Szukam auta

31 Lip 2017, 16:06

szkoda taka, że żadna nie mająca wpływu na bezpieczeństwo
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Lip 2017, 21:51

Czyli warto pojechać zobaczyć?
Loockersik
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 03 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

31 Lip 2017, 21:52

Tego nie wiemy, ale jeśli pytasz o ten zderzak to tak, bez znaczenia, od tego są zderzaki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Sie 2017, 09:33

Mogę zapytać jeszcze o kod silnika? Golfik posiada AJM, wiecie coś na temat tych silników? Ich awaryjność itp
Loockersik
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 03 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

01 Sie 2017, 09:40

AJM to chyba pierwsze wypusty VAG na pompowtryskiwaczach, a więc... ja bym odradzał.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2017, 10:15

A jaki najlepszy silnik jeżeli chodzi o diesla, 116, 130 i 150 KM?
Loockersik
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 03 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...
    Jak bezpiecznie holować samochód osobowy?
    Niezależnie od tego ile jeździmy samochodem dużo czy też mało nie możemy założyć, że nie przytrafi nam się awaria, która unieruchomi nasz pojazd. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, gdy do takiej sytuacji dojdzie? Po ...

02 Sie 2017, 10:20

Wiesz, jeśli chodzi o serwis i koszty to ja bym sobie odpuścił wszystkie wersje na PD. One będą miały najechane sporo, a wymiana osprzętu będzie droga. W zwykłych też przebieg będzie duży, ale doprowadzenie do ładu będzie tańsze.

AFN, AHF, ASV, AVG - te wersje są na pompie, ale czy wszystkie są równie pancerne nie wiem, jakiś znawca literek VAG musiałby się wypowiedzieć. A może któreś na PD też są dobre? Wiem tylko, żeby unikać jak ognia BXE, bo tam korba potrafi bokiem wylecieć.

Wyżej wymienione mają 110 KM, zawsze możesz podnieść moc programem do tych 130 KM spokojnie bez ingerencji w osprzęt (oczywiście o ile seria trzyma 110 :D).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2017, 11:08

galakty napisał(a):Wiem tylko, żeby unikać jak ognia BXE, bo tam korba potrafi bokiem wylecieć.


W golfie iv nie było bxe, poza tym wg znawców wymiana profilaktyczna panewek to 500 zł to komplet sprzęgła z dwumasą jest droższy :D
Ja bym nie przesadzał w G IV odradza się jedynie 1,6 fsi i może 1,4..
1,9 tdi wszystkie sa mega trwałe i bez problemowe, wytrzymują po 600 tys km i praktycznie się nie psują, chociaż najmniej problemów będą sprawiać np 1,9 tdi 90 konne i 110.
Grunt to dzisiaj znaleźć zdrowy egzemplarz a z tym jest problem.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2017, 11:14

Pionek napisał(a):Grunt to dzisiaj znaleźć zdrowy egzemplarz a z tym jest problem.


O tym mówię, dlatego bym szukał jak najprostszej wersji. Każda ma najechane grubo kilometrów, więc będzie wymagać prędzej czy później jakiegoś serwisu. A po co płacić więcej za te kilka koni, których się praktycznie nie odczuje. Do tego nasze paliwo, jak poprzednik tankował "byle taniej" to powodzenia z PD życzę :(
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2017, 11:39

W takim razie trzeba szukać jakiegoś golfika 110km

A co możecie powiedzieć o silnikach benzynowych? 1.8 bez turbo jak i z. Trwałe jednostki?
Loockersik
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 03 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

02 Sie 2017, 11:44

Tak. Spokojnie możesz na nie patrzeć (co nie gwarantuje że się nie rozsypie, ale same motory są w porządku).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2017, 15:16

1.8 turbo dobrze toleruje gaz dobrej firmy? Kod silnika AGU będzie dobrym wyborem?
Loockersik
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 03 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

02 Sie 2017, 15:23

Tak. AGU to chyba najprostszy 1.8T, późniejsze miały elektroniczną przepustnicę, nowsze turbo (więcej łopatek czy coś tam) itp, ogólnie to każdy 1.8T jest dobry.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sie 2017, 15:59

Jeśli szukasz Golfa IV to weź też pod uwagę inne auta oparte na tej samej płycie podłogowej (mają te same silniki), będzie łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz. Różnice pomiędzy tymi autami to głównie wyposażenie i plastiki w środku.
Zerknij także na:
VW Bora
Audi A3 8L
Skoda Octavia I
Seat Leon I
Seat Toledo II
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Sie 2017, 16:14

Jak masz szukać 1,8T to zamiast AGU może warto iść w AUM-a? stłamszona przez fabrykę wersja 180 konna mająca 150.
Ale osprzęt mocniejszy i łatwiej sie kręci i fajnie moce wyciska, ale nie wiem jak z cenami, wątpię żebyś za 10 tys znalazł coś zdrowego.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna