Zaprojektowany zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa nowy Lexus NX200t został wyposażony w szeroką gamę aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę.
Pakiet bezpieczeństwa czynnego obejmuje adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości jazdy, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), system monitorowania „martwego pola” (BSM), układ automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) oraz wyświetlacz projekcyjny typu HUD.
NX200t wyposażony jest w światła do jazdy dziennej (DLR), kamerę monitorującą sytuację z tyłu, przednie i tylne reflektory przeciwmgielne, jak również szereg elektronicznych układów bezpieczeństwa. Należą do nich m.in. sygnalizacja hamowania awaryjnego, układ stabilizacji toru jazdy (VSC) z kontrolą napędu, układ ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego, elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania oraz wspomaganie ruszania na pochyłości (HAC).
Adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości jazdy Ulepszona funkcja pełnozakresowego śledzenia obiektów w układzie ACC wykorzystuje czujnik radarowy pracujący w zakresie fal milimetrowych oraz czujniki w układzie kierowniczym, dzięki czemu wykrywa pojazd poruszający się z przodu, utrzymując od niego bezpieczny dystans, nawet do całkowitego zatrzymania.
Asystent utrzymania pasa ruchu Funkcja wspomagania trzymania pasa ruchu z kontrolą skrętu ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym, jeśli układ oceni, że pojazd może przekroczyć linię wyznaczającą pas ruchu bez sygnalizacji kierunkowskazem oraz wspomaga skręt w celu uniknięcia zjechania z pasa.
Automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych Układ automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych wykorzystuje tę samą kamerę, zamontowaną na szybie czołowej, która wykrywa ruch samochodów nadjeżdżających z przeciwka oraz jadących z przodu tym samym pasem, automatycznie włączając światła drogowe, gdy droga przed samochodem jest pusta. Gdy w zasięgu kamery pojawią się pojazdy, układ przełącza światła drogowe na światła mijania.
Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej (PCS) Działający wielopłaszczyznowo układ PCS wykorzystuje czujnik radarowy pracujący w zakresie fal milimetrowych, umieszczony w osłonie chłodnicy, który umożliwia wykrywanie pojazdów i innych obiektów na drodze. Czujnik dokonuje pomiaru odległości koniecznego do funkcjonowania adaptacyjnego tempomatu działającego w pelnym zakresie prędkości jazdy (ACC).
Układ PCS wykrywa możliwość kolizji auta z przeszkodą, jaką jest np. inny pojazd znajdujący się z przodu na drodze. Jeśli układ oceni, że istnieje bliskie niebezpieczeństwo zderzenia, wówczas uruchamia hamowanie przedkolizyjne w celu uniknięcia zderzenia lub ograniczenia jego skutków, w sposób znaczący redukując prędkość auta.
Poduszki powietrzne Nowy Lexus NX200t wyposażony jest w zestaw 8 poduszek powietrznych, obejmujący dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne, w tym dwukomorowa po stronie pasażera, dolne poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i przedniego pasażera, boczne poduszki powietrzne przy przednich siedzeniach oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne.
Ochrona pieszego Rozwiązania mające na celu ochronę pieszego obejmują pochłaniającą energię konstrukcję maski, wsporników mocowania błotników oraz podszybia. W przedniej części zderzaka oraz pod belką dolną wzmocnienia czołowego zastosowano materiał absorbujący energię uderzenia, chroniący nogi pieszego.
Obowiązek opon zimowych – czy istnieje i kiedy należy założyć zimówki? Niektórzy kierowcy mogą przed nadejściem zimy zastanawiać się, czy zmiana opon jest obowiązkowa. Wiąże się to z dylematami, jak chociażby to, czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat, czy może lepiej ...
Kierowco, nie daj się wiosennemu zmęczeniu Choć tzw. wiosenne przesilenie nie jest jednostką chorobową, wielu kierowców właśnie o tej porze roku skarży się na gorsze samopoczucie i uczucie zmęczenia. Jak wpływa to na zdolność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy? ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki LEXUS. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne LEXUS
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.