Świecąca kontrolka turbosprężarki

09 Wrz 2014, 11:38

W moim Fiacie podczas jazdy czasem odłącza się turbosprężarka, co powoduje oczywisty problem w postaci spadku mocy silnika i związanych z tym problemów np. przy wyprzedzaniu na autostradzie. Nie zauważyłem żadnych konkretnych przyczyn to powodujących, z mojego punktu widzenia dzieje się to w sposób losowy. Co gorsza, tytułowa kontrolka nie jest zsynchronizowana z turbosprężarką, tzn. pali /nie pali się przy działającej prawidłowo jak i nie. Co może być przyczyną i jak ją usunąć? Czy konieczna będzie regeneracja turbosprężarki czy przyczyna jest / może być inna?
Dzięki z góry za pomoc.
marcin78
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 20 01 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.9 JTD 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • 09 Wrz 2014, 13:17

    Przyczyną może być zawór EGR, ale tez kilka innych kwestii. Warto na komputer pojechać i sprawdzić czy problemy z turbem nie zostawiły Ci jakiś błędów w rejestrze :)
    Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
    kkamykk
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1202
    Miejscowość: Frankfurt am Main
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Hyundai Kona
    Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Lut 2015, 10:14

    A nie lepiej jechać od razu do jakiegoś sprawdzonego serwisu? Np. [reklama] Tam na pewno sprawdzą ci turbo i będziesz od razu wiedział czy coś trzeba naprawić czy to nic poważnego.
    Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 17 Lut 2015, 20:30, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: Niedozwolona reklama
    kolorowy
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Miejscowość: Łódź
    Przebieg/rok: 18tys. km
    Auto: renault
    Silnik: 2.0
    Rok produkcji: 2008

    17 Lut 2015, 10:37

    kolorowy: Dlaczego piszesz post pod postem i do tego jeszcze reklamy wstawiasz? :O
    Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
    kkamykk
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1202
    Miejscowość: Frankfurt am Main
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Hyundai Kona
    Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Lut 2015, 10:48

    Okazało się, że wystarczyła wymiana zaworu EGR - kontrolka nie świeci i to co oszczędziłem dzięki temu na wymianie turbosprężarki mogłem przeznaczyć na regenerację alternatora :D
    marcin78
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 20 01 2012
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Fiat Brava
    Silnik: 1.9 JTD 105 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    18 Lut 2015, 11:19

    Tak czy inaczej jeżeli turbina jest już wiekowa to prędzej lub później czeka Cię taka wymiana,póki co poszedł sam zawór,można wiedzieć tak z czystej ciekawości ile kosztowało Cię zniwelowanie tej usterki?
    Eperfekt
    Początkujący
     
    Posty: 132
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Auto: Seat
    Silnik: Ibiza 1.9
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    18 Lut 2015, 12:12

    Turbina generuje jedynie część pierwotnej mocy, ale nie zamierzam jeździć tym samochodem zbyt długo. Zawór kupiłem na allegro za chyba 57 zł, a wymiana razem z klockami hamulcowymi kosztowała mnie 120 zł.
    marcin78
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 20 01 2012
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Fiat Brava
    Silnik: 1.9 JTD 105 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    02 Mar 2015, 12:21

    W takim razie okej,grunt że turbo jest całe bo gdyby przyszło Ci regenerować czy inwestować w nową to dopiero byłby większy wydatek. jeżeli zawór zrobiony to pojeździsz jeszcze przez dłuższy czas.
    MotoAutko
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Prawo jazdy: 14 03 2002
    Auto: Seat Leon 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Mar 2015, 11:32

    To miałeś szczęście, że skończyło się na wymianie zaworu EGR. Ja miałem podobną sytuację i niestety musiałem przeprowadzić regenerację turbosprężarki. A próbowałem różnych sposobów. Chciałem sam przeprowadzić regenerację turbosprężarki, ale w końcu znalazłem w necie firmę, która zrobiła mi to za bardzo niska cenę. Turbo-Centrum, wysyłają też produkty w różne miejsca Polski.
    Fili
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 16 12 1985
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Ford Mondeo

    17 Mar 2015, 12:29

    Ale regenerowałeś turbo w fiacie brava czy fordzie mondeo?
    marcin78
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Prawo jazdy: 20 01 2012
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: Fiat Brava
    Silnik: 1.9 JTD 105 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    17 Mar 2015, 12:52

    Fiat. Mondeo mam od jakiś 2 miesięcy.:)
    Fili
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 16 12 1985
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Ford Mondeo

    26 Mar 2015, 08:51

    W jaki sposób chciałeś samemu przeprowadzić regenerację turbiny? Moim zdaniem nie jest to możliwe i warto wybrać sprawdzony serwis który to wykona,cenowo taka usługa powinna kosztowac do 1 tyś zł.
    MotoAutko
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Prawo jazdy: 14 03 2002
    Auto: Seat Leon 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna