Suzuki Samurai (samuraj) proszę o pomoc przy kupnie.

15 Lut 2009, 16:44

Witam. za kilka miesięcy mogę zacząć robić prawo jazdy. więc zacząłem zastanawiać się nad wozem. :) jako że mój wujek jest inżynierem i przy tym zapaleńcem offroad-u miałbym u niego serwis. o samuraju marzę już dawno- mam obiecane u rodziców.. jest jeden problem. sam go muszę zrobić z wujkiem.. to znaczy dostaje najtańszego samuraja- (musi być silnik sprawny) czyli do zrobienia blacharka, wszystko do czyszczenia, malowania, spawania naprawiania. byle by był kompletny- siedzenia zderzaki itp.. wiem że z samuraja za 1500zł można zrobić samochód za 13tyś- właśnie tak mój wujek zrobił - zarobił na nim około 8-9 tyś. myślę że kupie samuraja do 2500zł a potem będą mi rodzice dawali na naprawę jego:) wiem że bez sensu ale cóż z rodzicielami nie ma rozmowy. i tak jestem im wdzięczny za to co mi obiecali..czy mógłby mi ktoś pomóc w wyborze modelu- i ewentualnie udzielił porad dotyczących właśnie tego cudownego autka?? najbardziej preferowałbym model typu pick-up (bez hard top-u)
z góry dziękuje za wszystkie sensowne odpowiedzi:)
Zygmuncik
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Lut 2009, 20:55

wyboru wielkiego nie masz - sj410 lub 413. różnią się szerokością mostów i pojemnością silnika.
zaangażuj wujka i z nim kup taki model, który będzie Ci się najbardziej podobał
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

15 Lut 2009, 21:40

bardzo dziękuje za odpowiedź. interesują mnie szerokie mosty silnik jak najmniejszy gdyż to będzie pierwszy wóz :) czy byłbym wstanie kupić za taką cenę ?
Zygmuncik
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Lut 2009, 23:39

jak szerokie mosty to model 413 czyli silnik 1.3
w cenie podanej przez Ciebie będzie to szrot :(
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

15 Lut 2009, 23:40

szrot to znaczy? może być 1,3 i tak to jest max 80km/h :)
Zygmuncik
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lut 2009, 09:24

to znaczy beznadziejny stan :(
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

16 Lut 2009, 17:21

ale da sie dostać takiego do zrobienia?
Zygmuncik
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Lut 2009, 12:08

nie wiem, szukaj na allegro i giełdach
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Lut 2009, 22:09

Jeżeli mogę doradzać wujek kupił auto aby go podpicować sprzedać i na nim zarobić a nie samemu jeździć.Pogadaj z wujkiem chyba wie coś o tym bo możesz żałować ,ciągle kasa na naprawy zamiast jazdy takie auto według mnie to może być jako drugie ale mamy demokrację i każdy robi co chce tylko aby mądrze .
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

20 Gru 2009, 18:59

Bez obrazy KARSON ale jest jeszcze model sj 700

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 18:00 ]
HISZPAN :D
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 14:18

Karson napisał(a):wyboru wielkiego nie masz - sj410 lub 413. różnią się szerokością mostów i pojemnością silnika.


Jesteś w lekkim błędzie kolego, SJ410 i SJ413 mają identyczne mosty napędowe, różnią się tylko przełożeniami, szerokość mostów jest ta sama są to tzw. wąskie mosty, szerokie mosty ma tylko Samurai.

samurajsj700 napisał(a):Bez obrazy KARSON ale jest jeszcze model sj 700


Kolego nie ma takiego czegoś jak Suzuki Sj700. Jedyne modele to SJ410, SJ413, Samurai a np. SJ500 czy SJ700 to są podtypy Samuraia SJ 500 to np. Suzuki Samurai z silnikiem G13B na gaźniku a podejrzewam że SJ700 to wersja Samuraia z silnikiem G13BA na wtrysku jednopunktowym choć nie jestem tego pewien do końca, ale na pewno są to tylko podtypy a nie osobne modele, jest to po prostu Samurai.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 14:31

fajnie, że trafił się na forum specjalista od suzuki sj/samurai. witamy :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Gru 2009, 14:40

Zygmuncik napisał(a):Witam. za kilka miesięcy mogę zacząć robić prawo jazdy. więc zacząłem zastanawiać się nad wozem. :) jako że mój wujek jest inżynierem i przy tym zapaleńcem offroad-u miałbym u niego serwis. o samuraju marzę już dawno- mam obiecane u rodziców.. jest jeden problem. sam go muszę zrobić z wujkiem.. to znaczy dostaje najtańszego samuraja- (musi być silnik sprawny) czyli do zrobienia blacharka, wszystko do czyszczenia, malowania, spawania naprawiania. byle by był kompletny- siedzenia zderzaki itp.. wiem że z samuraja za 1500zł można zrobić samochód za 13tyś- właśnie tak mój wujek zrobił - zarobił na nim około 8-9 tyś. myślę że kupie samuraja do 2500zł a potem będą mi rodzice dawali na naprawę jego:) wiem że bez sensu ale cóż z rodzicielami nie ma rozmowy. i tak jestem im wdzięczny za to co mi obiecali..czy mógłby mi ktoś pomóc w wyborze modelu- i ewentualnie udzielił porad dotyczących właśnie tego cudownego autka?? najbardziej preferowałbym model typu pick-up (bez hard top-u)
z góry dziękuje za wszystkie sensowne odpowiedzi:)


Jeśli mogę coś doradzić to lepiej zastanów się dobrze czy tego właśnie chcesz, czy nie lepiej poszukać droższego Samuraia ale zdrowszego? Kupić auto za 1500zł wsadzić 13tyś. to nie sztuka ale to auto nie będzie miało takiej wartości, a pieniędzy w przeróbki i części nie odzyskasz.
Co z tego że kupisz auto "kompletne" za 1500pln, gdzie się okaże że tylny most ma kosmiczne luzy, albo ząb któryś poszedł i nie opłaca się go robić tylko lepiej kupić używkę ale sprawną to już + 600 -1000zł zależy jaki stan, buda dziury w progach, podłodze a reszta w takim stanie że nie ma co do czego łatać, lepiej kupić drugie nadwozie kolejne 700zł w górę, resory jeśli klapnięte itp itd, w nieskończoność można wyliczać.

Ja budując mojego Samuraia wsadziłem trochę, nowe resory Calmini lift + 3cale, razem z amorami, wieszakami itp. silnik i skrzynia biegów z BMW E36 1.8is + sprzęgło ze spieków, ostrzejszy wałek rozrządu, polibusze, wyciągarka Warn, malownie, koła 31" MT, kubełki, pasy, zderzaki i inny szpej wsadzone ponad 15tys. i dzisiaj jak bym chciał go sprzedać to za 10 może by poszedł. Więc raczej jeśli chcesz auto do zabawy w terenie i przeróbek jakiś to musisz mieś dobrą podstawę.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Jogi4x4, 21 Gru 2009, 14:52, edytowano w sumie 1 raz
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 14:47

Karson napisał(a):fajnie, że trafił się na forum specjalista od suzuki sj/samurai. witamy :wink:

Witam, Samurai to jak dla mnie jeden z najdoskonalszych aut terenowych i najbardziej dzielnych.Specjalistą yto nie jestem, jednak sam naprawiam i przerabiam swojego, a przez kilka lat startów w rajdach trochę się nauczyłem, choć spec to ze mnie żaden. Samurai to moja pasja od długiego czasu, wiec będę starał się podzielić wiedzą jaką mam na temat tego auta i przeróbek z nim związanych tych mniejszych jak koła i opony i większych jak inne silniki itp.
Pozdrawiam wszystkich.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna