T4 vs Trafic do 30tys. zł

09 Mar 2010, 14:27

Witam.Niedawno zamiescilem post o kupnie vana.Niestety plany sie zmienily i potrzebuje auta w typie wymienionych w temacie,koniecznie9osobowego.Problem w tym ze mam dylemat,do 30tys mozna kupic- ok.10letnia Caravelle 2,5tdi lub kilka lat mlodszego ladnego Trafica z mniejszym silnikiem,bo nie zalezy mi tak bardzo na duzych osiagach,poza tym roznie bywa z turbinami w T4.Glownie zalezy mi na jako takiej trwalosci(bo wiadomo uzywane ideałami nie sa).Rocznie bede nim robil max 10tys km.Czytalem troche na autocentrum ale dalej nie wiem.A co Wy byście polecili?
robert_0886
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Miejscowość: okolice W-wy

09 Mar 2010, 17:19

robert_0886 napisał(a):poza tym roznie bywa z turbinami w T4.Glownie zalezy mi na jako takiej trwalosci(bo wiadomo uzywane ideałami nie sa).Rocznie bede nim robil max 10tys km.


Po pierwsze tyle już słyszałem że turbina pada w tym silniku że aż mi nie dobrze, kolejny raz tego samego pisać nie zamierzam wystarczy odnaleźć w prosty sposób na tym forum moje posty. Dodam na marginesie że na dzień dzisiejszy na liczniku mam 297 tyś km z ogonkiem i turbo jest zdrowe bez żadnych wymian.
Po drugie to na takie przebiegi nie opłaca Ci się kupować takiego samochodu w dieslu - te silniki są przygotowane na większe przebiegi roczne, a nierozgrzany diesel to paliwożerny diesel jaki by nie był.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Mar 2010, 17:33

mialem 2 lata temu renault traffica z silnikiem 1.9dci i mialem z nim same klopoty jak mialem jechac w dluzsza trase to az drzalem czy dojade, w pewnym momencie na kokpicie palilo mi sie prawie wszystko tragedia tlumacze sobie to duzym przebiegiem 230tys choc nie wiem czy to az tak duzy przebieg co chwile grzebalem cos z silnikiem a to pompowtryski a to cos innego i nikomu tego dziadostwa nie polece poza tym malo co by mi sie nie spalil od kostki doprowadzajacej prad do drzwi kierowcy dobrze ze mialem akurat jechac w trase wchodze a tu pol kokpity okopcone juz komfort jazdy wysoki ale stres przeogromny wolalbym poszukac cos starszego ja teraz jako do pracy mam VW T4 z najprostszym klekotem 1.9sdi nie zalezalo mi na osiagach bo nie woże ciezarow juz jezdze poltora roku blisko 100tys przejechalem i zadnej awarii silnika ale kupilem go z niemieckiej firmy 96tys udokumentowany przebieg teraz ma prawie 200 i nie wyczuwam zuzycia silnika zadnego, klekot bo klekot ale wiem ze wszedzie zajade
tower
tower
Początkujący
 
Posty: 231
Miejscowość: kalisz

09 Mar 2010, 18:10

Czytalem Twoje posty dot.turbiny.Nie mowie ze sie psuja tylko ciezko ocenic przy kupnie uzywanego auta w jakim tak naprawde stanie jest turbo.Z przebiegiem to troche niumyslnie zanizylem,mysle ze do 20tys rocznie bym dobil,ale mimo wszystko to tez jest zamalo jak na diesla,chyba wybiore benzyne 2.0 84km.I jeszcze jedno pytanie:czy wersje osobowe t4 to jedynie caravelle i multivan?czy sa tez zwykle T4 9-miejscowe?zalezy mi na model po liftingu(1998r - 2003r).
robert_0886
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Miejscowość: okolice W-wy

09 Mar 2010, 19:01

tower napisał(a):mialem 2 lata temu renault traffica z silnikiem 1.9dci i mialem z nim same klopoty jak mialem jechac w dluzsza trase to az drzalem czy dojade, w pewnym momencie na kokpicie palilo mi sie prawie wszystko tragedia tlumacze sobie to duzym przebiegiem 230tys choc nie wiem czy to az tak duzy przebieg co chwile grzebalem cos z silnikiem a to pompowtryski a to cos innego i nikomu tego dziadostwa nie polece poza tym malo co by mi sie nie spalil od kostki doprowadzajacej prad do drzwi kierowcy dobrze ze mialem akurat jechac w trase wchodze a tu pol kokpity okopcone juz komfort jazdy wysoki ale stres przeogromny wolalbym poszukac cos starszego ja teraz jako do pracy mam VW T4 z najprostszym klekotem 1.9sdi nie zalezalo mi na osiagach bo nie woże ciezarow juz jezdze poltora roku blisko 100tys przejechalem i zadnej awarii silnika ale kupilem go z niemieckiej firmy 96tys udokumentowany przebieg teraz ma prawie 200 i nie wyczuwam zuzycia silnika zadnego, klekot bo klekot ale wiem ze wszedzie zajade

Wypowiedź jak dla mnie zupełnie niewiarygodna. Ktoś jeździł samochodem tyle czasu i pisze, że miał problemy z pompowtryskami? których w tym samochodzie nie ma bo wtrysk w 1.9 DCI jest realizowany za pomocom szyny common rail. Problem z pompowtryskami może dotyczyć VW a nie Renault.
Ja T4 nie polecam, z własnego doświadczenia , pisałem o tym w temacie T4 vs Vito, Trafic jest sporo nowocześniejszym i po prostu lepszym samochodem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Mar 2010, 19:11

To juz teraz kompletnie niewiadomo co wybrac...nie ukrywam ze wizualnie Trafic bije na glowe T4,o wiele bardziej mi sie podoba niz volkswagen ale obawiam sie o ta francuska trwalosc...W tej klasie aut i do 30tys zł mimo wszystko to chyba najlepsze propozycje.a jak spisuja sie blizniacze auta trafica?opel vivaro i nissan?
robert_0886
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 25
Miejscowość: okolice W-wy
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris II (P9)?
    Toyota Yaris II została wprowadzona na rynek w 2005 roku (gościła na nim przez kolejne sześć lat do 2011) zastępując model pierwszej generacji który był dobrze przyjęty na rynku. W przypadku silników zmieniło ...

09 Mar 2010, 19:17

Są też zwykłe Transportery całkowicie przeszklone, co do silnika to zrobisz jak uważasz, nie jeździłem benzynowymi silnikami w tym aucie, wiem jedynie od znajomego, że silnik 2.5 nadaje się do zagazowania i dobrze znosi LPG spalając przy tym raczej normalne ilości paliwa. T4 ma pompę wtryskową to tak na marginesie. [link do oferty na Allegro wygasł]
A tutaj komplet wtrysków do 2.5 TDI.
Z resztą problemów jako tako z samym ukł. wtryskowym nie obawiałbym się za bardzo.
Co do kolegi tower to:
Silnik 1.9 wolnossący diesel przy 230 tyś jest w kwiecie wieku, musiałbyś się nieźle starać żeby przy takim przebiegu (o ile oryginalny jest w 100%) go zarżnąć.

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 18:26 ]
[link do autocentrum.pl wygasł]
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997