Suzuki swift 1.0 2001 r. Nie regularne spalanie

10 Mar 2018, 09:33

Witam, jak w temacie, moto kupione jakieś 7 miesięcy temu, koleś wszystko co ważne wymienił tylko olej został, (wymieniłem), przez miesiąc - dwa spalanie w mieście było na poziomie 5,5 l, później oscylowalo 7,5-10,(jezdze tylko ja i to economicznie, hamowanie silnikiem, zmiana biegu do 2000 obrotów itd,) po wizycie u mechanika, na komputerze nie wykazało żadnego błędu, przyspieszył tylko zapłon w okolicach 10-12, samochód stał się rakietą na 1i 2 biegu drze laki, przy tej samej technice jazdy spalanie wychodzi około 6,7, dużo czytałem o tym problemie w necie w większości jest to sonda, ale czy jak błędu nie ma to mogła paść?, co można sprawdzić domowymi sposobami?, czy może być to wina resetuju komputera? (aku wyjęte do podladowania), w większości piszą że po włożeniu spowrotem zapalić auto i ma się nagrzaż do włączenia wiatraka, jakos nie wydaje mi się by to było winą, liczę na was koledzy, pozdrawiam.
niebo
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: warszawa mokotow
  • 11 Mar 2018, 18:36

    niebo napisał(a):(jezdze tylko ja i to economicznie,

    niebo napisał(a):na 1i 2 biegu drze laki,

    jedno wyklucza drugie wiec i spalanie jest nierównomierne.
    Co do sondy to może byc tak że błedy nie wyczyta a sama w sobie nie będzie funkcjonowała prawidłowo co za tym idzie sterowanie mieszanką jest inne.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16694
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    12 Mar 2018, 10:26

    Pisząc że drze laki miałem na myśli mocniejsze wciśnięcie gazu, które uwidoczniło się po przedstawieniu zapłonu, ale ruszam prawie bez gazu max 1500 obrotów, (ecodriving), są 2 sądy przed i za katalizatorem czy da radę je sprawdzić np miernikiem?, i czy może być jeszcze inna przyczyna?, czy po resecie kompa trzeba go zapalać żeby komp się dostosowal itd?
    niebo
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Miejscowość: warszawa mokotow

    16 Kwi 2018, 08:40

    Widzę że wszyscy się biją z pomocą :-), tak w zasadzie otrzymałem tylko jedną odpowiedź z kilku, dobre i to, przyczyną nie regularnego spalania był komputer, ( po kupnie wyciągnąłem aku do podladowania, od tamtej chwili zaczął duzo palić) trzeba było zrobić reset, i odpalić, poczekać aż zakreci wentylator, teraz spalanie w granicach 5,5-6 litrów w mieście, sprawdza się stare przysłowie, nie licz na nikogo tylko licz na siebie.
    niebo
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Miejscowość: warszawa mokotow

    16 Kwi 2018, 19:41

    niebo napisał(a):trzeba było zrobić reset
    ciekawa teza, ja nie bardzo wiem co tam mogło się ''rozjechać'' i resetować. Zrobiło się cieplej to i silnik zaczął pracować w optymalnej temperaturze to i spalanie spadło a nie wciskasz nam tu kity że jakiś reset (który zresztą nie istnieje) pomógł. :mrgreen:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16694
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    16 Kwi 2018, 20:28

    niebo napisał(a):przyczyną nie regularnego spalania był komputer
    Nie . Zmiana obuwia z zimowego na letnie Ci pomogła :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4924
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kultowy model Renault 4 świętuje 60-lecie
      W 2021 roku mija 60 lat od wprowadzenia Renault 4. Historia tego modelu to prawdziwe succes story. Na przestrzeni trzydziestu kilku lat sprzedano łącznie ponad 8 milionów sztuk Renault 4 w ponad 100 krajach. Renault ...

    05 Maj 2018, 18:52

    Chm.. Ciekawa teza z tymi laczkami!!(nadal na zimowych jeżdżę, spalanie miasto 5,76, trasa 4,70) Jak prosiłem o radę to was nie było, co do krytyki to się znaleźliście, nie wiem co reset ma z tym wspólnego, ale pomaga, i piszą o tym na kilku forach, nie zależnych od siebie(zagraniczne też) , widać tacy fachowcy z was jak z koziej dupy trąba, do nasmiewania to fachowcy są do pomocy nie, raczej sam z siebie nie przestał palić z 10 do 5,76 bez wymiany niczego, nie zmiennego stylu jazdy, itp liczy się to ze pomogło i tyle a wy g.... się znacie skoro tak piszecie. Pozdrawiam fachowców mechaników.
    niebo
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Miejscowość: warszawa mokotow

    05 Maj 2018, 19:35

    niebo napisał(a):5,76
    Bardzo dokładne wyliczenia :shock: To odczyt z komputera pokładowego czy rzeczywiste zużycie liczone kalkulatorem przy dystrybutorze ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4924
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Maj 2018, 11:04

    Tankowanie do pierwszego odbicia, ta sama stacja, ten sam dystrybutor, to raz tankujac do pełna i robiąc 400 km w mieście na 30 litrach a później po resecie koło 600 te same trasy i styl jazdy to nawet tankowac nie trzeba żeby zobaczyć różnice, a co ma resect do tego niewiem, na innych forach piszą że prymitywny komp uczy się os początku, i samochod ma monowtrysk, pozdrawiam.
    niebo
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Miejscowość: warszawa mokotow