Tanie opony całoroczne

20 Paź 2019, 17:14

Ja jeżdżę ostatnio na Nexen-ach. Mogę polecić. Wielosezonowe są tylko jedne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Paź 2019, 16:56

MotoAlbercik napisał(a):Ja jeżdżę ostatnio na Nexen-ach. Mogę polecić. Wielosezonowe są tylko jedne
A ile masz sezonów już na nich za sobą :) jaki rozmiar?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Paź 2019, 21:14

Jeździłem na Yokohamie 4S AW21. W miasto opona Ci się sprawdzi bez żadnych problemów. Mają solidny bieżnik i dobrze kleją do drogi. W trasie w zależności od tego jakie prędkości osiagasz przy 150 zaczyna byc je słychać ale dla mnie to nie był problem bo rzadko kiedy podróżuje w ciszy.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Paź 2019, 20:48

Czesc juz w domu sa yokohamy 4s aw21 w trasie prawie nigdy nie jade szybciej jak 120-130 i 140km-150km/h uzyskuje tylko chwilowo. U mnie powyzej 120 przestaje byc oszczędnie i juz sporo wzrasta spalanie. Opona ta yokohama bardzo miekka nie jest jest tak miekka jak moje miekkie rainexpert 3. Bieżnik super wyglada 8-8,5mm. Boki nieco grubsze niz w uniroyalach ale też raczej nastawione na komfort.
Stanko87
Nowicjusz
 
Posty: 8

26 Paź 2019, 19:53

To trochę złudne jeśli chodzi o miękkość tych opon. Wszystko dzięki technologii wykonania BluEarth. Dodają olejek pomarańczowy żeby opona była bardziej elastyczna jeśli można tak to określić. Głównie dzięki temu zachowuję miekkość w niskich temperaturach.
Szada6
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 03 2005
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.6 81 kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Paź 2019, 18:53

To gratuluje zakupu będziesz zadowolony. Ogólnie jak miększa opona to jeździ się lepiej. Miałem raz opony typu Run Flat i nie chciałbym już więcej są tak twarde, że aż nie przyjemne. Hałas straszny. Jednie sprawdzały się w dużym śniegu poza tym porażka.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Lis 2019, 19:56

Trochę pojeździłem na tych yokohamach 4s aw21 wydaje się że muszą się dotrzeć. Zrobiłem na razie 30km i jest dźwięk za oknem jakby się po farbie jechało.
Na suchym ze świateł na strzałce skręt w prawo ruszyłem ostro i miałem wrażenie że z racji miękkiego i wysokiego bieżnika jest efekt skrętu bieżnika jakby się wpadło w lekki mul(odczuwalne to na przednich kołach) i przy wyjściu z zakrętu na prosto jakby opóźniony/zmulony ruch, nie wywaliło mnie ale dosyć nieprzyjemne uczucie.
Po zamontowaniu wyjechaniu z myjki hamowanie to cały czas na włączonym absie, trakcja bardzo słaba.

Zakręt +/- 5km/h wolniej od letnich i na razie nie zaskoczyło nic złego.
Hamowanie na suchej w normie - ani lepiej ani gorzej przeciętne.

Ciekawe czy się dotrą z trakcją i hamowaniem na mokrym tak by abs nie był włączony. Czytałem że mówi się o 200-300km.

Teraz jadę na południe więc pewnie zrobię 600km ciekawe jak się będą sprawdzać. Na pewno po zamontowaniu nowych radzę uważać na deszczu.

Komfort po przejściu z uniroyal rainexpert 175/65 na 185/60 nie uległ widocznemu pogorszeniu co uważam za plus.

Odczucia są subiektywnie po przejściu z już prawie wytartych letnich.

Nie mówię że są złe bo ciężko oceniać świeże gumy.
Stanko87
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Lis 2019, 10:27

Daj znać jak zrobisz trasę o której mówisz bo z oponami tak jak z hamulcami po wymianie klocków i tarcz muszą się dotrzeć i ułożyć dlatego zawsze przez pierwsze km słabiej hamują. Z oponami jest podobnie no i tu zimówki dobrze oceniać przy niższych temperaturach niż 5 stopni.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Lis 2019, 01:31

Cześć

Powiem tak po przejechaniu 350km jest inny świat. Łącznie już z 850km
Abs włącza się nie 100% tylko 5. Myślę że to nie wina gumy i twardości a raczej bardzo wysokiego bieżnika, a całe to nieporozumienie jednak było przez docieranie tej powłoki z formy. Trudno oczekiwać żeby opona z bieżnikiem 8,5mm miękka na suchym hamowała jak 3-4mm letnie.

Nie mam pływania, opony komfortowe, spalanie nic nie wzrosło po przejściu na szerszą przynajmniej na komputerze nic nie widać, hałas nie wzrósł. Hamowanie w tej chwili ciup słabsze trudno ocenić może 5-10% ale warto poczekać aż się przez zimę dotrą może już wcale abs się nie włączy ? Zrobiłem parę ostrych zakrętów na drodze Oswalda Balzera(uniroyale już by piszczały) w Tatrach i nie było niczego niepokojącego, cichutko :yes:

Jestem zadowolony na razie jestem na tak . Ciekaw jestem zimy :yes:

Pozdrawiam
Stanko87
Nowicjusz
 
Posty: 8