Tanie opony całoroczne

18 Wrz 2019, 20:13

Podepnę się pod temat. W sumie to pierwsze całoroczne opony jakie muszę znaleźć więc wolę się dopytać.
Opony do auta, które przejeżdża max 12k rocznie. Miasto + trasa, na której śnieg zimą nie zalega.
Coś tam wytypowałem.
vredestein quatrac 5 195/60r15 - [link do Oponeo wygasł]
uniroyal allseasonexpert 2 195/60r15 88h - [link do Oponeo wygasł]
nexen n blue 4 season 195/60r15 88h - [link do Oponeo wygasł]
imperial all season driver 195/60r15 88v - [link do Oponeo wygasł]

Szczerze mówiąc najbardziej jestem ciekawy Imperial. Opinie całkiem dobre ale jakoś nie miałem z tym do czynienia. Dodatkowo jako nieliczne mają względnie normalną cenę w drugim, rozważanym rozmiarze 195/55 R16.
Ktoś coś?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Wrz 2019, 04:38

A nie rozważasz 185/65/15 :?: To chyba najtańszy rozmiar w tej okolicy.
[link do Oponeo wygasł]
[link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Wrz 2019, 18:44

Ja miałem dokładnie te same Imperiale w poprzednim aucie, przejechałem na nich ok. 10 tys km i były jak najbardziej ok. Na deszczu sprawdzały się bardzo dobrze, na taką 'miejską zimę' też wystarczały. Zero jakiegoś bicia/drgania, piszczenia itd. - nie miałem z nimi żadnych problemów. Wyglądały na solidnie wykonane, wcale nie jak jakieś tanie ciosane chińczyki :wink: Sprzedawałem auto gościowi, który znał się na temacie bo pracował w wulkanizacji i na początku krzywo patrzył na te Imperiale, ale jak wpadliśmy na siebie po kilku miesiącach, to okazało się, że dalej ja nich jeździ i nie zamierza ich zmieniać 8)

Właściwie gdyby ich cena była jakoś niższa, to sam bym je teraz kupił do obecnego auta, ale za podobną kwotę były te Barumy, Nexeny, itd.
Ja w końcu zdecydowałem się na Barum Quartatis 5, w przyszłym tygodniu jadę je założyć i zobaczymy jak się będą sprawować. Komplet wyłapałem za 630 zł, więc cena całkiem fajna.
grotx
Nowicjusz
 
Posty: 31

19 Wrz 2019, 19:37

Dzięki za odpowiedzi.
Może trochę źle to napisałem.
Nie szukam jak najtańszych opon ale dobrego stosunku jakość/cena. Jeśli będzie warto to 300 za sztukę nie jest problemem ale boję się, że to po prostu przerost formy nad treścią - styl jazdy raczej spokojny więc opony o super osiągach nie będą w pełni wykorzystane,
Do auta są dwa komplety alu, 15" i 16". Nowe opony wolałbym w rozmiarze 16 ale nie jest to konieczność.
Rozmiar zalecany przez producenta to 195/60 15. Ekonomicznie przy 16" byłoby zapakować 205/55 ale w internetach są różne opinie o kompatybilności tego rozmiaru z samochodem 8) W praktyce zostaje więc pomiędzy dwoma rozmiarami
195/55 16
205/50 16
Wolałbym z tego opcję 205/50 ale jedynym modelem w normalnej cenie są właśnie te imperiale bo reszta zaczyna się od 320 za sztukę a i tak wybór niewielki

Na dzień dzisiejszy
205/50 16, Imperial All Season, 226 za sztukę
195/55 16, Imperial All Season, 189 za sztukę
195/55 16, Kormoran All Season, 237 za sztukę
195/55 16, Nexen N'Blue, 249 za sztukę
195/55 16, Barum Quartaris, 264 za sztukę

Coś wyróżnia się jakoś szczególnie na plus czy nie ma sensu się dalej doktoryzować i zamawiać imperial?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Wrz 2019, 05:49

Jeżeli chodzi o najlepszy stosunek cena/jakość, to najlepiej wyjdzie jednak oryginalny rozmiar 195/60/15. A trzeba mieć na uwadze to, że przy takich zimach jakie mamy teraz, najważniejsze jest zachowanie opon na mokrej nawierzchni, a w tym aspekcie tanim oponom wciąż daleko nawet do klasy średniej, nie wspominając o premium.
[link do Oponeo wygasł]
No i komfort jazdy na 15" wyższy, a w jeździe miejskiej IMO to ważniejsze od wyglądu.
Imperiale mogą być dobre, jeśli porównujemy je do starych zdartych opon(większość kierowców ma tylko takie porównanie). Ale jak ktoś nie zjeżdża opon do końca, tylko zmienia co 3 lata, to widzi różnicę między klasami opon.
Jeżeli o mnie chodzi, przy oponach całorocznych nie schodziłbym poniżej klasy średniej. Oczywiście gdyby to było możliwe finansowo, a z tego co widzę u Ciebie nie stanowi to wielkiego problemu.
A tu dobry, bo rozbity na różne warunki test wielosezonówek.
https://www.auto-swiat.pl/porady/test-o ... ze/013gltr
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2019, 07:51

Pogrzebałem trochę w internetach, wyszła ze mnie cebula i zamówiłem imperial all season driver w rozmiarze 195/55 16 za kwotę 182 plnów za sztukę. Kiedy przyjdą, założę i uda mi się przejechać to coś o nich napiszę.
Decydując się na owy model wyszedłem z założenia, że lepiej kupić nowiutki komplet budżetowych opon co dwa lata i jeździć na względnie świeżej gumie niż inwestować 400 złotych w oponę premium, która za te 3-4 lata i tak się zestarzeje. Dodatkowo sporo pozytywnych opinii :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Nowa Toyota Hilux GR Sport debiutuje w RPA
    Na rynek Republiki Południowej Afryki wchodzi limitowana edycja Hiluxa, firmowana przez Toyota Gazoo Racing, sportowe ramię Toyoty. Pick-up Hilux GR Sport otrzymuje trenowe wyposażenie i profesjonalne oklejenia Gazoo Racing, ...

30 Wrz 2019, 13:33

Invi napisał(a):zamówiłem imperial all season driver w rozmiarze 195/55 16 za kwotę 182 plnów za sztukę
Ciekawe jak będża się spisywały podczas jazdy bo to w sumie najważniejsze to że są nowe ok ale w jakim stopniu można je porównać do premium za dwa razy większą kasę? Daj znać i wrzuć jeszcze jakąś fotkę z bieżnikiem.
Patrzyłeś gdzie one są produkowane?

Ja kiedyś kupiłem Nankang produkowany w Wietnamie jak dobrze pamiętam i opony były dla nie miłym zaskoczeniem pod względem właściwości jednych.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Wrz 2019, 20:29

Cichy77 napisał(a):Patrzyłeś gdzie one są produkowane?


Na oponeo oficjalnej informacji nie ma ale dokopałem się, że Chiny

W sobotę będą na aucie a w ndz do przejechania 350km więc coś tam naskrobię
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Paź 2019, 11:51

To daj znać jakie wrażenie jak będziesz już po trasie i czy faktycznie mają na boku made in R.P.C :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Paź 2019, 23:37

Witam wszystkich potrzebuję waszej pomocy

Mam małą hondę 1000kg/100 koni i chciałbym kupić do niego całoroczne. Rocznie robię ok.10tys.km 90% przebiegu latem i głównie na ekspresówkach i autostradach służy mi jako działkowóz i gdzieś dalej bo po mieście mało jeżdżę.
Problem taki że lubię niekiedy wejść ostrzej w zakręt sprawdzać możliwości auta głównie w górach(wyłącznie myślę tu o suchym asfalcie może 2-3 tygodnie w roku) - taki został mi nawyk po sprzedaży miaty i 2 bmek R6 ;( . Wiadomo że nie ma co porównywać i trzeba większy dystans zachować ale mam wrażenie że prędzej mi się buda wywróci niż straci przyczepność.
Teraz użytkuje rainexpert 3 175/65 pływają i szybko się wytarły ale to trudno, nie mam zbytnio odniesienia czego mogę się spodziewać po przejściu na firestone multiseason. Te mimo testów przeciętnie, ale jak czytam opinie to nie narzekają ludzie że się psują ani nie widać też by były gorsze. Bieżnik szału nie robi ale nie chcę ich oceniać po nim.

Nie kręcę kołami w miejscu ale lubię jak zapiszczą czasem opony.

Co sądzicie o firestone multiseason 185/60?
Stanko87
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Paź 2019, 16:05

Stanko87 napisał(a):Rocznie robię ok.10tys.km 90% przebiegu latem i głównie na ekspresówkach i autostradach

Na takie użytkowanie, to najlepsze będą wielosezonówki najbardziej zbliżone parametrami do opon letnich. Niestety te firestone multiseason mają bieżnik żywcem przejęły z zimówek winterhawk 2 i tylko mieszanka pewnie sztywniejsza. Najlepsze byłyby Michałki crossclimate, ale to drogie opony. Ja pewnie na taką jazdę brałbym Klebery, Vredesteiny, lub Yokohamy.
[link do Oponeo wygasł]
[link do Oponeo wygasł]
[link do Oponeo wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2019, 19:10

Cześć co do kleberów patrzyłem na nie lecz bok ściany na pewnym filmiku co facet pokazuje bieznik i naciska to strasznie cienka cerata. Po doświadczeniach z uniroyalem szukam czegoś z grubszymi bokami.

Z crossclimate mocno się waham najbardziej to przeszkadza mi cena aczkolwiek jak nie wybiorę nic innego to kto wie.

Vredestein patrzyłem ale chciałbym kupić tym razem bieżnik symetryczny.

Yokohama popatrzę.
Dzięki
Stanko87
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Paź 2019, 19:41

Stanko87 napisał(a):Vredestein patrzyłem ale chciałbym kupić tym razem bieżnik symetryczny.

Chyba nie wiesz jak wygląda bieżnik symetryczny :mrgreen:
Pewnie chodzi Ci o kierunkowy. A przecież na trasy lepszy jest asymetryczny. Kierunkowy sprawdza się w ciężkich warunkach.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2019, 20:43

Patrzę na te yokohamy 4s AW21 wyglądają ciekawie. Cenowo też ok, widać spore zainteresowanie na popularnym portalu ale znaleźć więcej opinii to naprawdę ciężko, te co są to są ok. Zastanawiam się czy boki grubsze jak w rainexpert 3 i tych kleberach. Jeśli chodzi o etykietę unijną to samo co firestone multiseason. Dopiero chyba ludzie zaczęli ją kupować bo to całkiem nowa opona. No i fajnie gdyby było ok bo i auto japońskie i oponka.

Tak chodziło mi o kierunkowe.

Ktoś testuje Yokohamy S4 AW21 i mógłby coś powiedzieć?
Stanko87
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Paź 2019, 14:15

Coś tam przejechałem więc napiszę o Imperial All Season - meeeeega jak za taką kasę.
Zrobione ok. 1000km, większość w trasie (krajówki/autostrady 50/50), trochę po mieście, wypad w góry również się zdarzył. Jeździłem po suchym i wilgotnym asfalcie, w jakimś konkretnym deszczu się nie zdarzyło.
Opony sprawiają wrażenie dobrze wykonanych i tu duży plus bo liczyłem się z tym, że mogą być jakieś niedoróbki. Guma stosunkowo miękka, praktycznie jak zimówka. Opony w trasie sprawdzają się bardzo fajnie, nie jest głośno, w łukach na autostradzie stabilnie. W mieście również ok ale trudno tu nie jest. 190kmh, oczywiście na drodze w Niemczech bez stresu
Troszkę gorzej wygląda to na górskich "serpentynach" pokonywanych stylem jazdy jaki Kubica chciałby umieć naśladować - głownie 2 bieg, ostre hamowania i ciasne zakręty - tutaj czuć, że to jednak nie jest opona do sportu.
Podsumowując - świetny wybór do "normalnej" jazdy, nic więcej nie potrzeba. Zobaczymy jak będzie w zimie

Zdjęcie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km