Terenowka wybór

25 Mar 2010, 21:14

Witam
Chciałbym się doradzić. Otóż nie miałem styczności z samochodami terenowymi. Mam do wydania 20 tys złotych i chce kupić samochód o dużym prześwicie, po prostu coś większego, zastanawiam się nad Toyota rav4 I tak z 1998-2000roku. Czy to jest sens kupowania takiego samochodu dla mnie czy drogi jest taki samochód w eksploatacji, jak z częściami noi jak wychodzi spalanie. proszę o odp.
Greg21
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: z podwórka :)

25 Mar 2010, 21:20

Greg21, ravka to bardziej suv-zależy do czego to auto ma ci służyć ja mam cywilnego nissana kaśke na codzień ale koło terenowego to nawet nie stało tam gdzie sami wjedzie beż problemu kaśką bym się po dach zakopał.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

25 Mar 2010, 21:32

ravka to marne kombi z pseudo napędem na 4 :mrgreen: jeśli już myślisz o takim aucie poszukaj Grand Vitary lepsza od tojki, masz też pokaźny rynek samochodów amerykańskich :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Mar 2010, 22:40

jeśli zdajesz sobie z ograniczeń konstrukcyjnych Rav4 i nie potrzebujesz auta w teren, tylko wyższego w miejską dżunglę i na narty, to trudno jej znaleźć lepszą konkurencję
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

26 Mar 2010, 11:48

Ja tam nie odróżniam Suva od terenówki :). Chce wybrać coś podobnego do auta terenowego ponieważ mam taka a nie inna prace. Musze do niej dojeżdżać jakieś 7 km przez żwirówkę, w wiosnę i lato nie ma problemu nawet moim golfikiem się przedrę (spokojnie) lecz gdy zaczyna się zima i tym samym prószyć śnieżek samochód porostu nie da rady przejechać :(. Mój kolega z pracy ma Jeepa grand cherokee i dojeżdża bez problemu. Auto te ma być j częściej użytkowane w mieście noi do dojazdów do pracy przez ta nieszczęsna drogę :). Nie kupuje terenówki do zabawy w błotku :). Powiedzcie mi jakie by wynosiło spalanie takiej terenówki czy Suva oczywiście przymierzałbym się do diesla
Greg21
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: z podwórka :)

26 Mar 2010, 11:57

licz co najmniej 7l ON i to w lekkich SUVach ale tak po prawdzie trzeba sobie przyjąć minimum 10/100km
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co czeka branżę warsztatową w 2023 roku?
    Najnowsze dane wskazują, że w 2022 roku w Polsce zarejestrowano niemal 383 tysiące nowych aut osobowych oraz ponad 700 tysięcy samochodów używanych importowanych z zagranicy. Mniejsza dostępność nowych pojazdów, ...
    Audi S8 "Samochodem roku 2013" na Ukrainie
    Audi S8 zdobyło prestiżowe wyróżnienie na Ukrainie. W klasie luksusowych limuzyn przyznano mu tytuł "Samochodu roku 2013". Werdykt podjęło jury składające się z ekspertów w dziedzinie motoryzacji i osób ...

26 Mar 2010, 12:21

Przeglądam te samochody i wszedłem na grand vitara 2,0tdi co mi poleciłeś Panie "pocieszny". Autko bardzo mi się spodobało, Chciałbym się zapytać czy np jak takim autkiem wygląda podróż z pkt A do pkt B po asfalcie np: nie raz w trasie robię 200km. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak te autko sprawuje się w trasie np przy wyprzedzaniu, tak wiem nie jest to auto do ścigania się ale czy mu nie zabraknie mocy przy wyprzedzaniu choćby tira. Napotkałem na allegro te suzuki [link do oferty na Allegro wygasł] czy to dobry byłby wybór pytam się teoretycznie. Więc podsumowuje: potrzebuje autka wyższego żeby mógł przejechać zaspy, Samochód ten ma być częściej do miasta i b. rzadko w trasy.
Greg21
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: z podwórka :)

26 Mar 2010, 12:39

dlatego ramowa suka ze sztywnym mostem i IFS z przodu będzie złym rozwiązaniem
Ty wygodnego i dobrego na asfalcie cross-overa potrzebujesz, a nie auta z korzeniami w terenówkowej bezkompromisowości ;)
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

26 Mar 2010, 12:40

Draak byś może narzucił jakieś typy. :) Może ktoś mi powie jak jest z LPG w Rav4 bo diesla nie spotkałem na allegro.
Greg21
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: z podwórka :)

26 Mar 2010, 13:22

trudno mi rzetelnie pisać o autach, których nie znam, a cross-overy to nie moja dziedzina
poprzednia generacja rav4 ma bardzo dobre opinie na rynku wtórnym, plusem w tych zaspach jest możliwość zblokowania 4x4 (przycisk 4x4 lock)
to Toyota, a ich auta z lat 90-tych świetnie wypadają w rankingach

kumpla żona jeździ rav4 1,8 w gazie, już chyba z 7-8 lat, z tego co wiem zero problemów
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

26 Mar 2010, 14:07

Draak napisał(a):dlatego ramowa suka ze sztywnym mostem i IFS z przodu będzieą złym rozwiązaniem
a gdzie ty w GV masz sztywny most z tyłu :?: :mrgreen: chyba w 1 konstrukcjach które były dużymi Vitarami, ale mechaniczbnie się nie różniły, nowa ma niezależna zawiechę zarówno z przodu jak i z tyłu GV to SUV klasy ravki tylko mniej awaryjny :mrgreen:

a ravka byłą fajnym autem tak do 3 generacji niestety
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Mar 2010, 14:20

To powiedzcie co będzie lepszym wyborem GV czy rav4, który z tych samochodów będzie mniej spalał. GV 2.0 tdi ma 90km a Rav4 2.0 w benzynie już 130 około. Co będzie lepszym rozwianiem na "twardsze, wyboiste drogi"
Greg21
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: z podwórka :)

26 Mar 2010, 14:24

pocieszny napisał(a):
Draak napisał(a):dlatego ramowa suka ze sztywnym mostem i IFS z przodu będzieą złym rozwiązaniem
a gdzie ty w GV masz sztywny most z tyłu :?: :mrgreen: chyba w 1 konstrukcjach które były dużymi Vitarami, ale mechaniczbnie się nie różniły, nowa ma niezależna zawiechę zarówno z przodu jak i z tyłu GV to SUV klasy ravki tylko mniej awaryjny :mrgreen:

a ravka byłą fajnym autem tak do 3 generacji niestety


kolega ma do wydania 20 tys.
kolejnej generacji GV z niezależnym całym zawiasem i na samonośnej konstrukcji nie kupi

ogólnie auta ramowe i z klasyczną konstrukcją są niewygodne, twarde i gorsze do jazdy po czarnym niż SUVy
Draak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: inąd

27 Mar 2010, 15:41

Draak napisał(a):ogólnie auta ramowe i z klasyczną konstrukcją są niewygodne, twarde i gorsze do jazdy po czarnym niż SUVy

na dowód tych słów przytoczę to co dziś moja żonka powiedziała:
"uwielbiam jeździć disco ale... lżej, szybciej i bardziej komfortowo jeździ mi się focusem"
focus to taki plaskacz (info dla nieznających) :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

27 Mar 2010, 15:44

Karson napisał(a): (info dla nieznających)
w końcu coś dla mnie :mrgreen:
a`propos diskacza to wczoraj jechałem nie wiem nad czym sie tak spuszczacie wielkich różnic w porównaniu do większości terenówek nie zanotowałem :mrgreen: no może silnik troche ciszej klekocze niż mój w patrolu, i radio lepiej słychać :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)