Ja z bratem przeszedłem temat lawet i to bardzo mocno... mocno czyli została nam mocno obita du..pa
Więc słusznie że rezygnujesz z auto lawety ale jak dobierasz auto to musisz wiedzieć co chcesz przewozić ... czy np: ma to być jedno auto którego masa będzie 1500kg. czy może jeden wyjazd to yaris 1100kg. a drugi wyjazd lexus ls 1800kg.?
Następna sprawa co planujesz podczepić na hak czyli rodzaj lawety?
Co do auta ogólnie nie podniecaj się tak ostro dieslem bo często duża bena będzie o wiele tańsza w użyciu niż duży diesel.
Wiem teraz odezwie się
959 pod innym szyldem
że diesel ma moment obr. i takie tam różne. Oczywiście jest trafne spostrzeżenie ale to jak chcielibyśmy sobie dla zabawy na krótkich odcinkach ciągać yarisa a mielibyśmy to wyboru 2,0 tdi i zwykłe 2,0 16V.
A jak podchodzimy już do sprawy przyszłościowo to jest pewna wartość Nm która starcza w 120% do normalnej jazdy z lawetą a reszta tego parametru jest do wykorzystania ale tylko na papierze.
Konkretnie:
Z bratem mamy auto V6 4,0 automat i 380Nm na haku 2,8t, masa własna 2t AWD ...
Więc do max tego co można jechać (bezpiecznie) lawetą to autko rozpędza się na pusto więcej niż dobrze, z autem 1,8t też jest ok. skrzynia nie męczy się bo fabrycznie jest przystosowana do osiłkowania,
Spalanie na pusto 16l lpg z lawetą około 19l-20l lpg. W takim zestawie przejechałem całą EU i nie ma ani problemu z tankowaniem LPG ani z jazdą na wzniesieniach, górkach itp.
Więc biorąc pod uwagę że na nowej przyczepo lawetce z AKSem i małymi kołami x4 nie rozpędzisz się więcej niż 130km/h na pusto a z 1,8t max 120km/h to całe ubieranie się w te cudowne tanie diesle jest totalnie bez sensu.
Podajesz navarę ale nie zapominaj że navara to jest stołek z lekkim tyłem co jest strasznie upierdliwe do tego uwierz mi ale jak w pl wpiszesz sobie na navi trasę i wyskoczy Ci cel podróży 1300km. to za drugim razem już na komfort navary będziesz wymiotował.