Terenowe Opony

02 Kwi 2009, 11:18

wpisujmy tu swoje opinie na temat terenowych opon, jakich używamy
Ostatnio edytowany przez ir 02 Kwi 2009, 19:57, edytowano w sumie 4 razy
ir
 

02 Kwi 2009, 12:22

kilka słów o BFG MT:
opona przeznaczona w 80% do terenu, w 20% na asfalt. w praktyce jeżdżę na nich zimą i latem, po asfalcie i w terenie. świetnie robi w błocie, na asfalcie zachowuje się nieźle. minusem jest bardzo słaba przyczepność na mokrej nawierzchni. na śniegu jest OK. niemniej w warunkach zimowych po czarnym lepsze będą zimówki.
o oblodzonym asfalcie nie piszę bo tu tylko kolce pomagają :wink:
zużycie jest bardzo małe, w zależności od ilości przejeżdżanych km, opony wytrzymują od 3 do 5 lat.
opona nie jest przeznaczona dla osób robiących duże przebiegi po asfalcie - jest dość głośna i może to niektórym przeszkadzać. o trwałej utracie słuchu nie wspominająć :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez Karson, 05 Kwi 2009, 06:43, edytowano w sumie 1 raz
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

04 Kwi 2009, 06:10

No ta i ja wtrące swoje trzy grosze jako że użytkuje takowe gumy od dwóch lat przy niejakiej ferozie no i:
na suchym asfalcie- zawaliście( rozwijam do 80km)
na mokrym - ciut gorzej nie ma już tej przyczepności
na śliskim asfalcie - przerąbane, zero przyczepności( szok !)
głęboki śnieg- alleluja idą jak husky
błoto- jak dla mnie piknie
Kryterium jakie brałem pod uwagę przy zakupie miała to być opona nowa nie nalewka w miare rozsądnych pieniądzach . Czy jestem zadowolony? tak.
P.s. to moje pierwsze MTki więc nie zamierzam sie sprzeczać że są lepsze, zdrówka :D
maranath
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: podkarpacie

04 Kwi 2009, 21:15

Właśnie zastanawiam się nad oponami, znaczy wymianą. Teraz jeżdżę na oponach, na jakich kupiłem auto, a są to M+S. Szczerze, to nie jestem zadowolony, szczególnie na S jak Snow, na błotku czyli Mud też średnio...., a właśnie zastanawiałem się nad AT czy MT bo to chyba to samo? Wspomnę, że auto używam około 50/50 , teren/szosa. AT wydawały mi się najlepsze w takich warunkach...
A ten M+S to ponoć jakiś amerykański wymysł! Nie sprawdzają się i tyle..
pozdro
Bartłomiej
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 124
Miejscowość: Polanów/Smardzewice

04 Kwi 2009, 22:23

AT i MT to nie to samo
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Kwi 2009, 08:59

no tak, doczytałem się teraz, że A/T czyli All Terrain to 50%szosa i 50% teren, natomiast M/T czyli Mud Terain to opony typowe w teren, szczególnie błotko....... :twisted:
Bartłomiej
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 124
Miejscowość: Polanów/Smardzewice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skąd się biorą zniżki na OC?
    Skąd się biorą zniżki na OC? Zakres OC jest dokładnie taki sam w każdym towarzystwie ubezpieczeniowym. Nieco inne mogą być natomiast zniżki na OC przyznawane przez konkretnych ubezpieczycieli. Ci rządzą się swoimi prawami ...
    Wyprzedzanie na czas
    Wyprzedzanie, szczególnie, gdy jest związane ze zmianą pasa ruchu na pas o przeciwnym kierunku, jest niebezpiecznym manewrem. Jeśli dodamy do tego pośpiech i zimowe warunki pogodowe, to otrzymamy okoliczności, które ...

05 Kwi 2009, 09:07

Poszukaj w sieci zdjęć na przykład BFG AT i MT - zobacztsz na czym polega róznica tak wizualnie
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Kwi 2009, 10:36

Bartłomiej napisał(a):no tak, doczytałem się teraz, że A/T czyli All Terrain to 50%szosa i 50% teren


Są jeszcze inne AT np 20% teren 80% szosa itp
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Kwi 2009, 11:19

Z tymi procentami to do końca nie wiem o co chodzi. Przypuszczam, że oznacza się w ten sposób nie sugerowane przebiegi na asfalcie i w terenie ale raczej przydatność opony do jednego i drugiego
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Kwi 2009, 11:36

dokladnie jest tak jak mowisz, producent w ten procentowy sposób pokazuje do czego w jakim stopniu opona jest przeznaczona, bo nie koniecznie ktoś chce aż 50% w terenie śmigać. choć przyznam że te które mają 50% teren wyglądają o wiele bardziej agresywnie.

A ty jaki model BFG użytkowałeś ( chodzi mi o ten co pisałeś, że się w zimie sprawdza)
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Kwi 2009, 11:40

KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Kwi 2009, 12:06

no właśnie to wg producenta są opony letnie 50% teren 50% szosa, tu masz dokładnie napisane co i jak oponybfgoodrich.pl.

mnie tylko ciekawi czy używałeś ich faktycznie 50% w terenie ?
bo ja bym się pokusił o zakup tych opon tylko coś mi się wydaje że 50% to ja w terenie nie zrobię :D
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Kwi 2009, 12:36

Trudno powiedzieć jak to z tymi procentami było, ale:
- jestem geodetą pracującym z szeroko rozumianym "terenie". Od momentu zakupu tych opon (teraz nie pamiętam w 2004 albo 2005) do 2007 pracowałem dużo na terenach leśnych. Wraz z terenowymi wypadami tu i tam trochę terenu się nazbierało
- trafiały się też długie przeloty po asfaltach. Czasami miesięcznie wychodziło i ponad 5000 km... ch...a - gdzieś mam zapisany stan licznika przy zmianie opon na te BFG... Czy ja aby na pewno zrobiłem na nich tylko 60 tysięcy :roll:

Ale chyba 50% w terenie to nie było
:roll:
Mimo wszystko mniej
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Kwi 2009, 13:45

spoko wielkie dzięki za szczegółowe info, a dopytuję się tak bo wiesz, nie chce mieć zaskoczenia potem, jak będę gdzieś po bułki jechał albo co...

i prawdopodobnie wybiorę te lżejsze AT- teren 20% reszta droga, jeszcze raz dzięki i pozdro
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Kwi 2009, 14:21

Popatrzyłem sobie na te opony co je chcesz zakupić i coś sobie przypomniałem.
Rok temu biorąc udział w zorganizowanej imprezie wylądowałem w warsztacie. Mechanik i właściciel w jednej osobie popatrzył na kijankowe opony i zapytał o przebieg i o to jak się sprawują. Gdy usłyszał to co jużna forum powiedziałem to autentycznie się zdziwił i powiedział, że to niemożliwe - bo on miał kiedyś właśnie takie opony - w sensie BFG, które nadawały się zupełnie do niczego i w dodatku zniknęły mu szybciej niż śnieg w maju. W kilku zdaniach naprawdę powiesił mnóstwo psów na tych oponach, o pewnych męskich narządach nawet nie wspominając. A potem okazało się, że opony te leżą pod płotem - więc je sobie obejrzałem...

Okazało się, że nie było to BFG AT takie jak moje ale BFG Radial Long Trail T/A...

Żeby było jasne - nie twierdzę, że to zła opona bo takiego doświadczenia z nią nie mam. Ale widok zwłok opon i opinia ich użytkownika dały do myślenia...
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice