Suzuki Samurai-wieksza moc

25 Sty 2008, 11:13

Witam
Mam Suzuki Samurai 1.3 jednopunktowy wtrysk na gazie.
Mianowicie interesuje mnie zwiekszenie mocy w samochodzie ale nie chce przerabiac bardzo auta,zastanawiam sie nad wlorzeniem jakiegos innego silnika(mysle o 1,6) tylko nie wiem jaki to ma byc!
Prosze o rady i o pomoc.

Pozdrawiam
Fasol
Fasol
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Sty 2008, 15:27

silnik od vitary 1,6
standardowa i przećwiczona przekładka

pamiętaj jednak, że to wyjątkowo dzielna terenówka, a ścigacza z niej nigdy nie będzie - zresztą większe silniki nie wstawi się po to, aby szybciej jeździć, tylko aby samochód dał radę większym kołom. Zwykle ze swapem silnika robi się zmianę przełożeń, ale to już inna bajka...
4x4
Draakul
Początkujący
 
Posty: 52

25 Sty 2008, 16:11

Czy załorzenie silnika od Vitary wymaga wiele przerobek?
Fasol
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Sty 2008, 17:23

Z silnika 1.3 potrzebne kolo zamachowe i sprzeglo, kolektory i miska olejowa. Zrobic flansze meidzy skrzynie a silnik, modyfikacja lap silnika (prawa strona), modyfikacja smoka pompy oleju. 1,6 nie posiada krzywki na pompe paliwa mechaniczną dlatego trzeba wstawiac elektryka. Aha kolektor wydechowy musi isc z 1,3 bo od 1,6 nie wchodzi, lecz jak wiadomo 1,3 ma dosyc malą srednice i ci moze troche ten silnik tlumic... Jakbys robil wszystko sam, to moze i sie oplaci, lecz jak chcesz komus zlecic, to nei warto..
FSOManiak
Początkujący
 
Posty: 118
Miejscowość: Podlasie

25 Sty 2008, 20:38

o fiuuu, jestem pod wrażeniem, że ktoś na tym forum może mieć o tym pojęcie :)

ale zapomniałeś o kilku rzeczach:
- potrzebna jest flansza/adapter (można kupić np. amerykańskie Calmini), należy wywiercić otwory w skrzyni
- koło zamachowe samurajowskie, ale sprzęgło warto dać mocniejsze
- modyfikacja dolotu powietrza (może być puszka filtra z vitary)
- standardowa jazda z elektryką, przewodami wody, itd.

sprawny mechanik, jak ma flanszę i praktykę, to robi to w 1 dzień
koszt samej robocizny w zakładzie wyniesie od 1500 do 3000zł
do tego cena silnika, flanszy i pierdół
wszystko zwykle zamyka się w 3-5 tysiach
robi się b. często ;) oczywiście do off-roadu

do tego daje się reduktor od SJ410, ma lepsze przełożenia w teren

można też dać 1,3 16V 100KM ze swifta, można dać nawet 2.0 od BMW
ale to już większa rzeźba
4x4
Draakul
Początkujący
 
Posty: 52

18 Sty 2010, 15:18

Mam pytanie a jak zwiekszyc moc w samuraju z silnikiem 1.3 na gazniku ni8e stosujac za wielu przerubek????????
Miś Błotny:)
michał1313
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: warszawa