Do wyboru masz:
Pseudoterenówki
frontera a
terrano II
takie już bardziej terenowe
terrano I
Pajero (może)
trooper
monterey
cherokee
A przy zakupie to
Ubierz sie w overall i wez mlotek jak bedziesz jechal ogladac samochod... Po spodem sprawdz w jakim stanie jest rama - szczegolnie tylna belka. Sprawdz czy nie jest pogieta od kamieni - jesli tak, to pojazd byl katowany, a nie jezdzony w terenie. Sprawdz, czy nie ma wyciekow ze skrzyni biegow i reduktora. Jak wygladaja mosty? Czy nie ma luzow na walach? Czy mosty nie sa pogiete? Czy zbiornik paliwa nie jest pogiety? To wszystko ma wplyw na cene... Sprawdz tez stan i poziom oleju w mostach i w kulach (przedni most).Sprawdz tez, jak wygladaja amortyzatory i poduszki, gumki na mocowaniach ich. Jak wygladaja przewody hamulcowe? szczegolna uwage zwroc na przewody elastyczne, przy kolach. Jak sa stare, spekane, to warto wymienic na nowe, nawet, jezeli nie ma wyciekow. Jak wygladaja krawedzie drzwi - lubia zgnic. Ale to akurat nie jest tragedia. Odpal silnik i daj mu sie zagrzac. Nastepnie odkrec korek wlewu oleju i sprawdz czy nie wali dym. Przyloz dlon do wlewu oleju - sprawdz, czy przy dodawaniu gazu nie wzrasta nadmiernie cisnienie po pokrywa zaworow. Sprawdz, czy nie dymi za bardzo z wydechu. Spalony olej pozostawia chrakterystyczny swad. Sprawdz tez jak bardzo cieknie przekladnia kierownicza i pompa wspomagania - jezeli w ogole. Przejedz sie, zwracajac uwage, czy mocno stuka przy zmianie biegow. Zwroc uwage, czy akustyczny wskaznik pracy skrzyni biegow nie jest przesterowany
)), czyli czy skrzynia po prostu nie wyje. Czasami podobne odglosy wydaja tez mosty - jak sa suche lub zmeczone...Stuki w skrzyni biegow to normalka, nie przejmuj sie tym zbytnio - na takiej stukajacej mozesz zrobic jeszcze ze 200-300 tys. No, chyba ze skrzynia po prostu wali! wrzuc biegi terenowe. Sprawdz tez, czy dziala blokada centralnego dyfra. Mozna to zrobic na asfalcie. Wlacz blokade, przejedz sie troche (najlepiej robiac jakis zakret). Jesli nie bedziesz mogl mienic biegu lub bedzie to trudne - blokada dziala. Zeby zmienic bieg lub wylaczyc blokade - cofnij sie troche. Nie wolno jezdzic po twardym z zablokowanym dyfrem! Albo na miekkim sprobuj podjechac pod gorke. Sprawdz tez, czy nie wyskakuja biegi, przy zjezdzaniu z gory (hamowanie silnikiem). Jezeli wyskakuje 3 lub czworka - samochod duzo uzywany byl do cholowania. Sprawdz tez, czy nie rzuca kierownica, szczegolnie przy predkosciach od 50-60km/h. Przyczyna moze byc niesprawny amortyzator skretu. Albo wywalone gumki na drazku reakcyjnym na przednim moscie.
Sprawdz czy dziala elektryka. Jak wyglada podloga, pod tapicerka tez. Szczegolnie w przedziale bagazowym.