08 Lis 2013, 12:34
W systemie aktywnej kontroli zawieszenia wykorzystano wyniki najnowszych badań nad komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi oraz wnioski z prac nad supersamochodem GT-R. System ten umożliwia realizację funkcji mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Znany z pierwszej generacji modelu układ kontroli dynamiki pojazdu (VDC) nadal interweniuje w przypadku niebezpiecznej utraty przyczepności, natomiast układ aktywnej kontroli zawieszenia wkracza do akcji przy niższych prędkościach, hamując poszczególne koła w celu utrzymania właściwego toru jazdy w zakrętach. Działanie systemu pozwala na bardziej dynamiczną jazdę i nie odbiera przyjemności z prowadzenia samochodu. Ponadto w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni układ ten steruje hamulcami w każdym z kół w taki sposób, aby ograniczyć kołysanie nadwozia i zapewnić większy komfort jazdy.
źródło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe