Brzmi to trochę jak "mission impossible" za sprawą Touarega trzeciej generacji Volkswagen wprowadza na rynek luksusowego SUV-a, który jest równie zwrotny, jak auto kompaktowych rozmiarów. Czy to możliwe? Tak, a wszystko dzięki nowo opracowanemu systemowi czterech kół skrętnych. Zarówno przednie, jak i tylne koła skręcają się w zależności od sytuacji na drodze. System czterech kół skrętnych to jeden z powodów, dla których masywny Touareg jest zwinny nawet podczas jazdy wąskimi uliczkami czy w czasie manewrowania na parkingach. Nowy system zapewnia także dodatkową stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
Istnieją dwa tryby działania systemu czterech kół skrętnych (oferowanemu jako opcja): podczas podróżowania z prędkością poniżej 37 km/h oraz w czasie jazdy z prędkością powyżej 37 km/h. Przy prędkościach poniżej 37 km/h tylne koła automatycznie skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Innymi słowy, gdy przednie koła skręcają w lewo, elektrycznie sterowane koła tylnej osi skręcają w prawo o maksymalnie pięć stopni. To poprawia zwrotność samochodu podczas manewrowania. Układ kierowniczy z czterema kołami skrętnymi zmniejsza średnicę zawracania Touarega z 12,19 do 11,19 metra, co jest szczególnie zauważalne podczas parkowania. Łatwiejsze jest również manewrowanie autem z przyczepą. Jedną z głównych zalet jest współpraca systemów – czterech kół skrętnych i Trailer Assist, czyli systemu manewrowania z przyczepą, który niemal automatycznie parkuje tyłem samochód z przyczepą w wyznaczonym miejscu. Dzięki współpracy obydwu systemów cofanie autem z przyczepą jest bezproblemowe jak spacer po parku. Nawet jeśli alejki w nim są bardzo wąskie.
Przy prędkości powyżej 37 km/h tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie. Zapewnia to płynniejsze prowadzenie auta zwłaszcza przy wyższych prędkościach, na przykład, podczas podróżowania drogami krajowymi czy autostradami. System czterech kół skrętnych zapewnia stabilność podczas zmiany pasa ruchu (na przykład, przy szybkim wyprzedzaniu) oraz w czasie nagłych manewrów omijania przeszkody.
System czterech kół skrętnych wraz z pneumatycznym zawieszeniem jest oferowany jako element pakietu, który obejmuje również adaptacyjne zawieszenie z elektroniczną kontrolą siły tłumienia z regulacją wysokości nadwozia. Pakiet ten czyni z Touarega samochód jednocześnie zwinny i dynamiczny, jak żaden inny w tym segmencie.
Podatek od kupna samochodu – co musisz wiedzieć przed zakupem auta Kiedy kupujesz auto, umowa sprzedaży może zostać objęta podatkiem od czynności cywilnoprawnych, czyli PCC. Nie zawsze jednak będzie trzeba go płacić. Sprawdź, czy obowiązuje Cię podatek od kupna samochodu, ile wynosi, jak ...
Śmiała stylistyka nadwozia oraz unikatowe wnętrze Opla ADAM Model ADAM wprowadza do segmentu A docenianą już filozofię projektowania firmy Opel, polegającą na "łączeniu artystycznego kunsztu z niemiecką precyzją ". Opel ADAM - w przeciwieństwie do pojazdów firm konkurencyjnych ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki VOLKSWAGEN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne VOLKSWAGEN
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.