Szarpanie na LPG Ford

04 Gru 2019, 11:22

Witam.

Temat dotyczy Ford Mondeo Mk3 2.0 pb+lpg sterownik Stag

Ostatnio zauważyłem że na zimnym silniku po przerzuceniu na lpg szarpie. Szarpie podczas mocniejszego dodawania gazu w obrotach od 1000 do 2200 na pb problem nie występuje. Na rozgrzanym silniku raz na jakiś czas szarpanie problem się pojawił nasilił gdy przyszły zimniejsze dni.
Świece przewody cewka filtry wymieniona 10tys.km temu check się nie świeci gaz regulowany 5tys.km temu.
Co może być tego powodem?

Z góry dziękuję za pomoc :)
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

04 Gru 2019, 11:45

Nuclear napisał(a):gaz regulowany 5tys.km temu.
Miałeś też wtedy wymieniane filtry od gazu?
Nuclear napisał(a):Co może być tego powodem?
Jeżeli filtry były wymienione problemem może być np. jeden z wtrysków gazowych. Duży masz przebieg na tej instalacji?

Miałem kiedyś wtryski Hana 2000 na gwarancji i po roku w zimniejsze dni był taki sam problem. Podczas przełączania na gaz potrafił szarpnąć oraz podczas przyspieszania podszarpywał. Problem ustępował po rozgrzaniu silnika.

Warto podjechać na samą regulację niech sprawdzą jak działają wtryski gazowe. Jakiej firmy masz założone wtryski?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Gru 2019, 12:35

Przebieg na gazie 60tys. km
Filtry były wymieniane 10tys.km temu
Kupiłem go od kolegi filtry gazu i oleje wymieniał raz w roku średnio co 15tys.km
Jeszcze czasami ma ciężej odpalić tak jak by gaz go zalewal.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

04 Gru 2019, 13:16

Nuclear napisał(a):Filtry były wymieniane 10tys.km temu
No to warto je wymienić i zobaczyć czy będzie poprawa. Przy naszym gazie jak jeździmy na krótkich odcinkach warto wymieniać filtry co 10tkm chronimy wtedy lepiej wtryski.
Nuclear napisał(a):Jeszcze czasami ma ciężej odpalić tak jak by gaz go zalewal
Chodzi ci że po długim postoju czy po krótkim? Spróbuj przełączać go na benzynę przed zgaszeniem i obserwuj czy taki problem wystąpi bo jeżeli nie to ewidentnie będzie wina instalacji.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Gru 2019, 15:32

Po krótkim postoju się tak dzieje raz na tydzień ma ciężej odpalić np. tankowanie na stacji.
Czy po jeździe na benzynie też ma ciężko odpalić tego nie wiem za rzadko się to zdarza.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

04 Gru 2019, 21:51

za jakiego powodu pali się check engine? świece i przewody motorcrafta? ford nie lubi zamienników
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    W ciąży za kierownicą, a bezpieczeństwo jazdy
    Nie ma powodu, żeby kobieta w ciąży, szczególnie w pierwszych miesiącach, rezygnowała z prowadzenia samochodu, ale należy brać pod uwagę czynniki, które mogą wpływać na bezpieczeństwo jazdy, takie jak zwiększona ...

05 Gru 2019, 08:14

Check się nie pali, nie pokazuje żadnych błędów.
Jeszcze jak jest zimny to jest pełno białego dymu i kapie woda z rury.
Czy powinno tak być że będzie woda kapać na lpg?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

05 Gru 2019, 11:16

Nuclear napisał(a):Ostatnio zauważyłem że na zimnym silniku po przerzuceniu na lpg szarpie.

Panowie - ale czego wy szukacie? Autor napisał wyraźnie - Na ZIMNYM silniku...I do tego jak zrobiło się zimno...Szarpie, bo do komory spalania trafia LPG w postaci ciekłej, a nie gazowej.
Ja proponuję sprawdzić reduktor - prawdopodobnie do wymiany będzie też membrana, która będzie już twarda, a może nawet reduktor będzie przepuszczał płyn chłodzący, skoro z rury wydechowej jest dość gęsty dym i kapie woda. Chyba, że ten dym to po prostu para, a woda z rury to skroplona ta para. Ale tak czy inaczej układ wydechowy już nie długo będzie do wymiany, bo zacznie rdzewieć i wylecą dziury.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku dla pewności.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Gru 2019, 12:41

Nie zauważyłem ubytku płynu chłodzącego.
Byłem u mechanika i mówił że to normalne na lpg i lepiej tego nie ruszać.
Tylko dość dużo mi spala benzyny około 2.5 litra na 100km a przerzuca się po 1km czasami 2km jazdy.
Tak powinno być?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

05 Gru 2019, 21:47

Nuclear napisał(a):Check się nie pali, nie pokazuje żadnych błędów.

jak może się palić i nie ma zapamiętanych błędów?
MotoAlbercik napisał(a):Szarpie, bo do komory spalania trafia LPG w postaci ciekłej, a nie gazowej.

ja bardziej stawiam że kleją się wtryskiwacze gazowe i dostaje za mało gazu, stąd szarpania
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Gru 2019, 22:20

djkranc napisał(a):ja bardziej stawiam że kleją się wtryskiwacze gazowe i dostaje za mało gazu, stąd szarpania


To oznacza wymianę wtryskiwaczy?
Da się to jakoś sprawdzić w domowych warunkach?
Można z tym tak jeździć?
Czy może być tak że przy dużym obciążeniu pali mi benzynę i gaz?
Jeżdżę dość dynamicznie przy 4-5000obr włączam dopiero wyższy bieg.
Czy taka jazda nie szkodzi silnikowi i instalacji?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

06 Gru 2019, 11:10

Ja powiem tak - od zawsze wiadomo, że silniki Forda nie nadają się za bardzo na zagazowanie. Zawsze były z tym problemy.
Nuclear napisał(a):Tylko dość dużo mi spala benzyny około 2.5 litra na 100km

To akurat normalne, ponieważ jak już jest założona instalacja LPG w tym silniku to musi być dotrysk Pb.
Z tego co wiem, to do Fordów zakładają instalację Prins i wtrysk gazu jest w stanie ciekłym. Nie możesz więc mieć parownika itd. Nie ma też wtryskiwaczy gazowych, tylko gaz jest wtryskiwany wtryskiwaczami benzynowymi. I dlatego nie powinno być czegoś takiego
djkranc napisał(a):ja bardziej stawiam że kleją się wtryskiwacze gazowe i dostaje za mało gazu, stąd szarpania

ponieważ wtryskiwacze te pracują cały czas.
Chyba, że jest jakaś taniocha zamontowana. Ale poczekajmy, aż kolega nam napisze co tam ma zamontowaane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2019, 13:28

Co jest zamontowane to nie wiem.
O co chodzi z tym dotryskiem benzyny?
Dlaczego jest i to taki duży?
Wtryskiwacze benzyny mogą być przyczyną szarpania?
Dodam że na benzynie nie szarpie.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

06 Gru 2019, 17:31

Nuclear napisał(a):Co jest zamontowane to nie wiem.

Wspominasz, że Stag. Popatrz na sterownik jaki Stag.
Nuclear napisał(a):O co chodzi z tym dotryskiem benzyny?
Dlaczego jest i to taki duży?

Poczytaj w necie o bezpośrednim wtrysku LPG.
Poczytaj też o lubryfikacji gniazd zaworowych. Jak nie masz wtrysku bezpośredniego LPG albo nie masz lubryfikacji to nie pojeździsz długo tym autem. Poczytaj o zasilaniu gazowym twojego silnika.
Na podstawie zadawanych przez ciebie pytań, myślę, że jak kupowałeś to autko, albo jak zakładałeś do niego LPG, to nie wiedziałeś wielu rzeczy na temat LPG do tego silnika. Ale jak poczytasz co ci zaproponowałem, to troszkę twój umysł się rozjaśni. Nie będę tego opisywał tu, na forum, bo to bez sensu w dzisiejszych czasach internetu. Dlatego napisałem ci, czym powinieneś się zainteresować mając ten silnik i LPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2019, 18:20

Wtrysk gazu w stanie ciekłym czyli prosto do komory spalania?
Ten silnik posiada wtrysk wielopunktowy czy nim jest wtryskiwany gaz?
Rok auta to 2001r. 275tys.km przebiegu gaz z 2016r.
Bez lubryfikacji przebieg na gazie to około 60tys.km l
Luz zaworowy i żadene podzespoły instalacji nie były robione.
Gdzie najczęściej znajduje się reduktor gazu?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58