SzukamSystem pokładowy oceny prędkości

25 Lis 2006, 20:47

Witam na forum ( mój pierwszy post ! ) , szukam informacji na temat konkretnych modeli (bądź jakiegoś tropu gdzie znaleźć) samochodów które dysponują systemem komputerowym (kmputerem pokładowym) który ma takie zadania :
- wycena prędkości naszej
- prędkości samochodu jadącego przed nami
- prędkości samochodu jadącego z naprzeciwka
tym samym określana jest odległość między pojazdami ... itp

a chodzi o to by komputer pokładowy biorąc pod uwagę te informację określał jaką np. musimy rozwinąć prędkość ew. ile potrzeba nam czasu aby wyprzedzić samochód jadący przed nami a uniknąć zderzenia z tym jadącym z naprzeciwka.

Jestem świadomy tego że wprowadzenie takiego systemu pobudziło by w niektórych chęć sprawdzenia na ile jest on wiarygodny 8) :lol:
ale chciałbym wiedzieć....
Dzięki za każdą pomoc !
jarek
Nowicjusz
 
Posty: 9

26 Lis 2006, 14:11

Witam,
Z tego co napisałeś domyślam się że chodzi o system ACC - ADAPTIVE CRUISE CONTROL.
Tu jest krótki filmik o tym jak to działa 4,9MB. (link działa tylko w przeglądarce IE)
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

26 Lis 2006, 23:34

tia, i oferuje to chyba na razie tylko Mercedes (przynajmniej tylko o tej firmie słyszałem) i to też do końca chyba nie jest idealnie działające urządzenie, co pokazała prezentacja którejś nowej ciężarówki (Actros?) z tym sytemem i skasowali Mercedesa Classe E, bo system nie do końca zadziałał i nie zdążyła się ciężarówka zatrzymać.
Pozdrawiam
stanik
Nowicjusz
 
Posty: 39

27 Lis 2006, 10:11

Taki system oferuje audi w modelu Q7 pod nazwą adaptive cruise control - tempomat
z automatyczną kontrolą odległości między pojazdami, za 10 624 zł.
Czasami mam problemy, ale zawsze je rozwiązuję.
motomaniaczek
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 89
Miejscowość: Końskie

27 Lis 2006, 15:42

o to chodziło ! Muszę poszukać szczegółów tego rozwiązania (jak to naprawdę działa i co jest brane pod uwagę podczas podejmowania decyzji przez system - a może być sporo tych czynników)... jeśli ktoś ma jeszcze pomysł lub materiały (linki) do pisanych zagadnień bardzo chętnie poczytam.
Pozdrawiam
jarek
Nowicjusz
 
Posty: 9

04 Gru 2006, 18:07

stanik napisał(a):tia, i oferuje to chyba na razie tylko Mercedes (przynajmniej tylko o tej firmie słyszałem) i to też do końca chyba nie jest idealnie działające urządzenie, co pokazała prezentacja którejś nowej ciężarówki (Actros?) z tym sytemem i skasowali Mercedesa Classe E, bo system nie do końca zadziałał i nie zdążyła się ciężarówka zatrzymać.
Pozdrawiam


Podajesz bledne informacje.
SYSTEM ZADZIAŁAŁ,
Actros uderzył w E klase tylko dlatego, ze było to juz ok. 20 takie ostre hamowanie i hamulce wraz z oponami były juz niezle rozgrzane.
(prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
AutoElegance
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Radom
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...

05 Gru 2006, 22:52

hmy, fakt, moja informacja pochodzi z okresu, tuż po zdarzeniu a potem mieli zająć się tym przypadkiem specjaliści z merca i stwierdzić dlaczego tak się stał a nie inaczej. Pewnie doszli do takich wniosków jak mówisz.
Ale... ok, system nie zadziałał bo auto hamowało ostro któryś tam raz, a tak sobie myślę, przecież taka ciężarówka jak ruszy to jest w ruchu kilka godzin, producent tego wynalazku chyba nie założył sobie, że auto będące w ruchu przez X godzin z kilkunastoma tonami (lub sporo więcej) na "pace" ma zawsze zimne hamulce. Bo może się zdarzyć że system będzie musiał zadziałać właśnie po jakimś ostrym hamowaniu kierowcy gdy hamulce będą gorące. Pomijam już bardziej ekstremalne wydanie jazdy, przeprawę np przez Alpy, gdzie chyba (nie jeździłem ciężarówkami) na takich zjazdach hamulce też nieźle się rozgrzewają. Czyli tak jakby producent podczas konstruowania systemu założył sobie dość dogodne warunki, a mnie zawsze uczono i jak wskazuje moje doświadczenie przy tworzeniu systemów, zakłada się sytuacje najgorszą z możliwych (z tych możliwych do przewidzenia, a rozgrzane hamulce to chyba nie jest nic nienormalnego), bo wiadomo że w każdej lżejszej, system powinien (bo to też nie jest regułą :) ) zachować się lepiej.
Ale to już takie moje gdybanie :)

Pozdrawiam
stanik
Nowicjusz
 
Posty: 39

05 Gru 2006, 23:00

Tak, owszem, w twojej wypowiedzi jest sporo prawdy. Ale raczej w rzeczywistosci nie zdarza sie 20 hamowan jedno za drugim od 90km/h do 0. i po kazdym hamowaniu od razu rozpedzanie, bez przesady, w rzeczywistosci takie warunki sie nie zdarzaja.

Fakt, jazda ciezarowka z gorach to nie jest latwa sprawa, ale teraz sa retardery itp., poza tym zawsze w jakims tam stopniu pomaga hamowanie biegami.
(prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
AutoElegance
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Radom

06 Gru 2006, 12:45

AutoElegance napisał(a):Fakt, jazda ciezarowka z gorach to nie jest latwa sprawa, ale teraz sa retardery itp., poza tym zawsze w jakims tam stopniu pomaga hamowanie biegami.

co to są retardery?
skuwiak
Nowicjusz
 
Posty: 26

07 Gru 2006, 01:14

Retarder, zwany jest tez chyba hamulcem gorskim? W kazdym razie jest to hamulec gorski, wytwarzajacy ogromna moc, rzedu kilkuset kw.
Poszukaj w necie, kup pierwsza lepsza gazete o ciezarowkach, wypozycz ksiazke i dowiesz sie szczegolow.
(prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
AutoElegance
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Radom

07 Gru 2006, 07:20

dzieki! napewno zastosuje sie do twoich rad i popatrze w necie...
swoja droga dle mnie system mierzenia predkosci itp to bzdura...
auto mysli juz za nas podczas hamowania (ABS) i jazdy po zakretach...
czy kierowanie autem nie zwalnia juz z czesci myslenia???
skuwiak
Nowicjusz
 
Posty: 26

07 Gru 2006, 07:35

Myslec za kierownica trzeba i zaden komputer tego nie zmieni, chyba, ze samochody beda jezdzily po szynach ;)

Wszystkie te systemy po prostu ulatwiaja jazde, wiec skoro ma byc latwiej to czemu nie.

Jadac samochodem nie wolno zapominac, ze jest sie odpowiedzialnym za siebie i innych.
(prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
AutoElegance
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Radom