Sztywne koło zamachowe od Valeo kit

16 Wrz 2021, 16:28

Przy jednomasie rolę tłumienia drgań skrętnych przejmuje tarcza sprzęgła . W dwumasie tarcza ma sztywną piastę . Dla jednomasy posiada zestaw sprężyn niwelujących drgania .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2021, 18:32

No ale jakoś tłumienia tych sprężyn w sprzęgle jest minimalna na tle tych dwóch z koła dwumasowego. Często koło dwumasowe i tak jest łączone ze sprzęglem które ma tłumiki drgań. Wiec wstawianie jednomasy w miejsce dwumasy bez zadnego ingerencji w soft auta to raczej pchanie się w kłopoty. tymbardziej że te dwumasy w Polo i tak nie wytrzymywały dużych przebiegów a co dopiero jednomasa....
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2

16 Wrz 2021, 20:31

LKempinski napisał(a): Często koło dwumasowe i tak jest łączone ze sprzęglem które ma tłumiki drgań
W swoim życiu wymieniłem dziesiątki kpl dwumas i nie spotkałem łączenia takiego jak przytoczyłeś . Zawsze była sztywna tarcza sprzęgła . Więc teraz nie wiem , zbaraniałem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2021, 14:37

np. 1.9 CDTi w Oplu (fiatowski motor JTD) w wersjach 120 i 150 KM raz ma dwumasę i sprzęgło ze spręzynkami, a raz nie.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2