Tanie auto używane na leasing do 27k brutto ( fabia vs corsa vs ? )

17 Cze 2017, 13:39

Jak w temacie, chcę kupić auto używane w leasing więc wymóg to faktura VAT i rocznik minimum 2013, możliwie jak najniższym kosztem. Głównie trasy więc w grę wchodzi tylko diesel lub ew. benzyna + LPG ale zazwyczaj takie auta mają ładnie nabity przebieg więc zostaje raczej diesel. Poszukuje czegoś z przebiegiem +/- 100 tyś nie więcej, 5 drzwi to jedyne wymogi. Wiem ,że zakres aut nie jest duży. Główni faworyci do Fabia II 1.6 lub Corsa D 1.3 ,nie ukrywam ,że troszkę bardziej wizualnie mi odpowiada ale głównie patrze na niskie spalanie i żeby przez te 4 lata lesaingu nie musiał wkładać jakiś większych pieniędzy. Czekam też na inne propozycję :)
mosin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

17 Cze 2017, 14:13

Ja na Twoim miejscu poszedłbym bardziej w stronę lpg właśnie, za tą cenę to najlepiej kupić czystą benzynę (najlepiej nie mniej niż 1.4 jak na trasy) i założyć lpg
a co do samych samochodów to wtedy fabia raczej na trasy odpada bo dobrych mocniejszych benzyn tam nie ma
corsa jest OK
od siebie jeszcze dodam Punto które ma dużo wspólnego technicznie z corsą a będzie pewnie młodsze w tej cenie
może jeszcze micra 1.2 ale lepiej te dwa wyżej ^^
luck112
Początkujący
 
Posty: 149
Miejscowość: Wręczyca Wielka
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Renault Scenic III

17 Cze 2017, 14:20

luck112 napisał(a):Ja na Twoim miejscu poszedłbym bardziej w stronę lpg właśnie, za tą cenę to najlepiej kupić czystą benzynę (najlepiej nie mniej niż 1.4 jak na trasy) i założyć lpg

Gaz to możesz sobie zakładać w swoim aucie, w leasingu raczej nie jest to takie proste.
Co do brania w leasing używanego auta, to też nie jest łatwo. Przeważnie wymagana jest sporo większa wpłata własna, niż na nowe auto(ale w zbliżonym budżecie z nowych aut, to niestety tylko Dacia)
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3784
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2017, 14:29

Chodziło mi o gaz fabryczny ale ten temat chyba nie wchodzi w grę z uwagi na koszty zakupu. Wiem ,że na lesing trzeba mieć wkład własny :)
mosin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

17 Cze 2017, 14:59

Zawsze gaz może założyć sprzedający i doliczyć koszt do ceny wtedy wszystko się będzie zgadzać :)
luck112
Początkujący
 
Posty: 149
Miejscowość: Wręczyca Wielka
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Renault Scenic III

17 Cze 2017, 15:12

Jak wygląda kwestia niezawodności w benzynie + LPG powiedzmy taka Corsa 2012-13 z fabrycznym gazem przy przebiegu 100-120 tyś powinna pojeździć jeszcze trochę bez dużego finansowania czy przy tym przebiegu już może zacząć się sypać ?
mosin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

17 Cze 2017, 15:55

mosin napisał(a):diesel lub ew. benzyna + LPG ale zazwyczaj takie auta mają ładnie nabity przebieg więc zostaje raczej diesel.
a diesle to będą miały mniej? :roll:
Wiekowo i segmentowo (a nawet silnikowo) celujesz w auta poflotowe, które były pod butem szeregowych pracowników. Nie wiem czy jest to taki świetny wybór, zwłaszcza, że 1.3 MJ, zwany CDTI w Oplu, do trwałych i długowiecznych nigdy nie należał. Może coś poprawili z biegiem lat, ale takie dieselki, zwłaszcza MJ są zazwyczaj do wyrzucenia po 150-200k km.

Jak rozumiem w Skodzie 1.6 TDI? Niestety na temat tego silnika nie wiem za wiele, podobno jest nawet ok, ale znów spieprzyli skrzynię biegów - znane są przypadki aut (wiadomo mi o pewnej grupie Seata Leona, nie wiem czy skrzynia ta sama w Fabii), w których po niecałych 100k skrzynia była do remontu/wymiany.

Podsumowując, wybierasz między dżumą a cholerą - nieźle wykonane auto z kiepskim silnikiem, albo znośny napęd i beznadziejne wnętrze :wink: inna sprawa, że w przypadku tras lepiej celować w kompakty, ale tutaj pole manewru dość mocno się zawęża, chodzi mi tutaj o budżet vs rocznik
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Cze 2017, 16:21

Auto ma być w założeniu na 3 max 4 lata myślę że przez ten czas aż tak dużo przebiegu nie dołożę ,może jakieś 15-20 rocznie. Czytałem opinie że po prostu diesle są bardziej trwałe od benzyny więc jeśli jest wybór między benzyną ,a dieslem z przebiegiem 100 tys to prawda że diesel będzie teoretycznie trwalszy ?
Myślę że po prostu nastawie się na astrę 1.3 albo fabie 1.6 ,założę budżet i będę szukał czegoś z przebiegiem możliwe jak najmniejszym. Alternatywy to fiat Punto, Fiesta, Clio ale corsa i fabia to wyraznie leader aut po flocie dlatego jest największy wybór co do kupna

Np. Taka Corsa z 60 tyś w mojej cenie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Albo taka fabia
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Przy autach serwisowanych w ASO po leasingu raczej nie ma wątpliwości co do ich bezwypadkowosci itp. , czy na coś trzeba uważać ?
mosin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

17 Cze 2017, 16:31

mosin napisał(a):jeśli jest wybór między benzyną ,a dieslem z przebiegiem 100 tys to prawda że diesel będzie teoretycznie trwalszy ?
to zależy jakie masz na myśli silniki benzynowe i w jakich samochodach.
Jeśli miałbym do wyboru 1.2 turbo i 1.6 diesel w aucie wielkości Passata, Mondeo, to mniejszym złem będzie diesel. Natomiast jeśli skupiasz się na autach miejskich, to sprawa się dość komplikuje, a w zasadzie jest zupełnie przeciwna.

Diesle w autach miejskich szły w przeważającej liczbie na floty - w końcu kto normalny dopłaca do diesla, aby jeździć nim po mieście? A desperatów typu 50k/rok w trasie wśród prywatnej klienteli tego segmentu jest raczej niewielu.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Cze 2017, 16:38

Czyli robiąc powiedzmy 50% miasto 50% trasa najrozsądniejszym wyborem będzie benzyna + LPG biorąc pod uwagę relacje trwałość/oszczędności ? Czy taki benzyniak z LPG ze 100 tysiącami na liczniku powinien jeszcze trochę pośmigać przy rozsądnej eksploatacji ?
mosin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

17 Cze 2017, 21:52

Jeśli wszystko od początku pójdzie ok, tzn kupisz pewne auto z silnikiem nadającym się do LPG, założysz instalację na dobrych podzespołach i będziesz pilnować przeglądów oraz wymian oleju z ew regulacją zaworów to nie będzie żadnego problemu.
No i zawsze to wyjdzie taniej od diesla.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Cze 2017, 14:44

Dzięki ,więc jestem zdecydowany na taką opcję ale będę raczej szukał już czegoś z niskim przebiegiem i fabrycznym gazem żeby już się nie bawić chyba ,że się trafi okazja wtedy tania benzynka + założe gaz :)
mosin
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam