tamtego okresu jest prosta w budowie :wink: Ja bym jednak wybrał AT ze względu na to że w lesie też może troche błota być :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2010, 14:51

A ja jak zwykle polecam całkowicie niedocenioną Bridgestone Dueller A/T 694. Pomimo że na naszym rynku sprzedawana jako letnia (pomimo oznaczeń M+S - w serwisach zagranicznych często jako all season), ja jej używam w moim Pininie i jak do tej pory rewelacyjnie się sprawdza. Na asfalcie jest dość cicha i bardzo dobrze odprowadza wodę, na błotnistej drodze się nie zalepia i ciągnie. Na śniegu tak samo bardzo łatwe samooczyszczanie i dobra przyczepność - zresztą opona ma typowe dla zimówek lamelki. Jedynie sterowalność na czystym lodzie jest dyskusyjna - ale powiedzmy sobie szczerze - tam bez kolców nie da rady.
Ten filmik kręciłem jak spadł pierwszy konkretny śnieg - może tego nie widać ale górka jest naprawdę stroma (osobówką bym w tych warunkach nie wjechał, a tym bardziej zjechał). Co prawda żadem to wyczyn, ale bardziej stromych u mnie koło domu nie ma ;) (ten rząd świateł co widać ze szczytu to początek A1 - trasa Kwiatkowskiego a po lewej port).
https://www.youtube.com/watch?v=Q60QWdDcJ_M

Pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez mstrucz, 22 Gru 2010, 01:26, edytowano w sumie 1 raz
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia