Volkswagen stosuje wszystkie dostępne, nowoczesne układy napędowe, aby zaoferować użytkownikom odpowiednie do ich potrzeb rozwiązania. Wyjątkowo ekologiczne, oszczędne i ekonomiczne są samochody zasilane gazem ziemnym. Najnowszym przedstawicielem tej grupy pojazdów jest
Golf TGI BlueMotion, który pojawi się w salonach pod koniec lata w wersji hatchback, a jesienią jako Variant. Wraz z wprowadzeniem tego modelu Golfa Volkswagen zmienia oznaczenie modeli na gaz ziemny z EcoFuel na TGI BlueMotion.
POLECAMY Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTIGolf TGI BlueMotion będzie napędzany nowym silnikiem na gaz ziemny z turbodoładowaniem (81 kW/110 KM). Ten biwalentny (przystosowany do gazu i benzyny) silnik 1.4 TSI umożliwia uzyskanie dużych zasięgów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegową przekładnią manualną jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 3,5 kg/100 km (emisja CO2 94 g/km).
Z napędem benzynowym zasięg wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy pełnych dwóch podpodłogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 15 kg) i zbiorniku benzyny (50 litrów),
Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów. W wersji z 7-biegową DSG, przy średnim zużyciu gazu 3,4 kg/100 km i benzyny 5,0 l/100 km, zasięg jest jeszcze większy. Bardzo oszczędny Golf TGI ma równocześnie bardzo dobre osiągi jezdne: do 100 km/h rozpędza się w 10,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 194 km/h.
źródło: Volkswagen