Szarpanie na LPG Ford

06 Gru 2019, 18:47

Nuclear napisał(a):Wtrysk gazu w stanie ciekłym czyli prosto do komory spalania?
Ten silnik posiada wtrysk wielopunktowy czy nim jest wtryskiwany gaz?

Jak poczytasz w necie co ci napisałem, to się wszystkiego dowiesz.
Nuclear napisał(a):Rok auta to 2001r. 275tys.km przebiegu gaz z 2016r.

To akurat nie ma znaczenia. Ważne jest to, że masz Forda i silnik 2.0
Nuclear napisał(a):Gdzie najczęściej znajduje się reduktor gazu?

Reduktor zawsze jest w komorze silnika. Konkretnego miejsca dla niego nie ma. Montowany jest w różnych miejscach. Ale w twoim nie powinno być reduktora.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2019, 18:47

Nuclear napisał(a):Wtrysk gazu w stanie ciekłym czyli prosto do komory spalania?
Ten silnik posiada wtrysk wielopunktowy czy nim jest wtryskiwany gaz?

Jak poczytasz w necie co ci napisałem, to się wszystkiego dowiesz.
Nuclear napisał(a):Rok auta to 2001r. 275tys.km przebiegu gaz z 2016r.

To akurat nie ma znaczenia. Ważne jest to, że masz Forda i silnik 2.0
Nuclear napisał(a):Gdzie najczęściej znajduje się reduktor gazu?

Reduktor zawsze jest w komorze silnika. Konkretnego miejsca dla niego nie ma. Montowany jest w różnych miejscach. Ale w twoim nie powinno być reduktora.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2019, 15:04

Jak temperatura otoczenia jest powyżej 5°C problem z szarpaniem nie występuje.
Czy może być tak że to szarpanie występuje ponieważ parownik nie osiągnął wystarczającej temperatury?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

07 Gru 2019, 15:13

Może tak być. Ale tak jak pisałem, w twoim silniku nie powinno być instalacji LPG z parownikiem. Chyba, że masz wspomniany lublifikator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Gru 2019, 23:46

Podczas spokojnej jazdy do 4000obr nie spala mi benzyny.
Jak sprawdzić czy przy większych obrotach jest dotrysk benzyny?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

08 Gru 2019, 17:00

Nuclear napisał(a):Jak sprawdzić czy przy większych obrotach jest dotrysk benzyny?

Narazie nie wiemy jaką masz instalację, więc nawet nie wiemy, czy masz wspominany dotrysk benzyny. wszystko o czym pisaliśmy w ostatnich postach było sugeracją jaką instalację powinieneś mieć.
Nie wiemy również czy to,. że spala ci benzynę jest wynikiem prawidłowego działania instalacji LPG czy też nie.
Napisz w końcu jaką masz Instalację LPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2019, 15:27

@Nuclear wrzuć jakieś zdjęcia tej instalacji może tak będzie łatwiej skoro nie wiesz co tam dokładnie siedzi. Zrób pod maską to co widać od instalacji LPG.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Gru 2019, 20:46

Widać sterownik a pod osłoną silnika są elektrozawory od gazu czy coś takiego.
Byłem u mechanika to powiedział że musi tak szarpać bo parownik jest zimny.
Da się coś z tym zrobić?
Przy 40°C przełącza się na gaz i chyba jest cały czas na gazie.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

12 Gru 2019, 21:13

Nuclear napisał(a):Byłem u mechanika to powiedział że musi tak szarpać bo parownik jest zimny. Da się coś z tym zrobić? Przy 40°C przełącza się na gaz i chyba jest cały czas na gazie.
No ale jak przy 40 stopniach przełączy się na gaz to już nie jest zimny i powinno wszystko normlanie funkcjonować. Często ustawia się niższa temperaturę 30 stopni i jest ok.

Masz tam sterownik STAG 200 GoFast to zerknij do tego tematu nissan-almera-n16-lpg-stag-200-go-fast-dlawi-szarpie-vt96786.htm jego auto wymienił chyba wszystko co możliwe, a problemem okazał się sam sterownik.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Gru 2019, 08:36

Po czym poznać że to wina sterownika?
Ile może kosztować nowy sterownik z wymianą?
Jaki sterownik jest najlepszy do tego silnika?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

13 Gru 2019, 12:05

Nuclear napisał(a):Po czym poznać że to wina sterownika?
Tu chyba tylko podmiana go może odpowiedzieć na to pytanie.
Nuclear napisał(a):Ile może kosztować nowy sterownik z wymianą?
Taki sam sterownik kosztuje około 300zł a podmiana jest prosta później tylko kwestia ustawień i mapy a to już zależy od gaziarza.
Nuclear napisał(a):Jaki sterownik jest najlepszy do tego silnika?
Nie wiem czy tu jest sens zmieniać na jakiś inny skoro jest wszystko pod niego zrobione ale może tu coś podpowie ktoś bardziej doświadczony siedzący w instalacjach gazowych.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

15 Gru 2019, 17:00

Nuclear napisał(a):Byłem u mechanika to powiedział że musi tak szarpać bo parownik jest zimny.
Da się coś z tym zrobić?

Parownik musi być ciepły. Ciepła ciecz chłodząca, przepływająca przez parownik ogrzewa LPG, który trafia do parownika z butli w stanie ciekłym ( do butli tankujesz LPG w stanie ciekłym ) i pod wpływem ciepła zamienia się z cieczy w gaz. I w postaci gazu trafia do komory spalania.
Jak parownik jest zimny, a ty jeździłeś na LPG, to niestety pierwsze co trzeba zrobić, to remont parownika. Membrany będą na pewno do wymiany. Kolejna rzecz, to trzeba do parownika doprowadzić ciecz chłodzącą, żeby go ogrzewała, czyli trzeba poszukać dlaczego parownik jest zimny. Jak już parownik będzie wyremontowany i będzie ciepły, to trzeba wyregulować instalację.
I może wtedy będzie to jakoś jeździło.
Ale cały problem polega na tym, że mając ten silnik, to ta instalacja LPG nie powinna do niego trafić. Być może te problemy to początek końca silnika...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2019, 23:19

Przy takim przebiegu na lpg zacząłbym od regeneracji parownika,na bank membrana gazowa będzie zalana mazią i sztywna,można kupić oryginalne zestawy pod konkretny parownik,robiłem sobie to sam,przy przebiegu 150 tyś km raz i drugi przy 180 tyś km,z tym,że jeżdżąc na miejscu,blisko,po pierwszej regeneracji zrobiłem niecałe 30 tyś km ,na trasach parownik wytrzymał ok.150 tyś km,w tym wypadku membrana będzie do wywalenia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Lut 2020, 11:18

Witam. Dot. Focus C-max
U mnie problem pojawił się od niedawna,na ciepłym silniku , na gazie , w przypadku hamowania, dojazdu do skrzyżowania, ronda itp. gasnie. Czasem również na ciepłym jest problem z rozruchem. Świece wymienione, komputer nie pokazuje błędów, sprawdzone wtryski ( hana) - ok. Czy ktoś miał podobny problem bądź może podpowiedzieć w czym rzecz ??
ada99
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Lut 2020, 21:55

Luzy zaworowe były sprawdzane?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002