Szkoły bezpiecznej jazdy

22 Sie 2008, 22:19

Witam,
Czy ktoś ma i może podrzucić namiary na szkoły bezpiecznej jazdy w Łodzi lub okolicach? ('kursy' nieoficjalne również biorę pod uwagę ;) )

Prawko mam od 1,5 roku, ale jeżdżę od 6 miesięcy. 2 tygodnie temu odwoziłem siostrę i matkę na Okręcie. kiedy wracałem, jechałem jakąś zadupiałą, wiejską droga żeby uniknąć robót drogowych. Przez 5 km nie minąłem żadnego samochodu i chciałem ściąć jeden zakręt (wąska droga, gęste krzaki i drzewa na poboczach - taki zielony korytarz). I tu psikus. Z naprzeciwka wyłonił się samochód, jakoś odbiłem i go ominąłem, a tuż za nim drugi. Jego również udało mi się ominąć, tyle że po całej akcji stałem w poprzek drogi. To były jedyne 2 samochody które minąłem na tej drodze zanim wyjechałem na jakąś ważniejsza trasę Tego dnia miałem niebywale dużo szczęścia, że wyszedłem bez szwanku. Nawet mój wujek, który siedział obok miał oczy jak 5 złotówki (a niejedno już widział i przeżył na drodze). Następnym razem nie chcę już polegać na szczęściu, a raczej na jakichkolwiek umiejętnościach.
mc418a
Nowicjusz

25 Sie 2008, 09:38

Jeśli będziesz MYŚLAŁ za kierownicą, umiał przewidywać nieprzewidywalne - wtedy będziesz jeździć bez takich przygód. I to bez szkoły bezpiecznej jazdy.

Podstawowa zasada za kierownicą mówi - nie wykonuj manewrów, kiedy nie masz wystarczającej widoczności! - jeśli nie widzisz drogi za zakrętem - nie ścinasz go; jeśli dojeżdżasz do szczytu wzniesienia i nie widzisz co jedzie zza górki - nie wyprzedzasz; jeśli dojeżdżasz do skrzyżowania z drogą główną i nie masz zapewnionej wystarczającej widoczności - nie wjeżdżasz na skrzyżowanie z pełną szybkością... Przykładów można mnożyć. Ale ze wszystkich płynie jeden wniosek: należy przewidywać na 3 sekundy naprzód. Nawet na polnej, zarośniętej drodze możesz spotkać ferrari... Dlatego - lepiej trzymać się zdrowego rozsądku i wypracować sobie UMIEJĘTNOŚĆ PRZEWIDYWANIA oraz zacząć praktycznie stosować ZASADĘ OGRANICZONEGO ZAUFANIA...