Szarpania przy zmianie biegów

23 Mar 2021, 15:34

Problem jest taki, że podczas zmiany biegów na wyższych obrotach mam szarpnięcia. Podczas bardzo wolnej zmiany biegów i trzymaniu nogi chwile na sprzęgle tak się nie dzieje, ale jest to wolne i nieefektywne... Na filmach z testów przyspieszenia na yt widzę, że gdy inni przyśpieszaja z gazem w podlodze, to też mają takie szarpniecia. Nie wiem, czy to normalne i czy raczej to olać. W innym wypadku myślę, że sprzęgło może długo nie pochodzić. Dodam jeszcze, że takie coś wystepuje tylko przy zmianach na niskich biegach głównie z 1 na 2 lub z 2 na 3. Na wyzszych biegach już nie ma żadnego szarpniecia albo jest minimalne.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Mar 2021, 15:53

Jaki to samochód, silnik?

Może te szarpnięcia wynikają ze złej synchronizacji puszczania sprzęgła i dodawania gazu w jednym czasie. W niektórych samochodach czasem ciężko to wyczuć jak ktoś nie ma wprawy.

ziomek134 napisał(a):Dodam jeszcze, że takie coś wystepuje tylko przy zmianach na niskich biegach głównie z 1 na 2 lub z 2 na 3. Na wyzszych biegach już nie ma żadnego szarpniecia albo jest minimalne.
Przy wyższych biegach przełożenie jest inne, niższe poza tym pewnie i prędkość obrotowa będzie niższa przy której zmieniasz taki bieg. Dlatego najbardziej odczuwalne coś takiego będzie na niskich biegach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

23 Mar 2021, 16:23

Samochody to opel zafira 1.8b mojego ojca, bmw e90 320i i bmw e39 520i (ten słabszy motor) i czasem jeżdżę służbowym volkswagenem 1.6 diesel (3 cylindry) i każdy z nich reaguje tak samo a diesel najgorzej: z jedynki na dwójke jak się da, to aż mu maska do góry lekko się podnosi.

Może mam słabą synchronizacje nóg, sam nie wiem. Silnik od tego też obrywa? Czy siada tylko sprzęgło?
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Mar 2021, 17:43

To aż niemożliwe żeby we wszystkich było coś nie tak :) w dieslu najgorzej bo on będzie miał największy moment przez co będzie odczuwał coś takiego najmocniej.

Moim zdaniem powinieneś popracować nad puszczaniem sprzęgła i dodawaniem gazu jednocześnie. Zacznij sobie od zmiany między dwójka i trójką jak tu dojdziesz do wprawy to łatwiej będzie na niższych przełożeniach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

23 Mar 2021, 18:20

Ja nie twierdzę, że są zepsute, tylko dało mi to trochę do myślenia, że jak chcę bardziej depnąć na 1 czy 2, to szarpie w każdym samochodzie. Przy wolnych zmianach to nie występuje, ale to wtedy muszę gazem lekko operować, a to oznacza, że wolniej się rozpędzam na niższych biegach. No nic, będę musiał sobie odpuścić ostre gazowanie na niższych biegach. Powiedz mi jeszcze, czy może się coś rozwalic od takich zmian biegów?
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

23 Mar 2021, 18:28

Jeżeli czujesz mocne szarpnięcia to raz że sprzęgło na tym cierpi, a dwa że poduszki silnika mogą szybciej ulec uszkodzeniu. Dalej mogą to być przeguby :) Dlatego warto sobie opanować, wypracować jakiś styl jazdy w którym będziemy to wszystko robili płynnie bez szarpnięć, wtedy mamy ładną płynną jazdę którą możemy się cieszyć :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota FJ Cruiser w stylu retro
    Wśród fanów aut terenowych jest grupa, która jednocześnie darzy sentymentem klasyki gatunku i ceni komfort nowoczesnej motoryzacji. Do tych kierowców adresowane są modele w stylu retro, takie jak ...

23 Mar 2021, 21:32

Dzięki za pomoc. Na pewno trochę ochłonę, a przynajmniej w swoim samochodzie, bo służbowego mi nie żal.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15