trooper to jedna z najbardziej niedocenianych terenówek lat 90, mocne, dobrze prowadzące się auto, z najmocniejszym na rynku niezależnym zawiasem z przodu (seryjnie montowanym) jeśli mówimy o trooperze 3 generacji albo monterey`u A (to ten sam samochód tak jak isuzu bighorn, jackaroo holden, czy GMC bighorn) to bardzo dobry kompromis między wytrzymałościa a komfortem, silniki w miare mocne, oszczędne (mówimy jednak o autach o masie w granicach 2 ton), i w miare trwałe
![Wink :wink:]()
jedno z niewielu aut mających ocynk nadwozia, jako auto turystyczne bardzo fajne
![OK :ok:]()
sam mam jednego
merc G legenda offroadu
![Wink ;)]()
ci ęzki ale za to z z blokadami wszytkiego co się da w serii, niesmiertelna i na swój sposób piękna sylwetka pucha jest niezmienna w zasadzie od początku
![Wink :wink:]()
jest to jedno z kilku aut które zawsze chciałem mieć
![Mr. Green :mrgreen:]()
ale jakos nigdy nam po drodze nie było, 2 sztywne mosty z blokadami, silnik i skrzynia mercedesa (trwała jak w W123 i W124) ogólnie gdyby nie masa auto było by idealne
![OK :ok:]()
psuje się i gnije jak każda 20 letnia terenówka
nissan patrol ma kilka wcieleń, tu akurat pisałem o Y60 czyli popularnie GR, najczęściej spotykany z silnikiem 2,8TD (RD28t) później 2,8ETi (RD28Ti), rzadziej z silnikiem 4,2 (TD42 lub później TD42T) mocne auto, ciężkie ale niezawodne, przewymiarowanie mechaniczne jak w ciężarówkach, ogromna dostępność "części tuningowych" od wzmocnionych taili przez bagażniki, zderzaki itp po kompleksowe przebudowy pojazdów, są warsztaty które specjalizują się w Patrolach, obecnie chyba najbardziej popularna duża terenówka w polsce
tojtoj to legenda sama w sobie prawie jak gelenda co niestety w jednym i drugim przypadku odbija się w cenie, trudno też ustrzelić niekatowany egzemplaż, niestety tak jak patrol jest to auto do roboty, więc praktycznie każda jeździła z przyczepą albo robiła jako ciężarówka na plantacjach w Holandii
![Wink :wink:]()
autka wytrzymałe, zwrotne (lj70) i bardzo przyjemne mechaniczne
![OK :ok:]()
nie od parady są to chyba najpopularniejsze auta wyprawowe świata
![Wink :wink:]()
gniją tak samo jak patrole czy gelendy
mitsu, cikawa opcja, choc tu najmniej ciekawie z korozją, zwłaszcza ramy, która w mitsu ulega dość szybkiej biodegradacji, jeśli nikt o nią nie dba
![Mr. Green :mrgreen:]()
konstrukcyjnie podobne do montereya, choć ciut słabsze, za to ciut lżejsze
![Wink ;)]()
jeśli miałbym pisac jaki silnik najlepszy do poszczególnego auta to abstrachując od dostępności wyglądało by to mniej więcej tak
-trooper przed `98 3.2V6 bena+LPG po 2000 3,5V6 bena+LPG jeśli ktoś lubi diesla to z deka dychawiczny choć bardzo wytrzymały 3,1TDi
-Mercedes 3,0 TD albo 2,5TD (taki jak w okularniku)
-Toyota (LJ70) 3,0TD (HDJ80) 4.2TD
-mitsu to wszytkie diesle i każda bena V6 byle nie GDI
-Patrol Y60 najlepiej 4.2d choc najczęściej w europie znajdziesz 2.8