TDI na zwykłej pompie rotacyjnej z 2005+.

03 Gru 2015, 10:26

Witam, szukam samochodu z rocznika 2005 i młodsze na zwykłej pompie rotacyjnej, bez pompowtrysków.
Moja propozycja:
-Seat Leon I (1.9TDi 110 KM) które można znaleźć w rocznikach 2005/2006

Pytanie: istnieją jeszcze jakieś z takiego rocznika na zwykłej pompie i bez pompo wtrysków? pozdrawiam.

EDIT: oraz z turbiną ze stałą geometrią łopatek.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

03 Gru 2015, 10:33

1.9 TDI 110KM ma zmienną geometrię w turbinie.

Po co Ci taki diesel? Taniej i pewniej wyjdzie benzyna z LPG, bo takich silników już nie ma po 2005 (ekologia itd.).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Gru 2015, 10:36

wersja 1.9 110 KM w tych leonach ma stałą geometrie oraz zwykłą pompę rotacyjną bez pompowtrysków. Wersja 110 km ma tylko dwumas na którym się nie martwię. Wersje 90 KM nie mają już nawet tego dwumasu. Czyli Passat b4 w nowej budzie. Wersje 130 KM juz maja zmienna geometrie oraz pompowtryski. Dlatego w gre wchodzi tylko wersja 110 Konna.
http://www.motodiesel.pl/samochody/auta ... 110km.html

Edit: takich silników nie ma z tego co mi wiadomo to od 2010/2009 bo weszło jakieś tam euro coś.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

03 Gru 2015, 10:41

Nie chcę się kłócić, ale czy ta strona nie wprowadziła mnie przypadkiem w błąd? jak to jest z tą geometrią w tych leonach?
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

03 Gru 2015, 10:47

No to bzdury są na tamtej stronie, 110KM miał już zmienną geometrię, a wersja 90-konna z oznaczeniem ALH ma dwumas i zmienną geometrię. Musisz patrzeć na kod silnika, a nie na moc.

Ponawiam pytanie, po co diesel? Mam nadzieję, że nie na 5 tys. km rocznie...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Gru 2015, 10:50

15 będzie na pewno. W czasie kiedy ja będe robił 15 tys km to ma być samochód awaryjny dla mojego ojca który jeździ po 30-35 tys km rocznie.( ma swoje auto ame może w razie potrzeby będzie korzystał z mojego- co może się nigdy nie stać) a jak to jest z regenracją tej turbiny o zmiennej geometrii ? pytam o tę konkretną.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

03 Gru 2015, 10:57

Jak będzie jeździł dieslem tak jak przykazano, czyli:
-na zimnym silniku odcinki min. 10-15km,
-nie zamulać auta na niskich obrotach,
-głównie jazda na trasach.
-na zimnym silniku nie kręcić do czerwonego pola, a następnie gasić auto
-na ciepłym silniku nie gasić auta od razu po dynamicznej jeździe,

to ta turbina długo wytrzyma (kilkaset tysięcy km). Regeneracja takiej turbiny jest trochę droższa, ale bez przesady, mamy XXI wiek, więc nie ma co się obawiać takiego rozwiązania. Dla mnie ważniejsze jest to co powyżej, czyli KORZYSTANIE Z DIESLA tak jak został do tego skonstruowany.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Gru 2015, 16:32

Jestem już bardzo zmieszany. WKURZA(delikatnie mówiąc) mnie to jak zepsuli samochody te nowe. Boje sie disli nowych cholernie a o benzynach nic nie wiem. Nie wiem jak one działają , jak się zachowują. Boje się, że silniki benzynowe muszą mieć mniejsze przebiegi oraz nie podoba mi się spalanie po 8-9 litrów benzyny. Troche boli, zwłaszcza, że jestem studentem i dorobię sobie możne 600-800 zł miesięcznie. Disla zawsze traktowałem tak jak trzeba. Rozgrzewka zawsze jest najważniejsza. Pozdrawiam.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.

05 Gru 2015, 16:36

sama pompa rotacyjna nie gwarantuje trwałości, bo np w oplach DTI była do d***, a te trwałe w 1,9TDI i tak trzeba zapewne będzie naprawiać, bo swoje już przejechały - nie ma co liczyć na mniej niż 400tys. przelotu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Gru 2015, 18:23

Ja bym nie ryzykował tylko po prostu wziął sprawdzonego benzyniaka i dołożył LPG na markowych częściach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Gru 2015, 13:11

Jakie silniki/samochody(benzyniaki) z rocznikiem 2005/04 +++ sprawują się dobrze i nie sprawiają problemów z przerobieniem na gaz? do 17 tyś. zł.
Avu0
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 13 10 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: NIe mam, szukam.