trooper to jedna z najbardziej niedocenianych terenówek lat 90, mocne, dobrze prowadzące się auto, z najmocniejszym na rynku niezależnym zawiasem z przodu (seryjnie montowanym) jeśli mówimy o trooperze 3 generacji albo monterey`u A (to ten sam samochód tak jak isuzu bighorn, jackaroo holden, czy GMC bighorn) to bardzo dobry kompromis między wytrzymałościa a komfortem, silniki w miare mocne, oszczędne (mówimy jednak o autach o masie w granicach 2 ton), i w miare trwałe
jedno z niewielu aut mających ocynk nadwozia, jako auto turystyczne bardzo fajne
sam mam jednego
merc G legenda offroadu
ci ęzki ale za to z z blokadami wszytkiego co się da w serii, niesmiertelna i na swój sposób piękna sylwetka pucha jest niezmienna w zasadzie od początku
jest to jedno z kilku aut które zawsze chciałem mieć
ale jakos nigdy nam po drodze nie było, 2 sztywne mosty z blokadami, silnik i skrzynia mercedesa (trwała jak w W123 i W124) ogólnie gdyby nie masa auto było by idealne
psuje się i gnije jak każda 20 letnia terenówka
nissan patrol ma kilka wcieleń, tu akurat pisałem o Y60 czyli popularnie GR, najczęściej spotykany z silnikiem 2,8TD (RD28t) później 2,8ETi (RD28Ti), rzadziej z silnikiem 4,2 (TD42 lub później TD42T) mocne auto, ciężkie ale niezawodne, przewymiarowanie mechaniczne jak w ciężarówkach, ogromna dostępność "części tuningowych" od wzmocnionych taili przez bagażniki, zderzaki itp po kompleksowe przebudowy pojazdów, są warsztaty które specjalizują się w Patrolach, obecnie chyba najbardziej popularna duża terenówka w polsce
tojtoj to legenda sama w sobie prawie jak gelenda co niestety w jednym i drugim przypadku odbija się w cenie, trudno też ustrzelić niekatowany egzemplaż, niestety tak jak patrol jest to auto do roboty, więc praktycznie każda jeździła z przyczepą albo robiła jako ciężarówka na plantacjach w Holandii
autka wytrzymałe, zwrotne (lj70) i bardzo przyjemne mechaniczne
nie od parady są to chyba najpopularniejsze auta wyprawowe świata
gniją tak samo jak patrole czy gelendy
mitsu, cikawa opcja, choc tu najmniej ciekawie z korozją, zwłaszcza ramy, która w mitsu ulega dość szybkiej biodegradacji, jeśli nikt o nią nie dba
konstrukcyjnie podobne do montereya, choć ciut słabsze, za to ciut lżejsze
jeśli miałbym pisac jaki silnik najlepszy do poszczególnego auta to abstrachując od dostępności wyglądało by to mniej więcej tak
-trooper przed `98 3.2V6 bena+LPG po 2000 3,5V6 bena+LPG jeśli ktoś lubi diesla to z deka dychawiczny choć bardzo wytrzymały 3,1TDi
-Mercedes 3,0 TD albo 2,5TD (taki jak w okularniku)
-Toyota (LJ70) 3,0TD (HDJ80) 4.2TD
-mitsu to wszytkie diesle i każda bena V6 byle nie GDI
-Patrol Y60 najlepiej 4.2d choc najczęściej w europie znajdziesz 2.8