Szpera w rajdach samochodowych - kilka pytań

04 Lut 2012, 20:40

Witam!
To mój pierwszy temat, wydaje mi się że ta kategoria była do niego odpowiednia.
Co do pytań:
1. Dyferencjały w rajdówkach są "spięte" na stałe, czy kierowcy przed odcinkiem specjalnym elektronicznie je blokują?
2. W przypadku aut 4-napędowych szperowany jest tylny most napędowy, czy obydwa?
3. Jak mocno są one spięte? Tzn. jaką minimalną ilość mocy koło może otrzymać?

Głównie chodzi mi o auta jeżdżące w RSMP, szczególnie z napędem na 4 koła - R4/N4 i S2000, jednak info o WRC mile widziane.

Pozdrawiam
claner95
Obserwowany
 
Posty: 1

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rajd Finlandii 2017 wygrywa młody fiński kierowca
    Tegoroczny Rajd Finlandii wygrał niespodziewanie młody fiński kierowca Esapekka Lappi, zdobywając najwyższe miejsce na podium dla zespołu Toyota GAZOO Racing. To jednak nie przypadek – mimo zaledwie 26 lat, młody Fin ...
    Chcesz zmienić pas? Pamiętaj o pięciu ważnych zasadach!
    Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? ...