Szukam auta rodzinnego, kombi do 15 tyś zł...

29 Paź 2012, 09:51

Szukamy z mężem samochodu w kombi, 15 tyś to cały nasz budzet wiec auto nie moze wymagac wkladu finansowego, interesuja nas diesle, auto musi byc bezpieczne, do tej pory myslelismy o Passacie i Audi a4, oba 1.9 tdi i 110 KM, niestety ciezko znalezc te modele w zadowalajacym stanie, wiekszosc jest widocznie zjezdzona i wypychana w celu unikniecia kosztow, marka mowi sama za siebie, niestety sprzedawcy chyba przejezdzili nimi te pierwsze 250tys km bezawaryjnosci i dalej auto jest do remontu- wiadomo ze audi po remoncie moze przejezdzic jeszcze drugie tyle, tylko problem w tym ze naten remont juz nie mamy kasy, jakie wiec inne auto jest godne polecenia, ewentualnie z jakimi uszczerbkami audi lub vw mozna kupic by nie byly to duze koszty? Znajomy polecil nam jeszcze mazde 6, ale co artykul, to inna opinia.... drastycznie inna
goska89
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 12 08 2009
Auto: Fiat Palio
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Paź 2012, 10:39

Kilkunastoletni diesel ma zwykle przejechane blisko pół miliona kilometrów. Także niestety jeżeli ktoś nie do końca dbał o takie auto nabieżąco to może być to ruina. Pierwsze pytanie - dlaczego akurat diesel? Jakie macie zamiar robić roczne przebiegi i na jakich dystansach? Wybór 1.9 TDI 110 km jest akurat niegłupi gdyż te silniki były jeszcze względnie tanie w serwisowaniu i po prostym programie zapewniają minimum przyzwoitości osiągów (choć niektórym i te 110 koni wystarczy). Audi A4 i Passat to bliźniacze konstrukcje, różnią się w zasadzie głównie wyglądem, jakością wnętrza i blach. Podstawowe sprawy jak zawieszenie, hamulce, płyta podłogowa itd. są wspólne. Są to dobre auta, jednak mają dość wrażliwe na polskich drogach i drogie w naprawie wielowahaczowe zawieszenie.

Może warto by było rozpatrzyć benzyniaka z instalacją LPG? Lub kupić benzynkę i zagazować? Takie auto w tej samej cenie będzie miało mniejszy przebieg i powinno być w lepszym stanie. Tutaj mógłbym polecić silnik 1.8T w A4/Passat albo BMW E36/E39 z silnikami 2.5/2.8 (oznaczenia modelu 323i, 328i, 523i, 528i). Takie silniki benzynowe zapewniają o wiele większą kulturę pracy i osiągi, a koszty na LPG będą może nawet niższe niż w diesel'u. W E36 nawet nie ma zawieszenia tak skomplikowanego i to auto będzie tańsze w utrzymaniu od A4/Passat. Natomiast E39 jest już autem klasy wyższej średniej, ma wielowahacze i ogólnie będzie nieco droższe. Mam nadzieję, że pomogłem.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

29 Paź 2012, 11:52

Akurat Mazda 6 w dieslu to tragiczny wybór, nawet nie chodzi o rdzę tylko o silnik, "cieknący zawór SCV (od wolnych obrotów), wiecznie psujące się Webasto, kaszaniący się DPF w autach po liftingu (paliwo rozcieńcza olej), a także moja ulubiona usterka: jeśli wlejemy nawet odrobinę za gęsty olej, to sitko od smoka się zalepi i silnik będzie ogólnie chodził sobie w ogóle bez oleju."
Samo 1.9 TDI ma tę zaletę, że to chyba najpopularniejszy diesel w Polsce więc nawet nasi w większości niezbyt rozgarnięci mechanicy są w stanie go naprawić, jak na starego diesla jest też dość oszczędny ma niestety tragiczny 0-1 sposób rozwijania mocy i bardzo krótki zakres użytecznych obrotów.
Poza tym marnie w nich z bezpieczeństwem Passat ma zaledwie 3* a wręcz tragicznie A4 B5 2*.

Niestety jeszcze bardziej odrzuca mnie od nich zawieszenie, nie dość, że za miękkie to jeszcze wydawanie przynajmniej 1300zł co 50tys. km(dla mnie dwa lata eksploatacji) na samo zawieszenie to pomyłka.
Jeśli to ma być diesel to skłaniałbym się ku Focusowi z 1.6 TDCI 90KM, to silnik koncernu PSA bez filtra cząstek stałych, bez dwumasowego koła i turbiny ze zmienną geometrią więc jeszcze tańszy w naprawach niż 1.9 TDI, w dodatku wyraźnie oszczędniejszy, kulturalniejszy i z porównywalną elastycznością mimo mniejszej mocy, po prostu nowsza konstrukcja a samo auto ma 5* i w sumie lepiej się prowadzi choć jest mniej komfortowe.
Przykładowe oferty:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Paź 2012, 12:02

Ja polecam coś co sam miałem.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2012, 13:40

Ja bym w tej kwocie poszukał Stilo,bardzo udana konstrukcja.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla WRC (1997–1999)
    Pierwsza połowa lat 90. na rajdowych trasach należała do modelu Celica GT-Four. Pierwsza Celica z napędem na wszystkie koła dowiodła swych zalet jako świetny samochód wyczynowy, zdobywając tytuł mistrza kierowców ...