REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
tomczyslaw napisał(a):To czy obydwa samochody będą podjeżdżały pod górę z taką samą samą prędkością i nie zabraknie im mocy?
tomczyslaw napisał(a):- w benzynie będę utrzymywał prędkość obrotową 3250 obr/min generując +- 65 KM i 141 Nm (zgonie z wykresem 1)
- w dieslu będę utrzymywał prędkość obrotową 1750 obr/min generując +- 62 KM i 250 Nm (zgodnie z wykresem 2)
tomczyslaw napisał(a):- w benzynie będę utrzymywał prędkość obrotową 3250 obr/min generując +- 65 KM i 141 Nm (zgonie z wykresem 1)
- w dieslu będę utrzymywał prędkość obrotową 1750 obr/min generując +- 62 KM i 250 Nm (zgodnie z wykresem 2)
yeti65 napisał(a):Moment obrotowy jest przeceniany, ważna jest moc.
Na dowód możesz sobie sprawdzić, które auto (ten sam model) będzie lepiej przyspieszać,
150KM i 200Nm, czy 115KM i 250Nm
szybki napisał(a):Niestety mylisz się. Niut jest dla przeciętnego użytkowika o wiele ważniejszy niż moc.
Mylisz się bo w głowie masz te przechwałki niutowe małych diesli wtedy nasz niutek pojawia się na 1sec i ginie w czeluściach silnika.
tomczyslaw napisał(a):Koledzy ciężko dowiedzieć się prawdy.
tomczyslaw napisał(a):Plus minus jadąc dieselem przy 2000obr mam +-110kmh
oraz Plus minus jadąc benzyną przy 3200obr mam +- 110kmh
yeti65 napisał(a):Daj jakiś przykład przewagi większego momentu i mniejszej mocy, nad większą mocą z mniejszymi niutkami-chodzi o parametry a nie ekonomię.
yeti65 napisał(a):Teoretyzujecie. Ja podałem realny przykład z dużą różnicą zarówno mocy, jak i momentu, gdzie wyraźnie widać co jest ważniejsze.
szybki napisał(a):Jak 15lat temu robiem pierwsze mody auta z turbo to najważniejsza była moc... dopiero potem stare wyjadaki ściagn3ły mnie na ziemie i pokazały że cyferka mocy jest daleko w wyścigu zbrojeń