Suzuki Swift 96r , ułamana śruba w kole

22 Wrz 2009, 09:14

Witam.Ostatnimi czasy wymieniałem oponę i się urwała śruba dokręcająca koło.Część tej śruby została pod felgą. Musiałem wymienić tą oponę ,śruby nie dało się odkręcić więc ją urwaliśmy. I teraz tak ,wie ktoś może co należy zrobić aby ją wymienić ? Czy mogę wymienić tylko szpilkę na nową ,czy to sprawa wymiany całej części gdzie ta szpilka jest przymocowana , a może przyspawana. Dostaje różne na to odpowiedzi i jestem skołowany. Tym bardziej że nigdzie nie mogę takiej szpilki dostać...pozdrawiam
jawka78
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • 22 Wrz 2009, 18:52

    kolego nie bardzo rozumiem domyslam sie ze sruby juz masz w tarczy i dokreca sie nakretkami bo szpilki kolego sie wkreca w kolo a to roznica a jezeli dobrze sie domyslam to mozesz to przyspawac ale po 1 czy to przyspawasz prosto??? po 2 czy jak kolo docisnie to spaw nie bedzie przeszkadzal??? cz kolo bedzie prosto jak bedzie sie o spaw opierac??? mysle ze tylko wymiana wchodzi w gre
    kamilszczak01
     

    22 Wrz 2009, 19:05

    Jeżeli nie pomorze spawanie to rozwiercić i albo nowa piasta albo nagwintujesz ale po nagwintowaniu będzie słabsze mocowanie śruby i możesz zerwać gwint :/
    LakiiLu
    Nowicjusz
     
    Posty: 17
    Miejscowość: Racibórz

    22 Wrz 2009, 19:07

    nie wiem czy dostanie taki gwintownik bo to sa drobne gwinty pozy tym sruba bedzie sie odkrecala wiec kolego to nic nie da
    kamilszczak01
     

    22 Wrz 2009, 19:29

    jawka78 pisze że urwał szpilke , a takową można wymienić . Wybić starą i wbić nową . Problem może być tylko taki że niekiedy trzeba wymontować piaste lub bęben ( kolega nie napisał czy z przodu , czy z tyłu ). Co do zakupu to u mnie firma Jambor ma duży wybór takowych szpejów ( sam u nich ostatnio dobierałem szpilke do forda Ka )
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4957
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Wrz 2009, 19:34

    a jak chcesz ja wymienic jak jest urwana jak rozwiercisz to bedzie mialo luz podczas jazdy urwie
    kamilszczak01
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania
      To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...
      Kiedy kierowca może używać świateł awaryjnych?
      W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych: postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. Włączanie tych świateł, gdy chcemy zatrzymać się w miejscu niedozwolonym jest niezgodne z obowiązującymi ...

    22 Wrz 2009, 19:45

    Kurde ...... chłopie ! czy ty wiesz o czym piszesz ? Widziałeś kiedykolwiek takową szpilke i masz pojęcie jak ona jest mocowana w piaście ? Często wymieniam takie szpileczki i rzadne tam rozwiercanie , tyko odpowiedni wybijak , słuszny młotek , bach i pozostałość po szpilce wylatuje . Nową zabija się też bez broblemu. Nie róbcie wielkiego problemu z powodu prostej roboty , bo niedługo powstanie powieść.
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4957
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Wrz 2009, 19:34

    ja np widzialem tak ze byla ona wkrecana wiec skad wiesz jak tam jest???
    kamilszczak01