Szarpanie przy dodawaniu gazu, ikonka Check Engine, zostałem oszukany?

22 Lip 2020, 17:22

Witam,

Jestem całkiem świeżym posiadaczem Mercedesa W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2009 rok. Po około dwóch tygodniach użytkowania zauważyłem szarpanie przy większym dodawaniu gazu gdy pojazd już był w ruchu. Działo to się zazwyczaj na trybie Sport. Wszyscy wokół mówili że to najprawdopodobniej gaz (mam benzynę, gaz zamontował poprzedni właściciel u lokalnego gazownika). Miałem jeszcze gwarancję na ów gaz, ale ten gazownik który montował był w miejscowości oddalonej około 100km więc pofatygowałem się do najbliższego gazownika którego polecił znajomy. Tam zdiagnozowali że trzeba wymienić reduktor. 450 zł. Ok.
Zadzwoniłem z czystej ciekawości do gazownika u którego był gaz zakładany i u którego była jeszcze gwarancja. Powiedział że to bardzo mało prawdopodobne by to był reduktor ale proszę przyjechać zobaczymy. Niestety samochód już był w trakcie 'naprawy'.

Po naprawie przez jakiś czas wszystko działało w porządku. Zapytałem czy w ogóle powinienem się z tym zgłosić do osoby która mi niedawno co sprzedała samochód, czy miało miejsce zatajenie wady a gazownik odpowiedział że ów sprzedający mógł nawet tego nie zauważyć. Czyli co, za błahostkę którą trudno dostrzec zapłaciłem 450zł? Powiedziano mi bym podjechał jeszcze za 1000km na darmowy przegląd. Po około 500km problem powrócił- znowu coś zaczęło szarpać gdy jechałem ok. 40km i gwałtowniej przyspieszałem. Po chwili także znowu się zapaliła kontrolka 'Check engine'. W międzyczasie pojechałem na przegląd i wszystko było w porządku- stan techniczny wzorowy, zadbany.

Po paru dniach samo z siebie ikonka 'Check engine' samoistnie znikła a i szarpanie jakby ustało. Było w porządku przez tydzień. Wczoraj znowu zaczęło szarpać.

Dzisiaj byłem u gazownika u którego to naprawiałem (przejechałem już te 1000 km po których miałem przyjechać na 'darmowy przeglądzik') i powiedział że to najprawdopodobniej układ zapłonowy.
Ale to jest dalej ten sam problem który miał być rozwiązany poprzez wymianę reduktora.

Czy ktoś mógłby doradzić co teraz powinienem zrobić?

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam.
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

23 Lip 2020, 11:17

Czy na benzynie masz taki sam problem? Sprawdzałeś to bo to bardzo ważne przy postawieniu diagnozy.

Dlaczego gazownik polecił wymianę reduktora skoro był na gwarancji? Mówił jaja jest przyczyna? Zamontował Ci inny czy taki sam? W tym przypadku jak miałeś LPG na gwarancji powinieneś pofatygować się do autoryzowanego serwisu instalacji która miałeś założoną oni powinni na gwarancji sprawdzić co jest nie tak.

Jaki błąd krył się pod kontrolką Check Engine? Sprawdziłeś to lub gazownik to sprawdził?

russosche napisał(a):Czy ktoś mógłby doradzić co teraz powinienem zrobić?
Jak sprawdzisz czy auto na benzynie funkcjonuje poprawnie i będziesz znał kod lub kody błędów które się pojawiały to daj znać coś więcej podpowiemy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

26 Lip 2020, 12:52

Sytuacja jest o tyle dziwna że wczoraj trochę pojeździłem by zobaczyć czy dalej szarpie. I nic. Wszystko w porządku. Próbowałem wdepnąć w gaz przy ok. 40kmh i nic. Żadnego szarpania. Kontrolka także się nie świeci.
O co tu może chodzić?
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

25 Sie 2020, 17:12

russosche napisał(a):Żadnego szarpania. Kontrolka także się nie świeci.
Masz dalej problem czy od tamtego czasu jest już ok?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...