Szarpanie silnika na wolnych obrotach - Plonez atu 97r.

07 Mar 2009, 07:24

Witam państwa

Jestem "szczęśliwy" posiadaczem samochodu marki Polonez w wersji atu z silnikiem 1,6 GLI rocznik 1997r.
A teraz do rzeczy. Na każdym biegu nie naciskając pedału gazu (czyli na wolnych obrotach jadąc bez trzymania gazu) samochód szarpie. Wygląda to jak gdyby silnik miał gdzieś luz. Aby przestało muszę albo przyspieszyć dodając gaz lub też przyhamować samochód. Również nie podoba mi się praca silnika podczas zapalania (na zimnym silniku) obroty są takie same lecz silnik nie chodzi równomiernie.

Za wszelką sugestie z państwa strony będę wdzięczny.
DILMon
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 17 Cze 2009, 00:46

    Witam,

    mam poloneza tego samego rodzaju, ten sam rok produkcji. Nie pomogę w rozwiązaniu problemu, gdyż póki co nie wiem :) jednak wolała bym aby go szarpało, niż gasł. Na rozgrzanym silniku w czasie jazdy jest ok, jednak gdy muszę się zatrzymać ze względu na jakąś "przeszkodę" na drodze (światła, korek, włączenie się do ruchu itp.) spadają mu obroty silnika i gaśnie. Co mechanik - inna teoria. I nic nie pomaga. I co ja mam poradzić?

    Pozdrawiam serdecznie
    galadieraa
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Miejscowość: Kraków

    17 Cze 2009, 13:03

    Dilmon na wolnych obrotach telepie samochodem?
    galadieraa tylko przy hamowaniu gasnie a jak wrzucisz na luz w czasie jazdy to nie gasnie?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    21 Cze 2009, 15:13

    Problem już rozwiązałem okazało się, że wina leży po stronie świec ! ! !
    Mianowicie świece były zachlapane olej i czasem po porostu nie dawały iskry przy mały dopływie paliwa.

    galadieraa
    Widzę, że masz polonez atu plus, ja posiadam poloneza atu.
    Proponuje podjechać do serwisu w celu regulacji silnika. Powinno być wtedy po tym ok.
    Przed pojazdem na serwis, sprawdź świece i przewody. Jeśli nic się nie zmieni to pozostaje regulacja silnika. (i tu tylko serwis pomoże)

    [ Dodano: 27 Październik 2010, 16:42 ]
    Czyszczenie świec pomogło tylko doraźnie.


    Problem jednak pozostał a winną tego problemu okazała się popsuta sonda.
    I o dziwo Polonez pali o wiele mniej niż wcześniej.

    Sonda wymieniona a teraz poszedł tylny most.... taaaakie uroki poloneza.
    DILMon
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
      W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...