Temperatura po wymianie uszczelki

07 Lut 2009, 20:37

Witam problem polega na tym ze autko grzalo mi sie do 100 i gdy zalanczal sie wentylator schodzilo do ok 93 ale to mialem uszczelke do wymiany,gdy wymienilem uszczelke temperatura podchodzi do 98 i spada do 90 czy niejest to przypadkiem jeszcze za duzo wczesniej wymienilem termostat czujnik temperatury jest to Opel Astra 2.0 gsi moze to normalna temperatura bardzo szybko i sie nagrzewa po 5km mam juz 80 stopni chcialem go odpowietrzyc ale niema zadnej srubki na dole i niewiem jak to zrobic
walerianczyk
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: poznan
  • 07 Lut 2009, 22:13

    Kluczowa sprawa to odpowietrzenie (patrz nissan primera babelkowanie),nagrzewa się prawidłowo a temperatura?Tego ci nie powiem w mojej 190-tce takie temperatury w korkach to normalna rzecz a podczas normalnej jazdy?Teraz zimą 80 a latem ok 85 st.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8565
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Lut 2009, 22:15

    Ja mondeo odpowietrzałem po prostu zapalając i odkręcałem korek w zbiorniczku z płynem.
    Na wolnych obrotach pochodził chwile z odkręconym korkiem i jak już powietrze znikło po ok 10 min. zazwyczaj dla pewności że dobrze jest odpowietrzony zakręcałem korek i po sprawie.
    stasiowski121
     

    08 Lut 2009, 08:59

    opel powinien trymac temperature ok. 90 stopni a wentylator załącza sie dopiero przed 100 wiec jest wszystko w porzadku a co do odpowietrzania w oplach nie ma odpowetrzników odpowietrza sie samoistnie
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    08 Lut 2009, 12:44

    czyli niemam sie oco martwic troche jestem przewrazliwiony bo przed wymiana uszczelki mi sie kilka razy zagotowal i dlatego teraz jak widze ze podchodzi mi do 100 to mam stracha ale to tylko w korkach a tak jak jade to 80 stopni w
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    08 Lut 2009, 12:49

    czyli jest wszystko w porzadku
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    08 Lut 2009, 12:57

    Jak wymieniasz płyn to włączaj też ogrzewanie żeby płyn poszedł na duży obieg, aby móc dolać w razie dużego ubytku ze zbiorniczka.
    przemandero
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    08 Lut 2009, 13:10

    nagrzewnica zalicza sie do małego obiegu
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    08 Lut 2009, 13:12

    Oj, wybacz, poj**alo mi sie.
    Co nie zmienia faktu, że i tak powinien zagrzać samochód aż termostat puści.
    przemandero
    Nowicjusz
     
    Posty: 31

    08 Lut 2009, 14:43

    w twoim aucie lubi sie uszkodzic pompa wody tzn.obluzowuje sie wirnik na osce pompy i nie ma wydajnosci obiegu.jezeli temperatura zacznie ci pokazywac 100 to bedziesz musiał zając sie sprawdzeniem pompy.mialem gsi i tak mi sie stało ale naprawiłem na czas i nie przegrzałem silnika.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    08 Lut 2009, 21:04

    pompe wymienilem jak przejade kawalek ok (5km) i odkrece korek to slysze jak ucieka powietrze a plyn podnosi sie do gory to normalne? jak jade to temperatura utrzymuje sie przy 80 stopniach jak tylko stane w korku to zaraz idzie do ok 98stopni i spada do 90 jak teraz mialem wymieniana uszczelke pod glowica to glowice tez wymienilem bo ponoc od przegrzania sie powyginala i dlatego sie teraz boje zeby go nie przegrzac niewiem czy 100 nic mu nie zrobi jak stoje w korku
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan

    08 Lut 2009, 21:26

    moze czujnik zbyt pozno walcza wentylator albo falszuje wskaznik temperatury.u mnie w oplu tez pierw wyleci troche powietrza i plyn sie podniesie.ale na zimno tak sie nie dzieje.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    09 Lut 2009, 20:02

    to znaczy na zimnym tez mi sie tak nie dzieje tylko jak sie rozgrzeje do 85 stopni
    walerianczyk
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: poznan