T4 Multivan - Sprowadzać czy kupować w Polsce?

20 Lip 2014, 11:14

Witam ponownie ( powitanie z grzeczności i w Powitalni zostawiłem)
Nie wiem czy dobrze umieściłem temat bo tu chodzi o "Jakie.." a mi bardziej chodzi o "Jak...."
Jeśli więc walnąłem babola to proszę moderację o odrobinę wyrozumiałości i umieszczenie wątku we właściwym dziale.
Do rzeczy zatem.

Niedługo zamierzam się stać szczęśliwym posiadaczem Multivana T4 2.5TDI 102KM.

Oczywiście mam podstawowe braki w wiedzy na temat tego auta i dlatego szukam pomocy.
Już od trzech lat planujemy z żoną zakup i jedyne co jest pewne to fakt że nie bierzemy żadnego innego auta pod uwagę. Interesuje nas tylko Multivan produkowany w latach 1996-2002 z wymienionym powyżej silnikiem gdyż z tego co już wyczytałem jest to najtrafniejszy wybór.
Mamy jednak sporo dylematów i oto one.

Co bardziej się opłaca? Sprowadzić T4 z zagranicy czy kupić w kraju?

Jako że jestem w temacie laikiem to interesuje mnie ile będzie potencjalny nabywca płacił wszelakich podatków, kosztów zarejestrowania itp itd kiedy kupi w kraju ( w Polsce) a ile kiedy ściągnie z zagranicy.

Załóżmy że znajdzie się w Niemczech Multivana 2.5TDI 102KM za 5tyś euro to jakie są całkowite koszta do chwili zarejestrowania na polskich numerach ( cła, akcyzy, podatki, opłaty, i droga która zależy od ilości kilometrów)?

Czasem widuje się ogłoszenia ze kupujący jest zwolniony z opłaty skarbowej. Dlaczego i co to oznacza??

Czy wart kupować w Polsce zatem od osoby prywatnej, czy może warto od handlarza w Polsce lub w Niemczech. A może jednak od osoby prywatnej w Niemczech??

Nie wykluczam zapłacenia komuś za to że pomoże nam w sprowadzeniu lub kupnie odpowiedniego samochodu tyle że boję się że ktoś nas może wprowadzić w błąd dla własnych korzyści.
Wiem ze ten dylemat pewnie był przerabiany tu już sporo razy ja jednak pokornie proszę o pomoc w rozwianiu możliwości.
Pozdrawiam Artur
Avallone
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Auto: Volvo
Silnik: 1.9 T4 200KM