Swap w genesis coupe

20 Lip 2019, 12:21

Witam
Temat dotyczy modyfikacji związanych z moim Hyundaiem, dokładniej możliwości modyfikacji. Jakiś czas temu kupiłem jednostkę 3.8 do założenia turbo, napotkało to sporo problemów ze względu na brak możliwości wystawienia, co prawda jest juz pomysł na rozwiązania problemu dokładając dodatkowy ecu. Ogólnie koszt powinien zamknąć się w 30tys. Ale zacząłem zastanawiać się nad możliwością swapu, pytanie do was na co można by zmienić taki motor? Nie jestem obeznany w temacie, wiec proszę o wyrozumiałość jak zapytam o coś niewykonalnego itp. Jest juz swap wykonany w Polsce na tym samochodzie przy użyciu silnika z supry 2jz. Szukam innego pomysłu/rozwiązania. Myslalem o silniku z corvette ls7 z06 tylko sam silnik to kwota rzędu 35tys, natknąłem sie także na silnik 6,3 AMG 157982 tylko nie wiem czy jest możliwość zastosowania takiej jednostki. Doszedł pomysł z dołożeniem dodatkowego przedniego napędu, tylko mam 0 pojęcie o kosztach i zakresie przeróbek.Tak jak wspomniałem, potrzebuje pomocy w znalezieniu ciekawego pomysłu z wstępnym przybliżeniem kosztów. Proszę tylko osoby które chcą się powymądrzać czy wstawiać uszczypliwe dopiski nie wnoszące nic sensownego do tematu, o wstrzymanie się od komentarza.
Dzięki z góry i pozdrawiam
Przemo82
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Lip 2019, 16:59

Mówisz tu o tak różnych tematach że aż nie wiadomo co napisać... martwisz się o 30k...to...przygotuj 50k tak żeby się nie rozczarować.
Ogólnie zapomnij o awd. Wybierz czy n/a czy turbo. Jak n/a to brałbym gotowca ls1,2,3,7 z manualem jak turbo to 2jz. We wszystkich przypadkach koszt samego silnika i skrzynki to około 25-40k.
Swap robota nie wiem ale dojdzie elektryka, zawias i hebel. Jeżel postawisz temat na sa to 6k dodatkowo. Czyli lepiej kup sobie coś gotowego :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2019, 19:15

Może niezbyt dokładnie przedstawiłem zamierzenie, aktualnie mam jednostkę 2.0T z 2013 szukałem młodszego 3.8 ( którego właśnie kupiłem ) z zamiarem dołożenia turbo ( zakładałem takie koszty, a nie martwiłem się że takie będą jak to zostało określone ) w międzyczasie wpadł pomysł swapa, chodzi o to by był to faktycznie unikat z mocą przekraczającą 500 KM. Postawiłem pytanie by mieć jakieś rozeznanie co do innych możliwości... Genesis z 2jz jest juz w pl, dlatego chciałbym rozważyć inne opcje, jeżeli nie beda interesujące lub koszt nie będzie przekładał się na uzyskana moc, pozostanę przy turbo...
Przemo82
Nowicjusz
 
Posty: 9

21 Lip 2019, 22:48

Taak sobie myśle że bardziej Tobie chodzi o bycie naj niż o samą jazdę a to niestety zwiastuje porażkę...oczywiście dzieci na wszystkich forach będą łałować więc w sumie cel osiągniesz.
Dla mnie tłumaczenie że czegoś nie zrobisz bo już ktoś zrobił i to aż całe szt 1 jest delikatnie mówiąc dziwne.

Co do swapa masa zagwostek co do turbo w v6 jeszcze więcej a i tak nawet złożenie auta nie oznacza jazdy zgodnej z możliwościami silnika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2019, 23:27

Nie chodzi o bycie „naj” czy jak sobie tam to określasz, tylko o to by iść droga która jeszcze nikt nie szedł, albo przynajmniej próbować stworzyć coś nowego. Nie chce mi się ciagnąć bezcelowego dialogu... Tak wiec dziękuje za odpowiedz, chyba więcej przydatnych informacji tutaj nie uzyskam
Pozdrawiam
Przemo82
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Lip 2019, 08:30

Spoko obraź się ...że nikt Ci nie łałuje już na etapie planów.
Tak jak Ci powiedziałem na 100% będzie ok.bo dzieci będą sięcieszyć do projejtu a wyjadaki z tego projektu a że internet wszystko przyjmie więc każdy będzie zadowolony :ok:

P.s.

30sec.poszukiwań
https://m.turbokits.com/Hyundai/Genesis/Turbo_Kits/TurboKits.com_Genesis_Coupe_3.8L_Single_Turbo_Kit/1888/

A na yt jest tego od pyty.
Hmmm no bardzo masz oryginalny pomysł :D
Musisz coś wymyśleć nowego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak polskie miasta wspierają elektromobilność?
    Cisza i dobra jakość powietrza – tego brakuje mieszkańcom wielu polskich miast. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej samorządów promuje elektromobilność, ponieważ pojazdy elektryczne zapewniają transport ...

22 Lip 2019, 16:04

Czytaj ze zrozumieniem jak juz zamierzasz się tak prężyć w odpowiedziach. Kwestia turbo została rozwiązana juz przed zakupem samochodu, chodziło tylko o kwestie wybrania najlepszego i najkorzystniejszego rozwiązania. Kontaktowałem sie z firmami w Polsce i jedyna która chciała sie podjąć tematu to Mikey garage ( od tsunami biturbo ) zaznaczając, że będzie problem ze strojeniem. Nawiązałem kontakt także z firmami z USA zajmującymi sie tego typu projektami, tamtejsza grupa genesis naprowadziła mnie na taką, która za miesiąc wypuszcza konkurencyjny turbo kit do tego który wstawiłeś w linku, ponadto współpracują z firmą zajmująca się strojeniem. Okazało sie także, ze i w pl są inne możliwości rozwiązania problemu. Tak wiec jak widzisz kwestie turbo mam juz ogarnięta, chodziło głownie o to w pytaniu które zadałem w poście, by znaleść opcje ciekawsza niż ta która mam w zamiarze. Stad pomysł na swap z użyciem innego serducha niz 2jz.
P.s Nawet jak pójdę w kierunku 3.8T bedzie to aktualnie jedyny projekt tego typu w pl
Jeszcze prośba, jak nie masz żadnych istotnych informacji w temacie, po prostu nie odpisuj, bo mój profil psychologiczny czy pobudki jakimi sie kieruje nie są tematem tego postu, a o piedolach to ja ze swoją d..a mogę popisać...
pozdrawiam
Przemo82
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Lip 2019, 16:35

Więc Ci powtórze ... jak turbo to 2jz jak wolnossący to v8 ls1,2,3,7.
Fora amerykańskie możesz potraktować z przymrużeniem oka...a biorąc pod uwagę temat czyli turbo v6genesis to.... :lol: i tak o wszystkim przekonasz się już na drodze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe